تاریخ انتشار: 1400/09/17 03:06
مهدی نقش اول را خوب بازی نکرد؛
کد خبر: 28990

پایان تلخ رویاپردازی های طارمی در UCL (عکس)

رویاپردازی پورتو و طارمی با شکست سنگین در بازی پایانی دور گروهی به پایان رسید.
پایان تلخ رویاپردازی های طارمی در UCL (عکس)

 دیدار تیم های پورتو و اتلتیکو مادرید که یکی از حساس ترین بازی های شب اول هفته پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود از ساعت 23:30 روز سه شنبه در ورزشگاه دراگوی پرتغال آغاز شد؛ جایی که هواداران تیم میزبان آمده بودند تا جشن صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را برپا کنند.

با توجه به شرایط گروه و به جز لیورپول که پیش از این صعودش را به عنوان تیم اول گروه B قطعی کرده بود، هر سه تیم دیگر شانس صعود داشتند و همین موضوع به جذابیت کار افزوده بود. در این میان اما پورتو با 5 امتیاز، شانس بیشتری نسبت به میلان و اتلتیکو داشت و تنها اتفاقی که می توانست مانع از صعود این تیم شود، شکست در بازی امشب بود.

شاگردان کنسیسائو کار را تهاجمی شروع کردند و امید اول گلزنی شان در این دیدار کسی نبود جز مهدی طارمی که در بازی رفت موفق به باز کردن دروازه تیم اسپانیایی شده بود اما داور این گل به تصمیم داور مردود شده بود؛ تصمیمی که بسیار بحث برانگیز بود و خیلی ها آن را اشتباه می دانستند. اگر همین یک طارمی مقابل اتلتیکو پذیرفته می شد، پورتو دغدغه ای از بابت صعود در هفته پایانی دور گروهی نداشت و می توانست با 7 امتیاز و با دردسر کمتر راهی دور حذفی شود.

در چنین شرایطی، مهدی طارمی انگیزه بسیار بالایی داشت تا بتواند در بازی برگشت دروازه شاگردان سیمئونه را باز کند؛ کاری که با وجود دژ مستحکم مادریدی ها بسیار سخت بود اما هواداران پورتو امید زیادی به گلزنی ستاره ایرانی شان داشتند که با گلزنی مقابل تیم های بزرگی چون چلسی، یووه و لیورپول نشان داده بود که مرد روزهای سخت است. او با گلزنی مقابل اتلتیکو می توانست از علی دایی سبقت گرفته و عنوان دومین گلزن برتر فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اروپا را به تنهایی صاحب شود.

پاس بلند په په از میانه زمین و اشتباه مدافعان اتلتیکو و کاراسکو باعث شد تا اوتاویو با هوشیاری و سرعت عمل مثال زدنی خود توپ را در گوشه محوطه جریمه ربوده و با یک پاس در عرض زمینی، مهدی طارمی را در دهانه دروازه صاحب موقعیت گلزنی کند؛ ملی پوش ایرانی پورتو که بارها شم گلزنی بالای خود را با گل کردن چنین توپ هایی نشان داده بود، با اعتماد به نفسی بالا به توپ ضربه زد اما شوت سر ضرب او دقت کافی را نداشت و در میان بهت هواداران پورتو که خود را آماده جشن گل کرده بودند، از بالای دروازه راهی اوت شد.

چهره مهدی طارمی بعد از هدر دادن این توپ بسیار دیدنی بود؛ او که باورش نمی شد چنین موقعیتی را از دست داده است، دستانش را روی صورت خود گرفته و افسوس خورد. مهدی تنها چند دقیقه بعد یک فرصت طلایی برای جبران این صحنه را به دست آورد؛ فرصتی که به مراتب بهتر از موقعیت قبلی هم بود.

در دقیقه 52 بازی مهدی طارمی در سمت راست محوطه جریمه حریف و در شرایطی که با اوبلاک تک به تک شده بود، به توپ ضربه زد اما شوت زمینی او را دروازه بان اتلتیکو با پا دور کرد تا مهدی در حالی که افسوس از دست دادن این موقعیت را می خورد، توپ را تا خروج از خط طولی مشایعت کند.

پنج دقیقه بعد از موقعیت دومی که طارمی از دست داد، دروازه پورتو باز شد؛ گل اتلتیکو را در حالی که گریزمان به ثمر رساند که رد پایی هم از طارمی در این گل دیده می شود. در دقیقه 56 بازی توپ ارسالی از کرنر سمت راست زمین به روی دروازه پورتو، به سر طارمی ساییده شد و پس از برخورد به پای گریزمان تبدیل به گل شد تا شب بد طارمی، بدتر شود.

در ادامه بازی و در حالی که جنجال به اوج رسیده و یک بازیکن اتلتیکو هم از زمین اخراج شد، پورتو دامنه حملات خود را وسیع تر کرد و با سه تغییر در پی جبران گل خورده بود. یکی از این تغییرات، خروج مهدی طارمی از میدان و ورود تونی به جای او بود. این تغییر البته حاصلی برای پورتو نداشت و این تیم نه تنها گل خورده را جبران نکرد بلکه دو گل دیگر هم خورد تا با شکست سه بر صفر مقابل اتلتیکو مادرید، رویاپردازی طارمی و تیمش درلیگ قهرمانان اروپا برخلاف فصل گذشته خیلی زود به پایان برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbbq6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طارمی در ترکیب پورتو مقابل شاگردان سیمئونه+عکس