تاریخ انتشار: 1400/09/11 16:26
کد خبر: 29311

ستاره‌های ورشکسته/ دردسر بزرگ قمار، الکل و اعتیاد

فوتبال ورزش پولساز و فوتبالیست‌های مطرح معمولاً پردرآمد هستند، اما این فرضیه هم باعث نمی‌شود آن‌ها همیشه فردی متمول باشند.
ستاره‌های ورشکسته/ دردسر بزرگ قمار، الکل و اعتیاد

از فقر تا ثروت و دوباره بازگشت به جای اول؛ متأسفانه این داستان رایجی در فوتبال است. سان اسپورت به چندین ستاره نامدار فوتبال پرداخته که ثروت خود را روی اعتیاد، قمار و آکادمی‌های فوتبال به باد دادند.

رویستون درنته

بازیکن سابق تیم ملی هلند و باشگاه‌های رئال‌مادرید و اورتون سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد. این بازیکن 34ساله در حال حاضر در تیم اسپانیایی راسینگ مورسیا بازی می‌کند اما بیرون زمین مشکلات زیادی داشته. آنطور که سایت خبری AD هلند اعلام کرده، دادگاهی در بردا حکم ورشکستگی او را تأیید کرده است اما درنته اطمینان دارد این مسأله حل می‌شود و اینکه دقیقاً نمی‌داند چه اتفاقی افتاده که کار به اینجا کشیده است. درنته پیش از این گفته بود 2/3 میلیون پوند درآمد حاصل از دوران فوتبالی که به نظر درخشان و آینده‌دار می‌رسید را از دست داده است.

پل گاسکوین

گازا در سال 2016 از ورشکستگی گریخت با وجود آنکه 42 هزار پوند مالیات بدهکار بود، اما ستاره سابق تیم ملی انگلیس دوران بسیار سختی را سپری کرد و تا 200 هزار پوند بدهکار شد. گاسکوین با افسردگی و مصرف مواد مخدر و الکل درگیر بود.

پل مرسون

قمار، الکل و مواد مخدر کار اسطوره آرسنال را به جایی رساند که هفت میلیون پوند ثروتش را به باد داد. او البته خودش را پیدا کرده و کارشناس ثابت اسکای اسپورتس شده، اگرچه می‌خواست در تابستان از سمتش کناره بگیرد اما یک‌بار به فکر شکستن انگشت‌های خودش افتاد برای اینکه دیگر به شرط‌بندها زنگ نزند. او خانه 800 هزار پوندی‌اش را برای ادامه قمار از دست داد.

آساموا جیان

مهاجم سابق اودینزه و ساندرلند عادت داشت به رانندگی با رولزرویس اما کارش به جایی رسید که در سال 2018 تنها 600 پوند در حساب بانکی‌اش بود و نمی‌توانست مایحتاج خانواده‌اش را تأمین کند. گفته می‌شد جیان در زمان بازی برای شانگهای SIPG هفته‌ای 227 هزار پوند دستمزد می‌گرفت اما تمام پولش را به‌خاطر یک درگیری خانوادگی از دست داده است. این بازیکن 36ساله که زمانی در لیگ برتر ستاره بود حالا در تیم لگون سیتیز در کشورش غنا بازی می‌کند.

رونالدینیو

می‌گفتند اسطوره محبوب برزیلی در سال 2018 فقط پنج پوند در حساب بانکی‌اش داشته در حالی که بیش از 75/1 میلیون پوند بدهی بالا آورده بود. رونالدینیو به‌دلیل ساخت‌و‌ساز غیرقانونی در یک منطقه محافظت‌شده در برزیل با جریمه‌های سنگینی مواجه شد. او توانست ملک خود را از رهن بانک درآورد اما باز هم نمی‌توانست بدهی‌هایش را بپردازد تا جایی که یک قاضی حکم داد پاسپورت او توقیف شود. برای بدتر شدن اوضاع، رونالدینیو سال گذشته مدتی را در زندان پاراگوئه سپری کرد برای اینکه می‌خواست با اسناد جعلی وارد این کشور شود.

