تاریخ انتشار: 1400/11/18 02:58
شکست مصر در ضیافت پنالتی‌ها؛
کد خبر: 26175

تیر خلاص مانه به کارلوس کی روش و شاگردانش/ سنگال فاتح جام ملت‌های آفریقا شد

سنگال با پیروزی در ضربات پنالتی، فاتح جام ملت های افریقا شد.
تیر خلاص مانه به کارلوس کی روش و شاگردانش/ سنگال فاتح جام ملت‌های آفریقا شد

 تیم های مصر و سنگال از ساعت 22:30 روز یکشنبه در ورزشگاه پل بیا اولمبه برگزار کننده دیدار پایانی جام ملت های افریقا 2022 بودند؛ دیداری که محل دوئل محمد صلاح و سادیو مانه دو ستاره خط حمله تیم لیورپول هم بود. مصر در شرایطی پای به این دیدار گذاشت که کارلوس کی روش، سرمربی خود را به دلیل اخراج در بازی قبل کنار زمین نداشت و این مربی از روی سکوها و با بی سیم نکات مورد نظر را به دستیارانش منتقل می کرد.

 

مصر در گروه چهارم با 6 امتیاز و به عنوان تیم دوم راهی دور حذفی شد. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی بعد از تساوی بدون گل مقابل ساحل عاج، در ضربات پنالتی 5-4 پیروز شد. شاگردان کی روش در مرحله یک چهارم نهایی بعد از تساوی یک بر یک مقابل مراکش، با گل دقیقه 100 ترزگه در وقت های اضافه پیروز شدند و در مرحله نیمه نهایی هم بعد از تساوی بدون گل مقابل کامرون، در ضربات پنالتی سه بر یک پیروز و راهی فینال شدند.

در سمت مقابل سنگال با 5 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه دوم راهی دور حذفی شد؛ این تیم در مرحله هشتم نهایی دو بر صفر از سد کیپ ورد گذشت و سپس در با پیروزی 3-1 مقابل گینه استوایی راهی نیمه نهایی شد. سنگال در مرحله نیمه نهایی 3-1 بورکینافاسوی شگفتی ساز را شکست داد تا حریف مصر در دیدار پایانی شود.

تقابل دو تیم در طول 90 دقیقه برنده ای نداشت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا برای تعیین برنده، کار به وقت های اضافه کشیده شود. محمد ابوجبل دروازه‌بان 32 ساله الزمالک که ستاره تیمش در ضربات پنالتی مراحل یک هشتم و نیمه نهایی بود، در این مسابقه هم خوش درخشید؛ او در وقت های قانونی و اضافه با چند عکس العمل خوب دروازه تیمش را نجات داد؛ البته ادوارد مندی، ستاره چلسی درون دروازه سنگال هم شب خوبی در طول 120 دقیقه داشت و چند بار توانست با واکنش های خوب خود، صلاح و یارانش را در گلزنی ناکام بگذارد.

با بسته ماندن دروازه ها در طول 30 دقیقه وقت های تلف شده، کار به ضربات پنالتی کشیده شد تا مصر برای سومین بازی طی چهار بازی حذفی این دور از رقابت ها، سرنوشت خود را در گرو ضربات پنالتی ببیند. ضربات پنالتی در میان استرس شدید هواداران حاضر در ورزشگاه شروع شد. شرح ضربات پنالتی به شرح زیر بود:

مصر 1- سنگال 1

کولی بالی، کاپیتان سنگال و بازیکن تیم ناپولی پنالتی اول را به گوشه سمت راست زد و توپ در حالی که ابوجبل به خوبی جهت آن را تشخیص داده بود وارد دروازه شد.

احمد صیاد با یک شوت محکم و غیرقابل مهار پنالتی اول مصر را برخلاف جهت حرکت مندی به گل تبدیل کرد تا کار یک بر یک شود.

مصر 1- سنگال 2

با وجود تشخیص درست ابوجبل، کالیدو پنالتی دوم سنگال را هم به گل تبدیل کرد؛ این ضربه دقیقا به همان جایی زده شد که پنالتی اول زده شده بود.

محمد پنالتی دوم مصر را برخلاف جهت حرکت مندی به سمت راست زد ولی توپ به تیر دروازه برخورد کرد تا سنگال 2-1 پیش بیافتد.

مصر 2- سنگال 2

ابوجبل سومین پنالتی سنگال را که سار آن را زد را به زیبایی مهار کرد. جالب اینجاست که این ضربه هم مثل دو ضربه قبلی به سمت راست زده شد.

مروان حمدی پنالتی سوم مصر را به گل تبدیل کرد تا همه چیز دوباره مساوی شود.

مصر 2- سنگال 3

بامبا با یک ضربه محکم به گوشه بالای سمت راست، برخلاف جهت حرکت دروازه بان، پنالتی چهارم تیمش را به گل تبدیل کرد.

رشید یار تعویضی تیم مصر چهارمین ضربه پنالتی تیمش را به بدترین شکل ممکن زد و مندی به خوبی این ضربه را مهار کرد تا سنگال بازهم پیش بیافتد.

مصر 2- سنگال 4

سادیو مانه پشت پنالتی حساس تیمش ایستاد؛ در حالی همه چشم ها به ساق ستاره لیورپول دوخته شده بود، این بازیکن با آرامش، یک ضربه دقیق به گوشه سمت راست دروازه زد و توپ با وجود پرش خوب دروازه بان مصر وارد دروازه شده و سنگال 4-2 پیروز پنالتی ها و فاتح جام ملت های افریقا شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488y7n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رکورد جالب مصر؛ دیدار در وقت اضافه (عکس)
چهار 120 دقیقه در دو هفته؛