تاریخ انتشار: 1400/12/28 22:43
کد خبر: 24399

ال‌کلاسیکو از زمان آخرین برد بارسلونا؛ 1111 روز عجیب

از زمان آخرین برد بارسلونا در ال‌کلاسیکو، راموس و مسی از جمع حاضران این میدان کم شده‌اند.
ال‌کلاسیکو از زمان آخرین برد بارسلونا؛ 1111 روز عجیب

 بارسلونا در شرایطی فردا ال‌کلاسیکوی دور برگشت فصل جاری لالیگا را در خانه رئال مادرید انجام می‌دهد که از آخرین بردش مقابل رقیب هزار و صد و یازده روز می‌گذرد.

آن‌ها آخرین بار روز دوم مارس 2019 با تنها گل راکیتیچ طعم برتری بر رئال مادرید را چشیدند و در 5 ال‌کلاسیکوی بعدی در لالیگا نه تنها پیروز نشدند بلکه هر 4 نبرد اخیر را هم به رقیب سنتی واگذار کرده‌اند. هزار و صد و یازده روز پیش وقتی بارسلونا، رئال مادرید را شکست داد، آبی و اناری‌ها با مربیگری ارنستو والورده در صدر جدول لالیگا سودای قهرمانی داشتند و در نهایت هم به هدفشان رسیدند اما رئال مادرید با سولاری که جانشین لوپتگی شده بود، حال خوبی نداشت و و 9 روز بعد از این باخت، بار دیگر زیدان دومین دوره مربیگری در این تیم را شروع کرد. فصل با قهرمانی برای بارسا و مقام سومی برای رئال مادرید به پایان رسید. در اروپا، بارسلونا در نیمه‌نهایی اسیر بازگشت تاریخی لیورپول شد و رئال مادرید پس از 3 قهرمانی متوالی با زیدان در زمین خودش با شکست از آژاکس در مرحله یک‌هشتم‌نهایی، تاج قهرمانی را از سر خارج کرد.

بازگشت رئال، روزهای سیاه بارسلونا

هیچ کس تصور نمی‌کرد گل راکیتیچ، شروع طلسم طولانی شده ناکامی بارسلونا در جدال مقابل رئال مادرید باشد. زیدان به برنابئو برگشت، والورده در بارسلونا جای خودش را به ستین داد که مدتی دور از فوتبال به دامداری می‌پرداخت.رئال مادرید پس از تساوی در جدال دور رفت در نبرد خانگی دور برگشت، 2 بر صفر بارسا را برد تا پس از ثبت آمار رویایی 5 فصل برتری متوالی در خانه رئال توسط بارسلونا، برای اولین از فصل 2013-2012 طعم یک فصل شکست‌ناپذیری در لیگ مقابل دشمن دیرینه را بچشد. البته در اروپا اوضاع به خوبی لیگ نبود. تیم زیزو در اوج دوران کرونا زودتر از هفته پایانی قهرمان لالیگا شد. تیم او در شطرنج یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان مغلوب منچسترسیتی گواردیولا شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. بارسلونا هم با ستین یک فاجعه واقعی را تجربه کرد. شکست 8 بر 2 مقابل بایرن‌مونیخ در تک بازی یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان با مشکلات مدیریتی منجر به جدایی و رسوایی بارتومئو، مدیرعامل باشگاه همراه شد و تیم نیاز به یک انقلاب اساسی را حس کرد.

اولین دبل رئال از فصل 2008-2007، جدایی تلخ مسی

رئال مادرید در کورس قهرمانی فصل 2021-2020 به هیچ حریقی رحم نمی‌کرد و برای اولین بار از فصل 2008-2008 در هر 2 بازی رفت و برگشت یک فصل لالیگا دشمن دیرینه را از پا درآورد. بارسلونا در ادامه نوساناتش روی نیمکت دست نیاز به سوی کومان دراز کرد اما از او هم خیری ندید. در نهایت در یک دوئل سه‌تیمه، بارسلونا در هفته ماقبل پایانی از کورس قهرمانی خارج شد و اتلتیکومادرید با برتری مقابل وایادولید، رقیب را به دسته پایین‌تر فرستاد و اجازه نداد پیروزی 2 بریک رئال مادرید مقابل ویارئال منجر به قهرمانی تیم ریزو شود. زیدان طبق وعده‌اش از رئال جدا شد؛ از تیمی که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به چلسی، قهرمان آن فصل لیگ قهرمانان باخت. بارسلونا با تغییر مدیریت و حضور دوباره لاپورتا، دست به نوعی انقلاب زد. در نهایت تعجب، آنچه مصائب مالی باشگاه نامیده شد، جدایی مسی در پایان قراردادش را رقم زد و در عوض باشگاه بازیکنان جوانی از آکادمی خودش به  تیم اصلی آورد.

رئال باثبات، بارسای امیدوار

بارسلونا با ادامه روند منفی کومان، او را اخراج و ژاوی کم‌تجربه اما خوش‌فکر را برای نیمکت این فصلش برگزید.آنچلوتی هم از ابتدای فصل به رئال مادرید برگشت و هر چند ال‌کلاسیکوی دور رفت در خانه بارسا با برتری 2 بریک رئال به پایان رسید اما تیم آبی و اناری‌پوش نسبت به آن بازی کاملا روند بهتری یافته است. خریدهایی مانند آداما ترائوره، فران تورس و پیرامریک اوبامیانگ، تلخی مصائبی مانند پایان دوران بازی آگوئرو به دلیل مشکل قبلی را کم‌رنگ کرده و اکنون بارسا با این ستاره‌ها و جوانانی مانند گاوی پس از یک شروع ضعیف، روند خوبی داشته و در 11 بازی اخیر شکست نخورده است. در پایان جدال دور رفت 2 تیم، بارسلونا بین 4 تیم اول جدول نبود اما اکنون با 51 امتیاز در رده سوم قرار دارد و اگر علاوه بر ال‌کلاسیکو، بازی عقب‌افتاده‌اش را هم ببرد، اختلافش با رئال مادرید صدرنشین را به 9 امتیاز کاهش می‌دهد. رئال بهترین خط حمله لیگ را دارد و بارسلونا پس از سویا صاحب دومین خط دفاعی برتر لالیگاست. رئال مادرید از یک حماسه‌سازی مقابل پاری‌سن‌ژرمن در یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان بازگشته و بارسلونا رویای اولین قهرمانی در لیگ اروپا و تبدیل شدن به اولین اسپانیایی و ششمین اروپایی برنده هر 3 جام قاره سبز را در سر می‌پروراند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488orn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رد شکایت رئال، بارسا و بیلبائو از لالیگا