دیوید جیمز

با وجود آنکه در دوران حرفه‌ای خود حدود 20 میلیون پوند به دست آورد، مرد شماره یک سابق انگلیس در سال 2014 اعلام ورشکستگی کرد. او علاوه بر بازی برای تیم‌های لیگ برتری مثل لیورپول و منچسترسیتی، برای آرمانی تبلیغات زیادی انجام داد و املاک متعددی را در اختیار داشت اما با یک طلاق پرهزینه در سال 2005 اوضاعش خراب شد و دادگاه حکم کرد یادگاری‌های ورزشی‌اش، تجهیزات موسیقی و همچنین ماشین ون واکسال آسترای خود را بفروشد.

براد فریدل

برنامه‌های بزرگ برای ساخت یک آکادمی فوتبال در آمریکا ثروت ستاره سابق تیم ملی این کشور را از بین برد. گفته می‌شود دروازه‌بان سابق تاتنهام و آستون‌ویلا بیش از 5 میلیون پوند بدهی داشته و کار بازپس‌گیری بدهی‌ها با خانه 260 هزار پوندی‌اش شروع شده. مربی سابق تیم نیو انگلند روولوشن در لیگ فوتبال آمریکا (MLS) در آستون‌ویلا هفته‌ای 50 هزار پوند دستمزد می‌گرفت.

لی هندری

افسردگی و اعتیاد به قمار، کسی که یک بازی ملی برای انگلیس در کارنامه‌اش است را به ورشکستگی کشاند. او که در آستون‌ویلا هفته‌ای 30 هزار پوند دستمزد می‌گرفت، در ژانویه 2012 اعلام ورشکستگی کرد وقتی با بدهی زیادی مواجه بود. هندری بعدها گفت بعد از ورشکستگی پنج یا شش‌بار می‌خواسته خودکشی کند و حالا به‌عنوان سفیر مؤسسه سلامت روان «ذهن‌های جوان» فعالیت می‌کند. او همچنین در سال‌های اخیر یکی از مفسران محبوب شبکه اسکای شده است.

دیه‌گو مارادونا

او بهترین بازیکن قرن فیفا شد و بعد همه چیز از بین رفت. اسطوره فوتبال آرژانتین که یک سال قبل درگذشت، دوبار رکورد جهانی را به‌عنوان گران‌ترین بازیکن جهان شکست اما در سال 2009 تا مرز ورشکستگی پیش رفت. اداره مالیات ایتالیا از او خواست 42 میلیون پوند بدهی عقب‌افتاده خود از زمان بازی در ناپولی در دهه 80 را بپردازد.

یان آرنه ریسه

این مدافع نروژی دو سال بعد از قهرمانی اروپا با لیورپول ورشکست شد. او آن موقع تنها 26 سال داشت و به نظر می‌رسید هفته‌ای 50 هزار پوند در آنفیلد دستمزد بگیرد اما پرداخت نکردن یک وام صدهزار پوندی که به یک کلاهبرداری سه میلیون پوندی در نروژ ربط پیدا کرد، ریسه را ورشکست کرد.

اریک جمبا جمبا

او که کنار کریستیانو رونالدو و رایان گیگز در منچستریونایتد بازی کرده، چهار سال بعد از انتقال به آستون‌ویلا ورشکست شد. این هافبک کامرونی مدتی در سنت میرن و سوپرلیگ هند بازی کرد تا بدهی‌هایش را تسویه کند، یک‌بار هم در دسته پنجم سوئیس جلوی 88 تماشاچی بازی کرد قبل از اینکه بازنشسته شود.

کیت گیلسپی

اعتیاد به قمار، کار محصول آکادمی منچستریونایتد را به جایی رساند که 2/7 میلیون پوند ثروت را به باد دهد. او با نیوکاسل به لیگ قهرمانان اروپا رفت و 80 بازی برای تیم ملی ایرلند شمالی انجام داد اما در سال 2010 در 35سالگی اعلام ورشکستگی کرد.

سلستین بابایارو

بابایارو مدافع چپ محبوبی در چلسی و نیوکاسل بود که در دهه اول قرن بیست‌و‌یکم در استمفوردبریج و سنت جیمز پارک می‌درخشید و اوضاع مالی خوبی داشت اما این نیجریه‌ای در ژانویه 2011 اعلام ورشکستگی کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3koorx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



آیا والورده واقعا بهترین سرمربی جهان است؟