تاریخ انتشار: 1401/02/17 23:37
فصل رویایی در پورتو تکمیل شد؛
کد خبر: 22291

جشن قهرمانی مهدی طارمی در ورزشگاه رقیب

ستاره ایرانی پورتو پس از سپری کردن یک فصل موفق، قهرمانی در لیگ برتر پرتغال را تجربه کرد.
جشن قهرمانی مهدی طارمی در ورزشگاه رقیب

مهدی طارمی یک سال درخشان در پورتو سپری کرده و بهترین فصل فوتبالی خود را پشت سر گذاشته و این بازی‌های موثر و گل‌ها، پاس گل‌ها و گرفتن پنالتی‌های او، منجر به بهترین اتفاق برای او و باشگاه‌اش در لیگ برتر پرتغال شد.

تیم فوتبال پورتو در حالی‌که مثل همیشه مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب ابتدایی داشت، از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در ورزشگاه دا لوز لیسبون، در مهم‌ترین مسابقه هفته سی و سوم و ماقبل پایانی فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر پرتغال به مصاف تیم رده سومی بنفیکا رفت که پیروزی در این بازی حکم قهرمانی یاران طارمی را داشت.

ستاره ایرانی پورتو که هفته گذشته نمایش فوق‌العاده‌ای مقابل ویزلا داشت و توانست دو گل در جریان برتری تیمش به ثمر رساند، امشب هم انگیزه زیادی داشت تا دروازه بنفیکا را باز کند و کمک حال تیمش در قطعی کردن قهرمانی در این بازی باشد، اما اولین فرصت جدی او در همان نیمه اول از دست رفت.

مهدی طارمی در دقیقه ۱۵ دیدار امشب یک فرصت عالی به‌دست آورد و با فرار عالی پشت مدافعان بنفیکا، در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان این تیم قرار گرفت، اما شوت زمینی ستاره ایرانی پورتو تبدیل به گل نشد و با واکنش عالی گلر بنفیکا به کرنر رفت.

باشگاه پورتو در صفحات مجازی خود با انتشار تصویری از تمام اعضای تیمش ازجمله مهدی طارمی که در حال خوشحالی گل است، پوستر سی‌اُمین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر پرتغال را به‌نمایش گذاشت

طارمی که در سومین سال حضورش در فوتبال پرتغال یک روند استثنایی طی کرده و انگیزه زیادی برای تجربه نخستین قهرمانی در یک رقابت اروپایی داشت، در دیدار امشب با وجود مهارش توسط دو مدافع بنفیکا که همواره در کنارش بودند و اجازه نمی‌دادند فرصتی به‌وجود بیاورد، در دقیقه ۷۵ یک فرصت عالی خلق کرد که می‌توانست تبدیل به گل شود، اما این اتفاق نیفتاد.

ملی‌پوش ایرانی پورتو با حرکت سریع در پشت محوطه جریمه بنفیکا خطرساز شد و با خطای وایگل اجازه حرکت پیدا نکرد، اما آوانتاژ داور شرایطی به‌وجود آورد تا اوتاویو در موقعیت گلزنی قرار بگیرد، اما ضربه این بازیکن هم پس از اصابت به مدافع بنفیکا به کرنر رفت.

سه دقیقه پس از این اتفاق، مهدی طارمی خطای شدیدی در میانه زمین انجام داد و در ادامه نیز مدافع بنفیکا پای او را زد، اما داور به شکل عجیبی هیچ‌یک از این دو بازیکن را جریمه نکرد و نسبت به اعتراض یکی از مربیان پورتو، واکنش شدیدی با نشان دادن کارت قرمز داشت.

 

 

بنفیکا در دقیقه ۵۲ توسط داروین نونز به گل رسید و می‌توانست جشن قهرمانی پورتو را خراب کند یا یک هفته به تعویق بیاندازد، اما بازبینی ویدئویی صحنه توسط داور نشان داد که مهاجم بنفیکا فقط ۲ سانتی‌متر در آفساید بوده تا بدین ترتیب این گل مردود شود

 

 

طارمی که با وجود تلاش زیاد برای گلزنی و موقعیت‌سازی نتوانسته بود این کار را مقابل بنفیکا انجام بدهد و کمی عصبی کارش را دنبال می‌کرد، در دقیقه ۷۹ به‌خاطر خطای شدید روی پای جولیان ویگل کارت زرد گرفت و البته چهار دقیقه پس از آن با تکل شدید این مدافع بنفیکا در پشت محوطه جریمه سرنگون شد تا داور این بار به ویگل اخطار بدهد.

ستاره ایرانی پورتو در دقیقه ۸۷ جای خود را به تونی مارتینز داد، اما در نهایت تیمش توانست در دقیقه ۴+۹۰ روی یک ضدحمله سریع توسط په‌په برزیلی و پاس این بازیکن برای زایدو، با شوت تماشایی این مهاجم نیجریه‌ای به گل پیروزی و قهرمانی برسد.

تیم فوتبال پورتو در شبی که مهدی طارمی را در اختیار داشت، با پیروزی یک بر صفر در ورزشگاه دا لوز لیسبون ۸۸ امتیازی شد تا در فاصله یک هفته به پایان فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر پرتغال، قهرمانی خود را قطعی کند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v58wp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طارمی در ترکیب اصلی پورتو مقابل بنفیکا