تاریخ انتشار: 1401/03/06 22:39
پیش بازی رئال مادرید-اف سی لیورپول
کد خبر: 21406

نبرد اندیشه‌ها و‌تفکرات آنجلوتی-‌کلوپ در عروس شهرهای جهان

بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱/۲۲ فردا شب بین تیم های لیورپول و رئال مادرید برگزار می شود.
نبرد اندیشه‌ها و‌تفکرات آنجلوتی-‌کلوپ در عروس شهرهای جهان

امین یزدانی؛ بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱/۲۲ فردا شب راس ساعت 23/30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه استاد دو فرانسِ پاریس بین تیم های لیورپول و رئال مادرید برگزار می شود.

رئال مادرید تحت هدایت آنجلوتی که درفصل جاری چمپیونزلیگ به کامبک زدن‌ها،معنای تازه‌ای بخشیده، موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا، اروپا و به انتخاب فیفا، بهترین باشگاه جهان در قرن بیستم میلادی محسوب می‌شود.

کهکشانی‌ها با ۱۳بار قهرمانی، رکورددار در لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شوند و بدنبال چهاردهمین آن ،گام به زمین می گذارند.

 رئال مادرید درمراحل حذفی این فصل لیگ قهرمانان اروپا  با سخت‌ترین قرعه‌ها مئورکاکل بنزما می چرخید،سالیان طولانی در اذهان فوتبال دوستان جهان به یادگار خواهد ماند.آنها از سه مرحله حذفی، به شکلی رویایی و‌شگفت انگیزی عبور کردند تا حریف تیمی شوند که بردنش بسیار سخت و دشوار است.

آیا برای مغلوب کردن کلوپ، نیاز به همان شکل و‌ نوع بازی‌هایی دارد که پیش ازآن،پی.اس.جی،چلسی و سیتی زن‌ها را برده بودند؟

درفوتبال همه چیز ممکن است.

آرامش و تجربه کارلتو  نقطه قوت این جنتلمن ایتالیایی است و همین مساله سبب شده که او دربهترین زمان ممکن،بهترین تصمیمات فنی را بگیرد.

آنجلوتی با توجه به سرعت و‌تکنیک بالای دریبلینگ وینی، بیشتر روی پاس‌های قطری پشت مدافع راست حریف،سازماندهی حملات ازکناره‌ها توسط کارواخال و مندی، بازی در فازها به ویژه ضدحملات مهلک و البته در زمان‌هایی خاص که نیاز مبرم و ضروری باشد، پرس از بالا، از جمله برنامه‌های غالب او بشمار می روند؛ البته زوج رویاییِ بنزما و وینیسیوس که توسط بازیکن خلاق و فوق‌العاده باهوشی بنام مودریچ حمایت می‌شوند نیز از جمله تاکتیک‌های کاربردی کارلتو است.

از سویی دیگر آزادی عمل زیاد رودریگو و رها کردن او درهربازه زمانی که وارد بازی می‌شود، راه را در رسیدن به دروازه‌های حریفان هموار می‌کند.البته خلاقیت برخی بازیکنان رئال نیز توانسته‌اند که بن بست‌های تاکتیکی رقبا را بشکنند. کافی است که شکافی بین دو‌مدافع میانی لیورپول ایجاد شود تا در یک آن، بنزما  که به صیاد لحظه ها معروف است، آنها را به شدت تنبیه  کند، او دربهترین فرم چند سال اخیر خود قرار دارد.

تعویض‌های عالی و به موقع آنجلوتی و بازیخوانی عالی‌تر این متخصص‌ترین مربی حال حاضر این رقابت‌ها،زمینه اصلی و الهام بخش  برگشتن (کامبک‌ها) رئالی‌ها به بازی (در زمانی که کمتر کسی انتظارش را می کشد.) محسوب میشود.

کارلتو دائما درحین بازی تغییر مدل می‌دهد و همواره اولین تعویض‌هایش را درخط استراتژیک میانی انجام می‌ دهد.او می‌داند که نبض بازی درمیانه زمین رقم می خورد، زیرا او جوانانی دراین منطقه دارد که با ورودشان به زمین،نقش مهمی در کامبک های اخیر ایفا کرده‌اند.

