تاریخ انتشار: 1401/01/18 21:26
کد خبر: 23642

دنیا به بنزما تعظیم کرد؛ بهترین بهترین‌ها

هت‌تریک شب گذشته مهاجم فرانسوی کهکشانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر باعث تمجیدهای اهالی فوتبال از او شد.
دنیا به بنزما تعظیم کرد؛ بهترین بهترین‌ها

 کریم بنزما مهاجم آماده این روزهای کهکشانی‌ها شب گذشته دوباره چشم دنیای فوتبال را به خود خیره کرد و با به آتش کشیدن استمفوربریج و دومین هت‌تریک متوالی خود در لیگ قهرمانان اروپا را پس از درخشش در بازی قبل مقابل پاری‌سن‌‌ژرمن به ثبت رساند تا چلسی، مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته را در آستانه حذف از رقابت‌ها قرار دهد.

رقابت بنزما و لواندوفسکی حالا علاوه بر کسب عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان این فصل فراتر رفته و کریم با هتریک در بازی شب گذشته فقط 3 گل با جایگاه سوم برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان که با 85 گل در اختیار ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ است، فاصله دارد. 

تمجیدهای سراسری

«دوست ندارم فوتبال بازی کنم تا بهترین باشم. من برای چنین شب‌هایی فوتبال بازی می کنم.» این اولین اظهار نظر بنزما پس از بازی دیشب بود و همین بازی کافی بود تا تیتر یک پرمخاطب‌ترین رسانه‌های ورزشی اروپا مثل اکیپ فرانسه، گاتزتا‌دلو‌اسپورت ایتالیا و بیلد آلمان به مهاجم فرانسوی اختصاص یابد.

تیبو کورتوا در تمجید از هم‌تیمی خود گفت: «بنزما بهترین مهاجم جهان است. او نشان داد در چه سطح بالایی قرار دارد. ما با او گل می‌زنیم و کریم واقعا بازیکن بزرگی است.»

ریو فردیناند ستاره سابق منچستر یونایتد و کارشناس شبکه BT Sport  در تحسین او گفت: «زمانی که کریستیانو رونالدو آن‌جا بود، بنزما از خود گذشتگی بسیاری داشت و بازی او در پس زمینه قرار داشت زیرا می‌دانست تیم به چه چیزی نیاز دارد اما اکنون از سایه بیرون آمده است. او 34 سال دارد بهترین شماره 9 جهان است و در سطح دیگری است.»

فابیو کاپلو سرمربی سابق رئال‌مادرید او را با آلفردو دی استفانو مقایسه کرد و گفت: "«کسانی که فوتبال را می‌دانند، چیزهای زیادی می‌بینند. کریم موقعیت خلق می‌کند، گل می‌زند و در زمین یک رهبر است.»

ایکر کاسیاس اسطوره مادریدی‌ها که از نتیجه به دست آمده دیشب بسیار خوشحال بود در توئیتی به اغراق‌آمیزانه‌ترین شکل ممکن از کاپیتان فعلی باشگاه تمجید کرد: « بنزما مرد عنکبوتی است،. بنزما بهترین دوست شماست. بنزما مادربزرگ شماست. بنزما رئیس جمهور ایالات متحده است. بنزما راهنمایی است که با آن چترباز می‌شوید. بنزما فرشته نگهبان شماست. بنزما خداست!»

آمار و توپ طلا

بنزما اخیرا در فرم باورنکردنی به سر می‌برد و آمار وارقام رکوردهای او در این فصل شبیه به بهترین سال‌های کریستیانو رونالدو و لیونل مسی است. او اکنون در این فصل 37 گل در 36 بازی به ثمر رسانده و در کنار کریستیانو رونالدو (فصل 17/2016) تنها بازیکنان تاریخ لیگ قهرمانان است که موفق به ثبت هت‌تریک در 2 مرحله متوالی از این رقابت‌ها شده‌اند. با توجه به تغییرات گسترده در نحوه انتخاب برنده توپ طلا امسال مانند پررنگ‌تر شدن آمارهای فردی و عدم تاثیر جام‌جهانی 2022 در این جایزه، کریم بنزما شانس اول کسب این عنوان در سن 34 سالگی است و شاید بهتر باشد بنا به توصیه ریو فردیناند از همین حالا نام او را بر روی توپ طلا حک کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rakab

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاپلو: مورینیو با بی‌احترامی به بازیکنان رم، آخرین شانس خود را هم نابود کرد!