تاریخ انتشار: 1400/12/17 17:46
کد خبر: 24866

مهدی قائدی؛ ستاره‌ای که فراموش می‌شود

قطعا 10گل زدن و بهترین پاسور لیگ ایران شدن خیلی موقعیت بهتری بود تا به ثمر رساندن 4 گل در لیگ ضعیف امارات. اینطور نیست؟
مهدی قائدی؛ ستاره‌ای که فراموش می‌شود

داستان مهدی قائدی جالب است؛ از یک سو او در لیگ ضعیف امارات، در تیم میانه جدولی شباب الاهلی بسیاری از مسابقات را از روی نیمکت ذخیره‌ها آغاز می‌کند و آمار جالبی هم ندارد، از سوی دیگر روزی نیست که اخباری در مورد پیشنهادهای رنگارنگ اروپایی به این بازیکن در رسانه‌های ایرانی منتشر نشود. خلاصه که موقعیت عجیبی است؛ آدم نمی‌داند آنچه را می‌بیند باید باور کند یا آنچه را می‌شنود؟

آمار ضعیف قائدی

دست‌کم با توجه به آنچه تا امروز اتفاق افتاده، هیچ تردیدی نیست که حضور مهدی قائدی در الاهلی امارات را باید ناموفق بدانیم. قائدی رگه‌های پررنگی از استعدادش را در استقلال نشان داده بود و همه مشتاق بودند انتخاب خارجی او را ببینند. این ستاره ریزنقش اما در 23سالگی انتخابی انجام داد که بیشتر می‌توانست برای بازیکنان بالای 30سال مناسب باشد. او راهی لیگ امارات شد و دست‌کم انتظار می‌رفت حالا که «پول» را به «پیشرفت» ترجیح داده، در لیگ همین کشور به ستاره اول تبدیل شود. حالا اما چه اتفاقی رخ داده است؟ هیچ. نیمکت‌نشینی گاه و بیگاه قائدی در تیمی مثل الاهلی تبدیل به یک مسئله عادی شده و این برای بازیکنی که در 16مسابقه لیگی تنها 4گل زده، چندان هم عجیب نیست. هم‌اکنون کودجو لابا، مهاجم توگویی العین با 17گل زده برترین گلزن لیگ امارات به شمار می‌رود، عمر خربین از الوحده با 12گل در رده دوم قرار دارد و ژائو پدروی برزیلی از همین تیم هم با 11گل زده در رده سوم بهترین گلزنان لیگ امارات قرار گرفته است. می‌بینید که فاصله زیادی بین این نفرات و مهدی قائدی وجود دارد، آن هم درحالی‌که ابتدای فصل اسم مهاجم ایرانی بین برترین خارجی‌های لیگ امسال امارات قرار می‌گرفت. شباب الاهلی جمعه‌شب در حالی با نتیجه 3بر یک برابر الوحده شکست خورد که فقط 13دقیقه به قائدی بازی رسید و این بازیکن یک فرصت را هم با خودخواهی از دست داد.

پیشنهاد اروپایی برای نیمکت‌نشین الاهلی؟

در عین حال اما روزی نیست که رسانه‌ها از پیشنهادهای انگلیسی و ایتالیایی قائدی حرفی نزنند. به هر حال بازار فوتبال در سراسر جهان پر از این گمانه‌زنی‌هاست، اما به‌نظر می‌رسد باید تناسبی بین پیشنهادها با عملکرد بازیکن وجود داشته باشد. همین حالا بهترین بازیکنان فوتبال ایران که در تیم ملی جایگاه خوبی هم دارند، مثل علی قلی‌زاده، صادق محرمی یا سعید عزت‌اللهی و همین احمد نوراللهی به سختی پیشنهادهای جذاب دریافت می‌کنند، اما انگار داستان مهدی قائدی فرق دارد و اروپایی‌ها این بازیکن را می‌خواهند، حتی اگر او نیمکت‌نشین الاهلی باشد! در هر صورت امیدواریم این پیشنهادها صرفا جنبه کاغذی و رسانه‌ای نداشته باشد و مهدی با این همه استعداد و با توجه به سن و سال خوبی که دارد، به یک تیم به درد بخور اروپایی برود. نکته نگران‌کننده اما این است که روند فنی فعلی او، یک نزول چشمگیر را نشان می‌دهد. قطعا 10گل زدن و بهترین پاسور لیگ ایران شدن خیلی موقعیت بهتری بود تا به ثمر رساندن 4 گل در لیگ ضعیف امارات. اینطور نیست؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ral8b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعتراض جالب سایت اماراتی به نیمکت نشینی قایدی