تاریخ انتشار: 1401/01/12 16:33
کد خبر: 23939

غایبان بزرگ جام بیست‌ودوم؛ حسرت بزرگ پشت درهای خاورمیانه

جام‌جهانی 2022 هم مانند21 دوره قبلی غایبان سرشناس زیادی دارد.
غایبان بزرگ جام بیست‌ودوم؛ حسرت بزرگ پشت درهای خاورمیانه

با پایان مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022، تکلیف 29 مسافر از مجموع 32 تیم حاضر در جام بیست‌ودوم مشخص شد و با خذف برخی از تیم‌های بزرگ، چهره‌های نامداری از فرصت حضور در بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی محروم شدند.

حذف ایتالیا، دوناروما بهترین بازیکن یورو 2020 را از اولین حضور در جام‌جهانی بازداشت و در سوی مقابل جورجو کیلینی هم نتوانست به آخرین جام‌جهانی دوران حرفه‌ای‌اش برسد. در آفریقا، محمد صلاح از مصر و ریاض محرز از الجزایر (این یکی به‌ دردناک‌ترین شکل ممکن) فرصت درخشش در جام‌جهانی خاورمیانه‌ای را از دست دادند.

پایان رویاهای ایتالیایی 

ایتالیا با اولین شکست خانگی تاریخش در مراحل انتخابی جام‌جهانی، برای دومین بار متوالی از رسیدن به جام‌جهانی بازماند. این باخت به مقدونیه شمالی باعث از دست رفتن فرصت اولین حضور در جام‌جهانی برای دوناروما شد. آخرین حضور لاجوردی‌های در جام‌جهانی در روزهایی شکل گرفت که دوناروما هنوز یک پدیده بود و زیر سایه اسطوره‌ای به نام بوفون قرار داشت. علاوه بر او، مارکو وراتی، یکی از بهترین بازیکنان ایتالیا در یورو 2020 هم در قطر حضور نخواهد داشت؛ درست مانند لورنزو اینیسینه و البته جورجو کیلینی که دیگر باید فوتبال خداحافظی کند.

قطر بدون صلاح 

قرعه‌کشی پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی در آفریقا باعث شد از بین صلاح و مانه فقط یک نفر جواز حضور در جام‌جهانی را به دست بیاورد و پس از 2 بازی رفت و برگشت بلیت صعود به مانه رسید تا صلاح در بهترین روزهای فوتبالش از درخشش در بالاترین سطح فوتبال بازبماند و البته تا حد زیادی شانسش برای رسیدن به توپ طلا و عنوان بهترین بازیکن جهان کاهش یابد.

هالند در حسرت درخشش

هر چند حذف نروژ در همان پایان مرحله گروهی انتخابی جام‌جهانی قطعی شده بود اما در بین تمام نام‌های بزرگ باز هم نام ارلینگ هالند غیرقابل فراموشی است. ماشین گلزنی دورتموند در نقش یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر دنیا و ستاره بزرگ سال‌های آتی، هر چند تلاش کرد نتوانست یک تنه تیمش را نجات دهد و حالا برای تجربه اولین جام‌جهانی‌اش باید حداقل 4 سال دیگر صبر کند.

حذف دردناک تیم محرز 

الجزایر تا آخرین ثانیه‌های بازی برگشت پلی‌آف مقابل کامرون جواز حضور در جام‌جهانی را در دست داشت اما یک گل به شدت بدهنگام دریافت کرد و کاخ رویاهایش فرو ریخت. در این بین ریاض محرز بیش از بقیه بازیکنان تیم متضرر شد چون فرصت درخشش به عنوان ستاره تیم و یکی از آماده‌ترین مهاجمان حال حاضر قاره آفریقا را از دست داد. مهاجم منچسترسیتی برای یک جام‌جهانی دیگر باید 4 سال دیگر صبر کند. 
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oaerd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اطلاعیه رسمی پرسپولیس درباره دروغ های رادوشوویچ