تاریخ انتشار: 1401/04/10 12:55
برچسب "فروش ممنوع" روی نام ستاره ایرانی
کد خبر: 19943

درآمد 4هزارمیلیاردی پورتو از بغل طارمی!

انتقال ناگهانی ویتینیا به پاری‌سن‌ژرمن بار دیگر نگاه‌ها را به درآمدزایی فوق‌العاده پورتو از فروش ستارگانش معطوف کرد.
درآمد 4هزارمیلیاردی پورتو از بغل طارمی!

بعد از انتقال لوئیز دیاز به تیم لیورپول بود که نگاه ها به عناصر تهاجمی تیم پورتو معطوف شد. ویتینیا، مهدی طارمی، فابیو ویرا و اوانیلسون بازیکنانی بودند که باید در غیاب لوییز دیاز بار گلزنی و گلسازی پورتو را بر دوش می کشیدند که از پس این کار هم برآمدند.

نکته جالب در خصوص پورتو اما درآمد بالای این تیم از فروش ستارگان خط جلوی خودش است. آنها در ابتدای فصل گذشته تکاتیتو را به سویا فروختند و 3 میلیون یورو از این انتقال سود بردند. در نیم فصل این لوییز دیاز کلمبیایی بود که در انتقالی فوق العاده و دو سر برد، از پورتو به لیورپول پیوست تا به عنوان بازیکن فیکس در فینال لیگ قهرمانان قرمزهای آنفیلد را همراهی کند. سفیدآبی‌پوشان از این انتقال مبلغ 47 میلیون یور عایدی داشتند تا بزرگترین ترانسفر تاریخ باشگاه شان بعد از فروش ادر میلیتائو به رئال مادرید را تجربه کنند.

این پایان کار تیم کونسیسائو در فروش ستارگان تهاجمی اش نبود. ده روز پیش بود که فابیو ویرا، هافبک هجومی پورتو در فصل گذشته با انتقالی 35 میلیون یورویی به آرسنال پیوست تا بعد از لوییز دیاز، دومین ستاره مطرحی باشد که در یک سال گذشته از پورتو به تیمی بزرگ در لیگ جزیره می پیوندد.

اما احتمالا ویتینیا را باید بزرگ‌ترین خروجی پورتو برای سال آینده نامید. بازیکن 22 ساله ای که با قراردادی پنج ساله به ارزش 41.5 میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن پیوست تا بعد از ویرا، دومین ستاره جداشده پورتو باشد.

از زمان پیوستن مهدی طارمی به پورتو، ویتینیا چهارمین عنصر تهاجمی این باشگاه به شمار می رود که توسط باشگاه های دیگر خریداری شده اند. حضور طارمی در تیم پورتو و ترکیب درخشانش با اوانیلسون باعث شده کونسیسائو و مدیران این باشگاه با جدایی ستارگان گران قیمت تیمشان به راحتی موافقت کرده و از این نظر درآمد کلانی نصیب باشگاه پرتغالی شود. کمااینکه سردبیر نشریه اوجوگو در مصاحبه با ورزش سه معتقد بود باشگاه پرتغالی به دلیل اینکه با مبلغ حاصل از فروش طارمی قادر به خرید مهره‌ای جایگزین در سطح او نخواهد بود، این ستاره ایرانی را نمی فروشد.

با نگاهی گذرا به ستارگان جداشده در فاز تهاجمی پورتو از زمان پیوستن طارمی به این تیم، مشخص می شود این باشگاه در دو سال گذشته عددی نزدیک به 4 هزار و 300 میلیارد تومان از فروش بازیکنان خط حمله خودش درآمد داشته است! سود سرسام‌آوری که بی تردید بدون حضور طارمی و دلگرمی کادر مدیریتی و فنی باشگاه به او، برای این تیم پرتغالی میسر نبود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5m8b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهدی طارمی دوباره خبرساز شد!

جشن قهرمانی مهدی طارمی در ورزشگاه رقیب
فصل رویایی در پورتو تکمیل شد؛