تاریخ انتشار: 1401/02/06 01:51
لیگ قهرمانان اروپا
کد خبر: 22858

منچسترسیتی - رئال مادرید؛ نبردی به شوق دوگانه

مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دیداری آغاز می‌شود که هر یک از تیم‌های حاضر در آن رؤیای به پایان رساندن فصل با دو جام قهرمانی را در سر می‌پرورانند.
 منچسترسیتی - رئال مادرید؛ نبردی به شوق دوگانه

دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (سه‌شنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران با یک بازی در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر آغاز می‌شود که در آن تیم فوتبال منچسترسیتی پذیرای رئال مادرید خواهد بود.

هر دو تیم در حالی به مرحله ماقبل آخر مسابقات رسیده‌اند که مسیر سختی را برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر پیموده‌اند. تیم میزبان، منچسترسیتی پس از آن که در مرحله گروهی بالاتر از پاری‌سن‌ژرمن به مرحله حذفی راه یافت، تیم‌های اسپورتینگ لیسبون و اتلتیکومادرید را هم از پیش رو برداشت تا همچون سال گذشته به نیمه نهایی برسد. مسیر رئالی‌ها اما کمی سخت‌تر هم بود. این تیم پس از غلبه بر اینتر در مرحله گروهی، در مرحله یک هشتم نهایی پاری‌سن‌ژرمن و در مرحله یک چهارم نهایی چلسی مدافع عنوان قهرمانی را حذف کرد تا ثابت شود که پرافتخارترین تیم رقابت‌ها حتی در فصلی که در ابتدای آن شاید کسی روی آنها به‌عنوان بخت اول قهرمانی در اروپا حساب بازی نمی‌کرد، باز هم مدعی است.

این هفتمین رویارویی تیم‌های منچسترسیتی و رئال مادرید در رقابت‌های اروپایی است که هر شش مورد قبلی در همین لیگ قهرمانان و از فصل 13-2012 به بعد بوده است. سیتی بعد از ناکامی در غلبه بر رئال مادرید در چهار مصاف اولش (دو تساوی و دو شکست)، هر دو بازی رفت و برگشتش برابر کهکشانی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی فصل 19-2020 را برد.

رئال مادرید هرگز در سه سفر اخیرش به خانه منچسترسیتی در رقابت‌های اروپایی برنده نبوده است (دو تساوی و یک باخت) که آخرین آن، باخت 2 بر یک در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل 20-2019 بود. قبل از آنهم تیم سفیدپوش مادرید از سفرش به منچستر برای مصاف با سیتی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 16-2015 فقط به یک تساوی بدون گل رسید. البته کهکشانی‌ها در آن فصل توانستند سیتی را در نیمه نهایی حذف کنند و به فینال برسند، جایی که اتلتیکومادرید را هم شکست دادند و اولین قهرمانی از سه قهرمانی متوالی‌شان با هدایت زین‌الدین زیدان را کسب کردند.

رئال مادرید امشب با تیمی روبه‌رو می‌شود که از مربی آن پپ گواردیلا زیاد زخم خورده است. گواردیولا در دو رویارویی قبلی‌اش با رئال مادرید در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا توانسته آنها را حذف کند. مورد اول در مرحله نیمه نهایی فصل 11-2010 با بارسلونا (پیروزی 3 بر یک در مجموع دو بازی رفت و برگشت) و مورد دوم با منچسترسیتی در مرحله یک هشتم نهایی فصل 20-2019 (پیروزی 4 بر 2 در مجموع دو بازی رفت و برگشت) بود. اگر پپ بتواند امسال هم راه غلبه بر رئال مادرید را به شاگردانش نشان دهد، به اولین مربی در تاریخ تبدیل خواهد شد که توانسته است سه بار پرافتخارترین تیم مسابقات را از حذف کند.

نماینده اسپانیا نه فقط برابر سیتی بلکه کلاً با بازی در خانه تیم‌های انگلیسی خیلی راحت نیست. این تیم تنها یکی از شش بازی‌ اخیرش در خانه رقبای انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا را برده است و در مابقی سه بار باخته و دو بار مساوی کرده است. آن یک پیروزی هم ماه گذشته برابر چلسی در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی بود. با این حال اگر رئال مادرید بتواند این طلسم را بشکند و سیتی را مغلوب کند، اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد که در دو مرحله حذفی متوالی در این رقابت‌ها، دو حریف انگلیسی را در خانه‌های‌شان شکست داده است.

آمار رویارویی‌ها پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی هم به نوبه خود جالب است. این دو مربی پرافتخار فوتبال اروپا، تاکنون شش بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که سهم گواردیولا چهار پیروزی و سهم کارلتو دو پیروزی بوده است. هر چهار پیروزی گواردیولا مقابل آنچلوتی در زمان مربیگری این مرد ایتالیایی در اورتون بود در حالی که دو پیروزی آنچلوتی در لیگ قهرمانان اروپا - نیمه نهایی فصل 14-2013 - بود که شاگردان او بایرن مونیخ تحت هدایت پپ را با نتیجه 5 بر صفر در مجموع دو بازی رفت و برگشت شکست دادند.

گواردیولا تاکنون 9 بار تیم‌هایش را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسانده که بیشترین آمار در میان همه مربیانی است که در این تورنمنت حضور داشتند. کارلو آنچلوتی هم با هشت حضور پس از گواردیولا دوم است.

وضعیت 2 تیم

در حالی که رئال مادرید به تنها یک امتیاز دیگر نیاز دارد تا قهرمانی‌اش را در لالیگا تثبیت کند، سیتی در لیگ برتر انگلیس رقابتی شانه به شانه با لیورپول دارد و به همین دلیل شاید نسبت به رئال مادرید استرس بیشتری را تحمل می‌کند. با این حال هیچ یک از دو تیم نمی‌خواهند با قبول شکست در این مرحله با رؤیای کسب قهرمانی دوگانه خداحافظی کنند.

برای بازی امشب منچسترسیتی ژوائو کانسلو مدافع پرتغالی‌اش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. در همین حال حضور کایل واکر و جان استونز نیز به دلیل آسیب‌دیدگی در هاله‌ای از ابهام است. در طرف مقابل هم رئال مادرید سه مصدوم دارد که عبارتند از، ادن ازار، لوکا یوویچ و ماریانو دیاس. داوید آلابا و کاسمیرو هم دیگر بازیکنان آسیب‌دیده رئال مادرید هستند که البته نرسیدن‌شان به این بازی قطعی نیست.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5vgl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدال جذاب و دیدنی زیدان- پپ،در ورزشگاه سوت وکور الاتحاد
متخصص سی ال،یا فیلسوف کاتالان؟