تاریخ انتشار: 1400/08/10 23:51
کد خبر: 30975

آتالانتا-منچستر یونایتد/شب سخت شیاطین سرخ دربرگامو

تیم های آتالانتا و منچستر یونایتد در هفته چهارم رقابت های چمپیونزلیگ فردا شب برگزار می شود.
 آتالانتا-منچستر یونایتد/شب سخت شیاطین سرخ دربرگامو

امین یزدانی؛ در چهارمین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های چمپیونزلیگ، شاگردان جانپیرو گاسپرینی درقالب تیم چشم نواز و باطراوت آتالانتا در ورزشگاه آتلتی آتزوری دایتالیا شهرشمالی برگامبو، میزبان شاگردان پرفراز ونشیبِ سولسشر درقواره منچستر سرخ خواهند بود.

آتالانتا که از قدمتی ۱۱۴ ساله برخوردار است، توسط چند دانشجوی سوئیسی درسال ۱۹۰۷ درشهر برگامبو درشمال کشور ایتالیا تشکیل شد و در چند سال اخیر با هدایت جانپیرو گاسپرینی به نتایج چشمگیری هم در تعداد حضور در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا و اروپا  و هم درشکل و شیوه بازی مدرن، دست یافته است.

شکل و روش بازی تیم گاسپرینی فراتر از سبک کلاسیک، سنتی و دفاعی فوتبال ایتالیا،چشم‌ها را نوازش و قلب‌ها را صیقل می‌دهد.

گاسپرینی بیرون ازخانه با مدل پایه  ۱-۲-۴-۳ بازی می‌کند و در زمین خودی ازمدل ۲-۱-۴-۳ استفاده می‌کند.بازی بین خطوط، بویژه پاس‌های طولی که باسرعت بالایی نیز همراه است از تیم گاسپرینی که مانند حریف امشب خود(یونایتد) رده پنجم جدول را دراختیار دارد،تیمی سرعتی- تهاجمی ،توام با بازی تحت فشار(پرس) درتمامی مناطق زمین ساخته است، تیمی که هرلحظه بوی گل می‌دهد، هرچند برخلاف سایر تیم‌های ایتالیایی،خط دفاعیِ شکننده ای دارد.

درآن سوی زمین شاگردان سولسشر قرار دارند که در بازی رفت در اولدترافورد بازی دو برصفر باخته  ازهمین تیم را(آتالانتا) با درخشش نابغه بنام کریس رونالدو با برد ۳-۲ عوض کردند.

تیم سولسشر همانند چند سال اخیر روندی سینوسی را سپری می کند،به شکلی که بسیاری ازکارشناسان را نسبت به آینده این مربی در اولدترافورد دچار شک و تردید کرده اند. باخت ۵-۰مقابل لیورپول، رقیب سنتی اش آنهم درتاتر رویاها این شک و تردید را دوچندان کرده است. اما درآخرین دیدار خود پیش ازتقابل با آتالانتا، با درهم شکستنِ تاتنهام در خانه‌اش،تا حدودی آب رفته را به جوی برگرداند و روند سینوسی تیمش را پر رنگ تر ازهمیشه نشان داد.

نتیجه بازی شیاطین سرخ در مقابل آتالانتا و دیدار آنها در ابتدای هفته در برابر منچستر سیتی، می‌تواند در سرنوشت آینده سولسشر در اولدترافورد تاثیرگذار باشد.

تغییر مدل بازی من‌یونایتد از ۱-۳-۲-۴ به مدل پایه ۲-۴-۴ و استفاده همزمان رونالدو و کاوانی درخط حمله و قرار گرفتن برونو فرناندز پشت سرآنها و اضافه شدن راشفورد از پشت سر، از این چهار بازیکن یک مربع تهاجمی وحشتناک ساخته است،هرچند این مربع تهاجمی نیاز به بازیکنانی درپشت و‌کنار خود دارد که در بازی تخربیی و توپ گیری و قطع توپ و تاخیر انداختن دربازی،باید خبره روزگار باشند ؛اما این ضعف هنوز پاشنه آشیل شیاطین سرخ به شمار میرود و سولسشر برای ترمیم این ضعف مفرط، باید ازتمامی عناصر هجومی خود بخواهد که در دفاع تیمی شرکت فعُالی داشته باشند.

ازطرفی  سولسشر دربازی مقابل تاتنهام نشان داد تاحدودی ضعف دریافت گل از ضربات ایستگاهی و همچنین ضعف در پوشش دادنِ منطقه نیم فضاها، کار کرده است،گرچه تیمش هنوز نیاز به کارهای زیادی جهت رفع این نقیصه‌ها دارد.

این دیدار سه شنبه شب ۱۱مهرماه ۱۴۰۰ از ساعت  23/30 برگزار می شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48qjon

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی رئال مادرید- لیورپول/ تکرار فینال کیف این بار بدون کاریوس

اعاده حیثیت آنجلوتی در یک بازی تشریفاتی
پیش بازی بایرن مونیخ و ‏اتلتیکو مادرید؛

جدایی که باخت_باخت بود
خداحافظی رئال و رونالدو از چمپیونز‌لیگ