تاریخ انتشار: 1400/09/17 03:30
کد خبر: 28985

هیجان‌انگیزترین بازی اروپا با برد اتلتیکو و ناکامی پورتو

یاران مهدی طارمی با قبول شکست مقابل میهمان خود از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بازماندند.
هیجان‌انگیزترین بازی اروپا با برد اتلتیکو و ناکامی پورتو

 گروه دوم لیگ قهرمانان اروپا یکی از گروه هایی بود که تکلیف صعود یکی از تیم هایش به دور حذفی مشخص نشده بود. در این گروه لیورپول با 15 امتیاز، مقتدرانه به عنوان تیم اول صعود خود را قطعی کرده بود و نتیجه بازی هفته پایانی اش با میلان تاثیری در صعودش نداشت؛ در دیگر دیدار این گروه اما پورتو و اتلتیکو مادرید برای مکان دومی می جنگیدند که حتی میلان هم برای رسیدن به آن شانس داشت.

 

یاران مهدی طارمی که با یک برد، دو مساوی و یک باخت و 5 امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی این گروه حضور داشتند، از شانس بیشتری نسبت به دو تیم میلان و اتلتیکو برای صعود برخوردار بودند؛ آنها با یک مساوی هم صعود می کردند، مگر اینکه میلان از سد لیورپول می گذشت که البته این اتفاق رخ نداد و شاگردان کلوپ با وجود اینکه یک گل از حریف عقب افتادند اما موفق شدند در پایان دو بر یک میلان را شکست دهند.

 

دو تیم پورتو و اتلتیکو بدون توجه به اتفاقات بازی دیگر گروه، کار خود را شروع کردند. پورتو که میزبان این دیدار بود، در میان تشویق بی امان هوادارانش که برای جشن صعود راهی ورزشگاه دراگو شده بودند، بازی را تهاجمی شروع کرد. مصدومیت زودهنگام سوارز، مهمترین اتفاق نیمه اول بود؛ نیمه ای که با برتری نسبی میزبان همراه بود و با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم پورتو فشار حملات خود را بیشتر کرد و دو بار تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت. در دقیقه 47 بازی، پاس بلند په په از میانه زمین و اشتباه مدافعان اتلتیکو و کاراسکو و توپ گیری عالی اوتاویو و پاس به بیرون را طارمی به شکل عجیبی به بیرون زد؛ چند دقیقه بعد مهاجم ایرانی پورتو بازهم شانس گلزنی داشت؛ در دقیقه 51 پاس در عمق عالی لوئیز دیاز و شوت زمینی محکم مهدی طارمی را اوبلاک با واکنش استثنایی با پا دفع کرد.

بعد از اینکه پورتو از موقعیت های ابتدای نیمه دوم خود استفاده نکرد، این اتلتیکو بود که به گل رسید؛ در دقیقه 56 توپ ارسالی از کرنر سمت راست زمین به روی سر طارمی ساییده شد و پس از برخورد به پای گریزمان از خط دروازه پورتو عبور کرد تا در میان بهت هواداران پورتو، شاگردان سیمئونه جشن گل برپا کنند. تغییرات گسترده کنسیسائو در ادامه بازی نه تنها جواب نداد بلکه دو گل دیگر را برای تیم حریف شاهدبودیم. یکی از این تعویض ها، خروج طارمی از زمین و ورود اولیویرا به جای وی بود.

لحظات ملتهبی را در میانه های نیمه دوم و بعد از گل اول اتلتیکو شاهد بودیم که به اخراج یک بازیکن از تیم میزبان و دو بازیکن از تیم میهمان انجامید. بعد از آرام شدن جو بازی و در حالی که تلاش های پورتو هم نتیجه ای در پی نداشت، آنخل کوره‌آ در دقیقه 90 گل دوم را برای اتلتیکو زد تا کار میزبان را یکسره کند؛ این پایان کار نبود و دو دقیقه بعد رودریگو د پل با زدن گل سوم، آب سردی بر پیکر آبی های پرتغال ریخت. در ششمین دقیقه از وقت های اضافه پورتو صاحب یک پنالتی شد که اولیورا آن را به گل تبدیل کرد تا بازی با پیروزی سه بر یک شاگردان سیمئونه به پایان برسد.

با این نتیجه اتلتیکو مادرید 7 امتیازی شده و با صعود از رتبه چهارم به رتبه دوم، راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شد. یاران طارمی هم با 5 امتیاز در مکان سوم این گروه و بالاتر از میلان 4 امتیازی قرار گرفتند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqqpb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وداع باشکوه دورتموند با لیگ قهرمانان