تاریخ انتشار: 1399/10/12 01:24
کد خبر: 47294

چلسی و سود خالص ۳۲.۵میلیون پوندی در سال ۲۰۲۰

چلسی سال پراتفاق ۲۰۲۰ را با سود پشت سر گذاشت.
چلسی و سود خالص ۳۲.۵میلیون پوندی در سال ۲۰۲۰

به نقل از سایت رسمی چلسی، در آخرین روز سال 2020 باشگاه چلسی در گزارشی از تمام درآمدها، ضرر و زیان های سال منتهی به ژوئن 2020 پرده برداشت. مهم ترین قسمت های بیانیه باشگاه چلسی را در زیر می خوانید:

گردش مالی باشگاه به موجب تاثیر ویروس کرونا از 446.7 میلیون پوند در سال گذشته به 407.6 میلیون پوند کاهش پیدا کرده، این موضوع بر تمام درآمدها تاثیر داشته است.

با وجود کاهش درآمد، باشگاه در سال مالی که به 30 ژوئن 2020 ختم شد، به سود خالص 32.5 میلیون پوندی دست پیدا کرده که به خاطر حضور در لیگ قهرمانان اروپا و سود حاصل از فروش بازیکنان در سال مالی 2020 است. باشگاه منطبق با مقررات فیرپلی مالی یوفا به کارش ادامه خواهد داد.

بدون توجه به پاندمی کرونا و عواقب لغو فعالیت های عادی فوتبال در مارس 2020، محاسبات می گوید که باشگاه در کسب سود و گردش مالی سود داشته؛ این یعنی افزایش درآمد برای پنجمین سال متوالی.

درآمد ناشی از حق پخش تلوزیونی و درآمد روز مسابقه به ترتیب 17.6 میلیون پوند و 12.2 میلیون پوند کاهش داشته است. این موضوع اول از همه چیز به دلیل تعطیلی فصل 2019/20 در ماه مارس بود.چهار بازی پایانی تیم در لیگ و مسابقات حذفی و لیگ قهرمانان اروپا پشت درب های بسته برگزار شد و بخش زیادی از آن در سال مالی 2021 معلوم خواهد شد.

عدم فروش بلیط و باز پس دادن پول تماشاگران و همچنین دیگر درآمدهای روز مسابقه موجب ضرر شد. علاوه بر این، تخفیفاتی به پخش کننده بازی ها، چه داخلی و چه خارجی داده شده که اثرات آن در سال مالی 2021 بیشتر نمایان خواهد بود.

درآمد ناشی از فعالیت های تجاری 9.5 میلیون پوند کاهش پیدا کرد که ناشی از اثرات تعطیلی (فعالیت های غیر از روز مسابقه) در ماه مارس 2020 و کاهش درآمد از اردوی پیش فصل و بازیکنان قرضی بود. البته این موضوع با افزایش درآمد ناشی از تمدید قراردادهای حاضر و همچنین قراردادهای جدید شریک تجاری باشگاه جبران شد. باشگاه در سال 2020؛ 93.7 میلیون پوند برای خرید بازیکن و تمدید قرارداد بازیکنان فعلی خرج کرد.

بروس باک، مدیر چلسی در این زمینه گفته است:

«مانند بسیاری از حرفه های دنیا، پاندمی کرونا اثر زیادی بر درآمدهای باشگاه گذاشت، اما این نشانه قدرت و ثبات عملکرد مالی ماست که این شرکت همچنان می تواند به سود بدهد؛ در حالی که باشگاه همچنان بر سرمایه گذاری برای تیم ادامه داد و اگر فوتبال در ماه مارس متوقف نمیشد، محاسبات ما می گفت که به یک سود بی سابقه و تراز مالی رکوردشکن دست پیدا می کردیم.

درآمد ما برای پنجمین سال متوالی افزایش داشته است. علی رغم اثرات پاندمی کرونا، کانال های درآمدی باشگاه همچنان استوار باقی مانده اند و تیم ما در زمین هم در حال پیشرفت است. باشگاه به مانند گذشته در موقعیت خوبی برای رشد قرار دارد، چیزی که همه ما منتظر آن هستیم.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yomjb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عملکرد درخشان ژیرو در چلسی