تاریخ انتشار: 1400/10/15 21:36
کد خبر: 27600

ابر انتقالی در آستانه انحراف؛ هالند بارسایی می‌شود؟

اخباری در خصوص تحرکات خوان لاپورتا برای جذب ارلینگ هالند به گوش می‌رسد.
ابر انتقالی در آستانه انحراف؛ هالند بارسایی می‌شود؟

به نقل از مارکا، خوان لاپورتا رئیس بارسلونا باور دارد باشگاهش می‌تواند در تابستان 2022 برای جذب ارلینگ هالند تلاش کند، چرا که او مهاجم 21 ساله و نروژی دورتموند را به اولویت اول بارسلونا در بازار تبدیل کرده است.

این خبر احتمالا برای بسیاری غافلگیرکننده خواهد بود، اما لاپورتا معتقد است بارسلونا پول لازم برای ورود به رقابت جذب هالند را دارد. لاپورتا آنقدر حرفه‌ای است که این علاقه را علنی نکند اما شنیده شده که او در ساختمان باشگاه و پشت درهای بسته، به برخی مدیران بارسا گفته: «تابستان بعد هالند را می‌خرم!»

اگر باور کنیم بارسا شرایط مالی مناسب برای انجام این حرکت بزرگ در بازار نقل و انتقالات را هم دارد، آن‌گاه سوال بعدی مطرح می‌شود؛ آیا پروژه ورزشی بارسلونا بهترین پروژه ممکن برای مهاجم نروژی در جهت برداشتن گام بعدی خواهد بود؟ مهاجمی که در 2 سال اخیر، چهره یک سوپراستار را در دورتموند داشته و گام بعدی او، بدون شک خودنمایی در بزرگ‌ترین قدرت‌های اروپایی است. این همان مسئله‌ای است که لاپورتا برای مدت‌ها در حال کار بر روی آن بوده و در این مورد مذاکراتی هم با مینو رایولا، ایجنت هالند، و البته پدر بازیکن داشته است؛ لاپورتا و رایولا رابطه‌ای فوق‌العاده دارند و شاید منشا اعتماد به نفس لاپورتا در این داستان هم همین رابطه باشد.

تک ستاره بارسلونا

برنامه لاپورتا از جنبه‌های زیادی برای هالند متقاعدکننده خواهد بود. یکی از این جنبه‌ها، تبدیل شدن هالند به تک ستاره بارسلونا و ساختن یک تیم حول محور او است. این جنبه‌ایست که قطعا بسیاری از غول‌های اروپایی نمی‌توانند برای هالند تضمین کنند. نشریه کواترو نیز بر همین مورد تاکید کرده و دلیل تغییر مسیر هالند از مادرید به بارسلونا را تضمین تک‌ستاره بودن هالند در نیوکمپ عنوان کرده است؛ اتفاقی که برای مثال در رئال‌مادرید و با حضور همزمان کیلیان ام‌باپه، برای هالند رخ نخواهد داد. 

هالند 21 ساله در صورت حضور در بارسلونا، با انبوهی از ستارگان جوان و آینده‌دار هم‌تیمی خواهد شد؛ آنسو فاتی، پدری، گاوی، فران تورس و البته جوانان دیگری که لاپورتا خرید آن‌ها را در دستور کار دارد. بارسلونا پروژه‌های بلندپروازانه‌ای برای آینده دارد و امیدوار است هالند نیز خواهان همراهی با آن‌ها در این مسیر باشد. 

پتانسیل بازاریابی

حضور هالند در نیوکمپ، شرایطی برد- برد را برای هر دو طرف انتقال از نظر قراردادهای تجارتی رقم خواهد زد. اگر بارسلونا بتواند با سبقت از بزرگانی نظیر رئال‌مادرید، منچستریونایتد، پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ موفق به جذب هالند شود، آن‌گاه بعد از چند سال ناکامی، این‌بار از موضع قدرت به سرتیتر رسانه‌ها تبدیل خواهد شد. در این میان، شاید آنچه هالند کسب می‌کند حتی از باشگاه هم بیشتر باشد!

تبدیل شدن به فوق‌ستاره تیمی به نام بارسلونا، دنیای جدیدی را به هالند می‌نمایاند و آن، تمایل روزافزون شرکت‌هایی است که می‌خواهند از او به عنوان چهره تبلیغاتی خود استفاده کنند. بارسلونا علاوه بر آن که حقوق سالیانه این بازیکن را تضمین می‌کند، می‌تواند او را نسبت به درآمدهای خارج از زمین (که برای سوپراستارها، بیش از حقوق فوتبال است) مطمئن کند. 

لاپورتا 19 سال قبل و با جذب رونالدینیو ضمن محکم کردن جای پای خود در نیوکمپ، پای بارسلونا و ستارگانش را به قراردادهای تبلیغاتی بسیاری گشود و حالا می‌تواند همین کار را با هالند نیز انجام دهد. البته همه این‌ها جنبه‌های تبلیغاتی این انتقال است و هنوز به گل‌های تضمین شده هالند برای باشگاه در هر فصل اشاره‌ای نشده است. انریک ماسیپ مشاور اقتصادی لاپورتا ادعا کرده جذب هالند سخت است اما غیرممکن نیست.

هالند- بارسا؛ هزینه واقعی آن چقدر است؟

حالا دیگر همگان نسبت به شرایط اقتصادی بغرنج بارسلونا آگاهند؛ شرایطی که حتی ثبت نام فران تورس را هم با مشکل مواجه و کاری کرد او نتواند در روز مراسم معارفه‌اش، پیراهنی همراه با یک شماره دست بگیرد! پس این بلند پروازی لاپورتا از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

«ال‌ناسیونال» در گزارشی ادعا کرده لاپورتا برای تحقق رویای خود، می‌خواهد وامی 500 میلیون یورویی بگیرد؛ چرا که بر مبنای این گزارش، انتقال هالند به نیوکمپ با قراردادی 5 ساله، هزینه‌ای حدودا 450 میلیون یورویی به آبی‌اناری‌ها تحمیل خواهد کرد؛ 100 میلیون یورو رقم انتقال در کنار حقوق سالیانه 70 میلیون یورویی و در کنار این‌ها، حق کمیسیون مینو رایولا که احتمالا رقمی 40 میلیون یورویی خواهد بود. 

در این میان دورتموند نیز خواهان روشن شدن هر چه سریع‌تر تکلیف هالند است. قرارداد او با دورتموند تا تابستان 2024 اعتبار دارد اما در این قرارداد درج شده که در صورت رسیدن پیشنهادی مناسب، جدایی او با رقمی کمتر بلامانع خواهد بود. اگر هالند تا پایان ژانویه تکلیف خود را تعیین کند، دورتموند نیز می‌تواند در فرصتی مناسب به بررسی گزینه‌های جانشینی او بپردازد؛ مارکا کریم آدیمی (سالزبورگ)، دوشان ولاهوویچ (فیورنتینا)، داروین نونیز (بنفیکا) و ساشا کالادژیچ (اشتوتگارت) را چندتن از این گزینه‌ها معرفی کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45anbq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



هالند مقصد بعدی خود را فاش  کرد

ارلینگ هالند قانون جاذبه زمین را نقض کرد (عکس)
ستاره نروژی در جلد کریس رونالدو؛