تاریخ انتشار: 1400/09/09 22:49
کد خبر: 29389

طارمی در نزدیکی بحران؛ 6 منحوس

با گل‌نزدن مهدی طارمی مقابل گیمارش، تعداد بازی‌هایی که او موفق به گل‌زدن نشده به عدد 6 رسید.
طارمی در نزدیکی بحران؛ 6 منحوس

مهدی طارمی در وضعیت عجیبی به سر می‌برد. او بعد از این که مشکلاتی با دراگان اسکوچیچ پیدا کرد و در تیم ملی غایب بود، انگیزه چندین برابری داشت تا با درخشش در تیم باشگاهی‌اش آمادگی‌اش را به رخ بکشد اما اوضاع آنطور که او انتظار داشت پیش نرفته است. مهدی طارمی در تیمش خوب بازی می‌کند، آماده است و این آمادگی را در طول بازی به رخ می‌کشد و نمرات او در این بازی‌ها نشانگر کیفیت بالایش است اما مشکل آنجاست که گل نمی‌زند. اتفاقی که حالا با رسیدن به ششمین بازی کم‌کم وارد فاز جدیدی می‌شود و گلایه‌هایی را از گوشه و کنار کادرفنی به گوش می‌رساند.

پای اسکوچیچ در میان است

سه بازی در لیگ پرتغال، دو بازی در لیگ قهرمانان اروپا و یک بازی هم در جام حذفی پای طارمی به گل باز نشده است. آخرین گل او در جام اتحادیه پرتغال مقابل تیم سانتاکلارا به ثمررسید. آخرین گلزنی‌ این بازیکن در لیگ پرتغال البته هت‌تریکش مقابل توندلا بوده است. بعد از این چهار گل در دو بازی که نشان از آمادگی بسیار بالای طارمی داشت، روند گل‌نزدن‌هایش شروع شد تا پسر بوشهری مثل همیشه همه را غافلگیرکند.

روزنامه ابولای پرتغال در گزارشی به طلسم مهاجم پورتو پرداخته است. همانطور که پیش‌بینی می‌شد این روزنامه مشکل طارمی در گلزنی و عدم تمرکز کافی‌اش برای این کار را به مسائل تیم ملی و اختلافات با اسکوچیچ ارتباط داده است. مشکل طارمی البته در این چند بازی فقط گل نزدن بوده است و به غیر از این مساله او در بقیه آمار همچنان بازیکن تاثیرگذاری برای تیمش است. مثلا در بازی با گیمارش، طارمی در اخراج بازیکن تیم حریف نقش داشت. او همچنین در دقیقه ۶۷ یک تک به تک را در زاویه بسته از دست داد اما بلافاصله با یک پاس بیرون پای استثنایی هنر خود را به رخ کشید که این‌بار هم‌تیمی او این فرصت را خراب کرد. در صحنه قبلی انتظار می‌رفت طارمی پاس بدهد که این کار را انجام نداد.

شوخی‌های تاکتیکی کونسیسائو!

احتمالا به دلیل سطح بازی طارمی است که با وجود گذشت 6 بازی همچنان او بعد از تعویض با تشویق شدید هواداران تیمش مواجه شده و حمایت کادرفنی را هم همراه خود دارد. او اما به خوبی می‌داند که این وضعیت در صورت ادامه‌دار بودن حتما تغییر خواهد کرد. سرجیو کونسیسائو با تعویض کردن طارمی در نیمه دوم بازی پورتو و لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین صحبت‌هایش که در قالب شوخی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با گیمارش مطرح شد، نشان داده که صبرش در حال پایان است. سرمربی پورتو شب گذشته در مورد طارمی گفت: «داشتن کمی اضطراب عادی است. طارمی به جای شوت زدن پاس می‌دهد، مثل بازی قبلی. یا به جای اینکه پاس بدهد شوت می‌کند. وقتی باید فداکار باشد، خودخواهی می‌کند و وقتی باید بیشتر پیشروی کند و خودخواه باشد، فداکار می‌شود. این بخشی از شرایطی است که داریم. نکته مثبت ساختار هجومی ما تعداد و تنوع رسیدن به یک سوم دفاعی حریف است. کیفیت داریم اما باید سایر چاشنی‌ها را نیز به آن اضافه کنیم».

مهدی طارمی در این فصل در 12 بازی 7 گل در لیگ پرتغال زده و در 19 بازی که در تمام رقابت‌ها برای تیمش به میدان رفته، 9 گل به ثمررسانده است. آماری که برای یک مهاجم فعلا آمار بدی محسوب نمی‌شود، زنگ خطر را اما برای او به صدا درآورده است. بازی با پورتیموننسه فرصت مناسبی است تا شماره 9 پورتو خودش را از وارد شدن به روزهای بحرانی نجات بدهد و به ستاره همیشگی پورتو تبدیل شود. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qde6n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیرانوند:مهدی قطعا دوست دارد به تیم ملی بیاید