تاریخ انتشار: 1400/12/12 17:20
کد خبر: 25107

ازار ناپدید شده؛ فوق‌ستاره بلژیکی تاریک‌تر از همیشه

ازار با وجود مصدوم نبودن، تنها 25 درصد از دقایق ممکن در سال 2022 را به میدان رفته است.
ازار ناپدید شده؛ فوق‌ستاره بلژیکی تاریک‌تر از همیشه

هر روز تعداد هواداران رئال مادرید که به دیدن نسخه فوق‌العاده «ادن ازار» دل خوش هستند کم و کم‌تر می‌شود. فوق‌ستاره ناکام بلژیکی در حالی تنها 25 درصد از دقایق ممکن در سال جدید را به میدان رفته که مدتی را بدون مصدومیت پشت سر گذاشته است.

حتی از موارد دیگری چون ابتلا به ویروس کووید- 19 و یا مشکلات گوارشی که باعث شد اواخر سال گذشته 3 بازی تیمش را از دست دهد هم خبری نیست. در حقیقت ازار از ابتدای سال جدید بدون مشکل پزشکی در اختیار کادر فنی بوده اما به نظر می‌رسد جایی در برنامه‌های کارلو آنچلوتی ندارد.

کاپیتان تیم ملی بلژیک در 3 بازی اخیر رئال مادرید در لالیگا تنها 13 دقیقه به میدان رفته است. آخرین بار که ازار در ترکیب ثابت کهکشانی‌ها قرار گرفت به بازی برابر الچه که 23 ژانویه (3 بهمن 1400) برگزار شد و 79 دقیقه در میدان حضور داشت، برمی‌گردد. پس از آن بازی، 25 دقیقه برابر گرانادا، 8 دقیقه برابر ویارئال، 5 دقیقه برابر آلاوس و صفر دقیقه برابر رایووایکانو، تمام استفاده آنچلوتی از فوق ستاره بلژیکی بوده است.

ازار که به همراه گرت بیل، گران‌ترین و پرهزینه‌ترین بازیکن رئال مادرید است از 1080 دقیقه ممکن در سال جدید، تنها 270 دقیقه به میدان رفته است؛ موضوعی که شایعات را اطراف او بیش از گذشته کرده است. با توجه به پایان قرارداد او در سال 2024 به نظر می‌رسید قبل از رسیدن به موضوع تمدید یا عدم تمدید قرارداد، ازار در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از تیم جدا شود اما به امید بازگشت به ترکیب اصلی، تمام شایعات توسط این بازیکن بلژیکی رد شد. حالا یک ماه پس از بسته شدن پنجره زمستانی، به نظر می‌رسد ازار با چیزی که تصور می‌کرده، فاصله زیادی دارد.

مرد بدشانس

ادن ازار را می‌توان یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان این چند سال اخیر نام‌گذاری کرد. او پس از خروج کریستیانو رونالدو در قامت یک فوق‌ستاره و برای تبدیل شدن به مرد اول کهکشانی‌ها پا به سانتیاگوبرنابئو گذاشت اما از دیدار برابر پاری‌سن‌ژرمن در فصل 2020-2019 و مصدومیت در آن بازی، به صورت مداوم با مشکلات فیزیکی دست و پنجه نرم کرد. کاپیتان تیم ملی بلژیک در حالی مدتی از مصدومیت رها شده که جایگاه خود در سمت چپ خط حمله رئال مادرید را از دست رفته و در حکمرانی وینیسیوس جونیور می‌بیند و در سمت راست هم هر روز رقبای سرسخت‌تری چون مارکو آسنسیو و رودریگو را در مقابل دارد. شرایط ازار در تیم ملی بلژیک هم جالب توجه نیست و از آخرین حضور او در ترکیب تیم ملی کشورش  8 ماه می‌گذرد.

قراردادی که 2 سال دیگر به اتمام می‌رسد

با اینکه هیچ‌کس در اردوی کهکشانی‌ها دلیل این افت فاحش و دوری عجیب ازار از دوران امادگی را درک نمی‌کند اما دوره مهمی برای این بازیکن بلژیکی پیش‌روست. با وجود اینکه 2 سال تا پایان قرارداد ازار باقی مانده اما رسیدن فوق ستاره‌هایی همچون امباپه و یا هالند تنها می‌تواند به ضرر ازار تمام شود و هیچ چیز جز یک تحول بزرگ او را نجات نخواهد داد.

بازی برابر پاری‌سن‌ژرمن در دور برگشت لیگ قهرمانان و درخشش در صعود به مرحله بعد می‌تواند بازگشتی رویایی برای ازار را رقم بزند اما مشکلی که بعد از آزاد شدن از مصدومیت گریبان او را گرفته، از بین رفتن اعتماد کارلو آنچلوتی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxqoj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سولسشر; دوست دارم سرمربی رونالدو شوم