تاریخ انتشار: 1400/03/05 15:18
کد خبر: 38795

سال نحس سرخیو راموس

سرخیو راموس بدترین فصل عمر فوتبالش را سپری می‌کند.
سال نحس سرخیو راموس

 او که در این فصل از تعداد بازی‌های ادر میلیتائو هم کمتر در ترکیب رئال مادرید حاضر بوده، از لیست تیم ملی اسپانیا برای یوروی تابستان هم خط خورد تا کابوس این فصلش ادامه داشته باشد. او از چشم هواداران هم افتاده؛ چند روز پیش درحالی‌که انفرادی تمرین می‌کرد تا برای رقابت‌های یورو آماده باشد، توسط چند هوادار مورد توهین قرار گرفت و آنها از کاپیتان خواستند که به پاریس برود چون پولکی است. این نخستین و آخرین باری نیست که رئالی‌ها اسطوره‌های خود را با چشم گریان بدرقه می‌کنند. آنها و خود باشگاه پیش از این اشک اسطوره‌هایی مثل گوتی، رائول، کاسیاس، بیل و خیلی‌های دیگر را درآورده و حتی کریستیانو رونالدو و بنزما را هم هو کرده‌اند. راموس چند ماهی است در فصل پایانی قراردادش از چشم باشگاه افتاده است. فلورنتینو پرس طبق عرف حاکم بر این باشگاه به بازیکنان سن‌بالا قرارداد یکساله پیشنهاد می‌دهد، اما کاپیتان قرارداد 2ساله می‌خواسته و حاضر نبوده نظر رئیس درباره کاهش 10درصدی قراردادش در آینده را بپذیرد. او که به‌خاطر رکورد تعداد بازی‌های ملی با مصدومیت به میدان رفت و آسیب‌دیدگی‌اش تشدید شد و نتوانست زیدان را در حساس‌ترین مقطع فصل همراهی کند، حالا از اینجا مانده و از آنجا رانده شده است و حتی نمی‌تواند به رسیدن به رکورد بیشترین تعداد بازی ملی که در اختیار بازیکن مصری است، نزدیک‌تر شود.
این برای اولین‌بار از سال2004 است که سرخیو برای یک تورنمنت مهم و بزرگ به تیم ملی فراخوانده نمی‌شود و نخستین‌باری است که هیچ بازیکنی از رئال مادرید در تیم ملی حاضر نیست. به‌نظر می‌رسد لوئیس انریکه که یکی از افرادی بوده که با ناراحتی رئال را ترک کرده و به بارسلونا پیوسته می‌خواهد از باشگاه سابقش انتقام بگیرد. او دست‌کم می‌توانست راموس را برای رهبری رختکن یا ناچو را برای تقویت دفاع با خودش به یورو ببرد. بارسلونابازی انریکه باعث دعوت از بوسکتس کُند،  پیر و ناآماده و آلبا که در اردوهای قبلی دعوت نمی‌شد و همچنین دعوت از اریک گارسیا چون محصول آکادمی باشگاه است، شده است.
از میان بازیکنان اسپانیایی رئال که سابقه حضور در تیم ملی را دارند، کارواخال که مدت زیادی مصدوم بود و واسکس هم 2ماه پایانی فصل را از دست داد و نمی‌توانست کمکی کند، اما آسنسیو مهره‌ای قابل اعتنا بود. ایسکو هم به‌دلیل افت شدید گزینه دعوت به لیست هیچ تیمی در جهان نبوده است. انریکه از منچسترسیتی گواردیولا 2مدافع را فراخوانده که هر دو ذخیره بوده‌اند. به اریک گارسیا که اصلا بازی نمی‌رسید و وقتی بازی می‌کرد سیتی از ثبت کلین‌شیت باز می‌ماند. لاپورت هم پس از تغییر ملیت و تصمیم به بازی برای اسپانیا به‌جای فرانسه تنها به همین دلیل در لیست جای گرفته است. او تنها 14بار در این فصل در لیگ به میدان رفته که 8تا کمتر از ناچوست. ناچو 33بار در این فصل به میدان رفته و 2760دقیقه بازی کرده که حــاصـل آن 19کلین‌شیت برای خط دفاعی رئال بوده است. انریکه گفته: «راموس از ژانویه با گروه تمرین زیادی نکرده و همچنین درست و حسابی بازی نکرده. تصمیم آسانی نبود. تصمیم گرفته‌ایم که به جای 26بازیکن فقط 24بازیکن داشته باشیم؛ چون معمولا در این مسابقات فقط 18یا19 بازیکن بازی می‌کنند.»
رئالی‌ها به‌خصوص خبرنگاران نزدیک به این تیم ادعا می‌کنند که انریکه از رئال متنفر است و زهر خودش را ریخته است. رئال در تورنمنت‌های مختلف همیشه سهمیه داشته و سال1988حتی 8بازیکن در تیم ملی داشتند. البته برای رئال خیلی هم بد نشد و بیشتر راموس و آسنسیو بودند که زیان دیدند. حالا زیدان درصورتی که بماند می‌تواند از کمترین بازیکن خسته در تمرینات آماده‌سازی پیش‌فصل استفاده کند. از رئال 4بازیکن برزیلی (غیر از مارسلو) شامل میلیتائو، کاسمیرو، رودریگو و وینیسیوس برای کوپا آمریکا به تیم ملی دعوت شده‌اند که ممکن است این تورنمنت هم به‌دلیل کرونا به‌هم بخورد. ادن آزار و کورتوا در اردوی تیم ملی بلژیک خواهند بود، واران و بنزما در اردوی فرانسه، والورده در اروگوئه، مودریچ در کرواسی، کروس در آلمان و بیل در ولز و البته براهیم دیاس که احتمالا قرارداد قرضی‌اش در میلان تمدید می‌شود در اردوی اسپانیا حاضر خواهد بود. از میان این بازیکنان ممکن است آزار  فروخته شود، براهیم باز هم قرضی برود و واران هم به منچستریونایتد به فروش برسد.
واکنش سرخیو راموس به دعوت نشدن: «بعد از چند‌ماه لعنتی و فصل غیرعادی‌ای که داشتم، یورو هم به مشکلاتم اضافه شد. من با تمام جسم و روحم تلاش کردم برای این رقابت‌ها آماده باشم، اما نشد. ناراحتم که نمی‌توانم به تیمم کمک کنم، اما برای آنها آرزوی موفقیت دارم و از خانه حمایت‌شان می‌کنم.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zk6vz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی تیم ملی اسپانیا:حال راموس خوب است