 اف سی لیورپول پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال انگلستان بشمار می‌‌رود. این باشگاه تاکنون ۶ بار عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را یدک می کشد.

لیورپول- رئال مادرید

مرسی سایدنشینان بیشتر از تمامی تیم‌های انگلیسی موفق  به کسب جام و عنوان شده‌اند و پرافتخارترین تیم انگلستان در رقابت‌های اروپایی نیز محسوب می‌شوند.

هردوتیم در کسب عناوین مختلف در بین تیم‌های داخلی شان، اشتراکات عجیب و قابل تاملی دارند.

بنابراین کلوپ به دنبال هفتمین جام برای لیورپول و دومین عنوان قهرمانی برای خود دررقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست. او درفصل جاری تایک قدمی کسب لیگ برتر جزیره نیز پیش رفت،اما مغلوب تعویض‌های طلایی پپ شد تا نتواند روند نابغه کاتالانی را برای دومین فصل متوالی، متوقف کند.

کلوپ درفصل جاری دوجام اتحادیه و حذفی انگلستان را در ویترین افتخاراتش دارد و مصمم است که سومین جام این فصل را  که ازقضا، معتبرترین آنها را نیز به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند ،گرچه رقیبِ سرسختی چون آنجلوتی را درمقابل دارد که دراین زمینه تخصص خاصی دارد.

گگن‌پرسینگ خاص این آلمانی کاربلد که آنرا با ۸ بازیکن در زمین حریف انجام می‌دهد‌، حملات سریع تخصصی کلوپ درمتن چنین پرسینگ وحشتناکی قرار دارد. او در این تاکتیک (گگن پرسینگ و حمله سریع)، استاد روزگار است، پاس های طولیِ دقیق، طراحی حملات ازکناره ها(بویژه از سمت چپ) کارهای ترکیبی  در منطقه ۱۴، شروع مجددهای بابرنامه و همچنین پاس‌های قطری فن دایک بسمت منطقه بازی آرنولد و صلاح و آنگاه تعویض بازی، توسط آرنولد به جناح چپ خودی جهت ارسال‌های مواج و خطرناک روبرتسون ازجمله برنامه‌های خاص کلوپ دراین بازی خواهد بود.

فشار وارد کردن بر روی کارواخال ،هنگامی که در یک سوم دفاعی خودی،صاحب توپ میشود نیز، احتمالا از برنامه‌های مهم کلوپ دراین دیدار حساس و جذاب می‌تواند باشد.هرچند کارواخال در مقابل سیتی زن‌ها یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه کرده بود‌.

مثلث صلاح، مانه و‌دیاز(ژوتا) و زوج بنزما- وینیسیوس که از درک و شعور متقابلی دربازی برخوردارند، می‌تواند خطوط دفاعی دوتیم را به چالش بکشند.

سمت راست خط دفاعی لیورپول پاشنه آشیل تیم کلوپ است، جایی که آرنولد درآنجا بازی می‌کند، او درکارهایی دفاعی ضعف های فراوانی دارد، اگر کلوپ تدبیری برای چنین معضلی نیندیشد، وینیسیوس، این برزیلی انرژیک، سرعتی و‌تکنیکی که در سرعت تصمیم گیری ها، اندکی مشکل دارد، می‌تواند این منطقه را جولانگاه خود کند.

تقابل مدل پایه ۳-۳-۴ کلوپ و مدل ابتدایی ۲-۴-۴ آنجلوتی، می تواند هربیننده‌ای را به وجد بیاورد و بر جذابیت این دیدار بیفزاید.

این دیدار می‌تواند آبستن حوادث بسیاری باشد.

 تا زمانی که سریعا دروازه‌های هردوتیم روی پاشنه نچرخند،احتیاط به ویژه( درنیمه نخست) ممکن است، برنامه غالب دومربی صاحب سبک فوتبال جهان باشد.

امیدوارم ازاین دیدار حساس،جذاب و احساس برانگیز که می تواند بار فنی و آموزشی بالایی درپی داشته باشد،بتوانیم درس های لازم را بگیریم تا در راستای دانش افزایی خود ازآن بهره ها بگیریم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4byjbd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برگ برنده لیورپول؛ بازگشت صلاح و فن دایک به تمرینات