تاریخ انتشار: 1401/02/21 15:21
کد خبر: 22126

ماموریت هفت‌گانه تن‌هاخ در منچستریونایتد

سرمربی جدید منچستریونایتد کار دشواری برای سروسامان دادن به شرایط این باشگاه دارد.
ماموریت هفت‌گانه تن‌هاخ در منچستریونایتد

چندین سال می‌شود که منچستریونایتد از جمع قدرت‌های اروپایی خارج شده است. این تیم که روزگاری مدعی اصلی کسب قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و همچنین لیگ قهرمانان اروپا بود، بعد از رفتن سرالکس فرگوسن روز خوش ندیده است. حالا بعد از تغییرات زیاد، زمام امور به دستان مرد جدید سپرده می‌شود که تبلیغات درباره او زیاد است؛ اریک تن‌هاخ. مربی آژاکس به خوبی می‌داند کار ساده‌ای در جمع «شیاطین‌سرخ» نخواهد داشت. او برای شروع حداقل باید به ۷ مورد در این باشگاه رسیدگی کند.

۱ – هویت منچستریونایتد

بزرگ‌ترین مبارزه  در انتظار اریک تن‌هاخ، بازگرداندن هویت باشگاه است. از سال ۲۰۱۳ که سرالکس فرگوسن از این تیم جدا شده، منچستریونایتد سرگردان نشان داده؛ هم از لحاظ نتیجه گیری و هم از لحاظ سبک و سیاق بازی. در فصول اخیر این سردرگمی بیش‌تر هم شده. هیچ کدام از مربیان قبلی، چه دیوید مویس، چه مورینیو و چه سولشر و رانگنیک، نتوانسته‌اند استایل مشخصی برای بازی یونایتد تعریف کنند. اریک تن‌هاخ اما اندکی متفاوت است. او به بازی تهاجمی و البته بازی روی زمین علاقه دارد. ماموریت اصلی‌اش این است که هواداران این تیم را به وجد بیاورد و کاری که بقیه در انجامش ناتوان بودند را محقق کند. یعنی هویت را به این تیم منچستریونایتد تزریق کند.

۲ – آینده کریس رونالدو

کریستیانو رونالدو در همین فصل هم شم گلزنی بالایش را به رخ کشید و نشان داد مهره مهمی برای شیاطین سرخ است. با وجود این، آمدن تن‌هاخ می‌تواند معادلات را برای کریس رونالدو به هم بریزد. این سرمربی هلندی، عادت به گماشتن بازیکن ۳۷ ساله در ترکیب اصلی تیمش ندارد اما آمادگی جسمانی کریس رونالدو این فرضیه را قوت بخشیده که می‌تواند دستکم چند سال دیگر در سطح بالا بازی کند. حالا تن‌هاخ باید تصمیم بگیرد می‌خواهد شماره ۷ در این تیم باشد یا این که می‌خواهد بدون او کارش را در این باشگاه شروع کند. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری بیش‌تر به عهده رونالدو گذاشته شده چون او تا ژوئن ۲۰۲۳ با یونایتد قرارداد دارد. شاید کریس تصمیم بگیرد فصل جدید را در تیمی استارت بزند که در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند.

۳ – بازسازی خط دفاعی

گفتن این موضوع که منچستریونایتد در فصول اخیر مدافعان خوبی خریده، می‌تواند سرخوشی محض باشد. مدافعانی که این باشگاه در سال‌های اخیر خریده هرگز در حدواندازه‌های فوتبال مدرن امروزی نبوده‌اند. هری مگوایر، ویکتور لیندلوف و رافائل واران از زمانی که به این تیم پیوسته‌اند انتظارات را برآورده نکرده‌اند. هر چند واران فرانسوی اولین فصل حضورش در لیگ برتر را سپری کرد اما بازی‌هایی که او با پیراهن یونایتد داشته هم چندان بی‌حرف و حدیث نبوده است. تن‌هاخ باید انسجام را به این خط برگرداند و به سرعت برای فصل پیش رو، آن را بازسازی کند. موثرترین شیوه، خریدن مدافعانی است که با فلسفه بازی‌اش همخوانی دارند. با ورود تن‌هاخ، عصر مدافعان کند در یونایتد به پایان می‌رسد.

 ۴ – خریدن هافبک

قرارداد پل پوگبا با یونایتد در انتهای همین فصل به پایان می‌رسد و او به احتمال فراوان، این باشگاه را ترک می‌کند. درست است که از زمان بازگشتش به این باشگاه در سال ۲۰۱۶، همواره فرازونشیب داشته اما رفتنش می‌تواند تاثیرگذار باشد. قاعدتا تن‌هاخ باید به فکر پیدا کردن جایگزین باشد. رسانه‌های انگلیسی از علاقه این مرد هلندی به فرنکی دیونگ، هافبک بارسلونا، شوامنی هافبک موناکو و سرگی میلینکوویچ، بازیکن لاتزیو نوشته‌اند.

۵ – گرم کردن موتور‌های خاموش

یونایتد استعداد‌های زیادی در ترکیب کنونی دارد که هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانستند در این فصل موفقیتی حاصل کنند. مارکوس رشفورد و جیدون سانچو، گل سرسبد این دسته‌بندی هستند. یکی از ماموریت‌های اصلی مرد هلندی یونایتد این است که اعتماد به نفس از دست رفته این 2 بازیکن را برگرداند و از توانایی‌های بی‌شمار آن‌ها در ترکیب اصلی استفاده کند. به نظر می‌رسد هر 2 بازیکن از مهره‌های کلیدی سبک جدیدی باشند که تن‌هاخ برای منچستریونایتد درنظر دارد.

۶ – فروش بازیکنان

این بخش هم شبیه به خاری شده که در پای منچستری‌ها فرو رفته و نیاز است مدیریت شود. در یونایتد بازیکنان زیادی حضور دارند که ظاهرا تمایلی به خواستنشان نیست و فقط نیمکت را اشغال کرده‌اند. فیل جونز و اریک بایی از پیش در این فهرست بودند و هری مگوایر هم به تازگی به آن‌ها اضافه شده است. شاید سخت است تصور شود مگوایر در همین تابستان از یونایتد برود اما 2 نفر دیگر به سادگی می‌توانند جا را برای نفرات دیگر باز کنند. این موضوع می‌تواند سرآغازی بر بازسازی مورد علاقه تن‌هاخ در خط دفاعی هم قلمداد شود.

۷ – مدیریت کردن قرارداد‌های رو به اتمام

پل پوگبا، جسی لینگارد و ادینسون کاوانی به زودی قراردادشان با منچستریونایتد به اتمام می‌رسد و به عنوان بازیکن آزاد معرفی می‌شوند. ممکن است از بین این نفرات، تعدادی همچنان در برنامه‌های تن‌هاخ حضور داشته باشند. پوگبا یکی از آن چهره‌هایی است که می‌تواند تبدیل به وزنه‌ای جدید برای ساختار تن‌هاخ در یونایتد باشد. احتمالا یکی از مبارزه‌های پیش‌رو، راضی کردن بازیکنانی باشد که قراردادشان به اتمام رسیده اما مورد علاقه این مرد هلندی هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27qvae

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جو سنگین رختکن منچستریونایتد پس از کسب نتایج ضعیف/ رونالدو رانگنیک را قبول ندارد