تاریخ انتشار: 1400/12/09 23:18
کد خبر: 25212

حذف رسمی فوتبال روسیه از مسابقات باشگاهی و ملی جهان

فوتبال روسیه در رده‌های باشگاهی و ملی، از تورنمنت‌های رسمی فیفا و یوفا کنار گذاشته شد.
 حذف رسمی فوتبال روسیه از مسابقات باشگاهی و ملی جهان

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال روسیه از تمامی تورنمنت‌های فوتبالی کنار گذاشته می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: «در پی تصمیمات ابتدایی اتخاذ شده توسط شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا که تدابیر دیگری را هم در نظر داشت، فیفا و یوفا امروز تصمیم گرفتند که همه تیم‌های روسی - چه نمایندگان ملی یا تیم‌های باشگاهی - تا اطلاع ثانوی از شرکت در مسابقات فیفا و یوفا تعلیق می‌شوند.

این تصمیمات امروز توسط دفتر شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا که بالاترین ارگان‌های تصمیم‌گیری در هر دو نهاد هستند، گرفته شد.

فوتبال در اینجا متحد است و با مردم آسیب‌دیده در اوکراین همبستگی کاملی دارد. رؤسای یوفا و فیفا امیدوارند که شرایط در اوکراین به صورت قابل توجه و سریعی بهبود یابد تا فوتبال مجدداً محوری برای وحدت و صلح در میان مردم باشد».

مطابق قرعه‌کشی دور پلی‌آف مسابقات جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپا، تیم ملی روسیه باید به مصاف تیم ملی لهستان می‌رفت و در صورت پیروزی در این بازی، مقابل برنده دیدار سوئد و جمهوری چک صف‌آرایی می‌کرد که همه این کشورها اعلام کردند حاضر نیستند برابر روسیه به میدان بروند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5bm6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یوفا قانون ۵ تعویض را اجرا نمی‌کند