تاریخ انتشار: 1401/02/13 10:10
کد خبر: 22529

افتخاری تازه برای مهاجم تیم ملی/ سردار آزمون در انتظار مدال طلا!

سردار آزمون با وجود جدایی از زنیت، منتظر یک افتخار و مدال تازه از فوتبال روسیه است.
افتخاری تازه برای مهاجم تیم ملی/ سردار آزمون در انتظار مدال طلا!

سه فصل حضور در زنیت برای سردار آزمون، با سه قهرمانی پیاپی در لیگ روسیه به پایان رسید. فصل چهارم هم او، زمانی که تیمش در صدر جدول قرار داشت زنیت را ترک کرد. آزمون قصد داشت پس از پایان فصل از زنیت برود اما معرفی رسمی او به عنوان بازیکن فصل آینده لورکوزن، باعث شد از زنیت کنار گذاشته شود و در نقل و انتقالات زمستانی، به آلمان سفر کند. جدایی از زنیت، می‌توانست به معنی از دست دادن شانس قهرمانی روسیه باشد اما او هم مثل بازیکنان فعلی زنیت، مدال قهرمانی را دریافت خواهد کرد.

قوانین داخلی لیگ روسیه، به باشگاه قهرمان لیگ اجازه می‌دهد به هر 40 بازیکن تیم فارغ از زمان بازی، مدال بدهد. زنیت هم قصد دارد مدال قهرمانی را، برای آزمون بفرستد. موضوعی که تعداد مدال‌های قهرمانی آزمون در لیگ برتر روسیه را به 4 می‌رساند. با این حال، سوال اینجاست این قهرمانی در لیست افتخارات آزمون محاسبه می‌شود؟

در این زمینه در کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی دارد. مثلا در لیگ انگلیس، مدال قهرمانی به بازیکنانی تعلق می‌گیرد که 5 بازی به میدان بروند و زمان قهرمانی، هنوز در تیم عضویت داشته باشند. در صورتی که گرفتن مدال معیار قهرمانی به حساب بیاید، آزمون با توجه به قوانین داخلی روسیه به چهارمین قهرمانی در این کشور رسیده است. با این حال جدایی او در نیم فصل و حضور در تیمی جدید، باعث می‌شود بسیاری از سایت‌های آماری، قهرمانی چهارم را به افتخارات آزمون اضافه نکنند. آزمون در مهلت قانونی نقل و انتقالات نیم فصل، از زنیت جدا شد و برای لورکوزن بازی می‌کند. در صورتی که لورکوزن در این مدت به جامی می‌رسید، آزمون یکی از اعضای تیم قهرمان بود. همین موضوع هم باعث می‌شود محاسبه قهرمانی زنیت در لیست افتخارات او، از نظر بسیاری از منابع درست نباشد.

آزمون بدون احتساب قهرمانی چهارم هم، پرافتخارترین بازیکن ایرانی در فوتبال اروپاست. آزمون پیش از جدایی سه قهرمانی لیگ روسیه، دو قهرمانی سوپرجام و یک قهرمانی جام حذفی با زنیت به دست آورده بود. 6 مدال ارزشمند، که در روزهای آینده به 7 مدال طلا می‌رسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ayzxk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



حذف "عمر خربین" از تیم ملی فوتبال سوریه