تاریخ انتشار: 1401/06/04 10:20
یادداشتی از حشمت اله سلطانی؛
کد خبر: 17320

الزامات ورود بانوان به ورزشگاه‌ها

بالاخره طلسم شکست و حضور بانوان در ورزشگاه در بازی استقلال و مس کرمان دیروز رسما اتفاق افتاد.
الزامات ورود بانوان به ورزشگاه‌ها

بانوان همانند آقایان حق دارند که به ورزشگاه‌ها وارد شوند و از این مزیت و حق خود بهره‌مند شوند.

اما همان طور که مثلاً رانندگی، دوچرخه‌سواری، زندگی در آپارتمان، ورزش در پارک، حضور در مجامع و محافل فرهنگی و خیلی از فعالیت‌های اجتماعی دیگر؛ به اصطلاح فرهنگ لازم دارد؛ حضور و ورود بانوان به ورزشگاه‌ها هم، نیازمند فرهنگی خاص است.

این فرهنگ هنگامی شکل واقعی به خود می‌گیرد که ابتدا زنان به ورزشگاه‌ها وارد شوند و در عین حال، صدا و سیما، فضای مجازی، نشریات و سایر رسانه‌ها و حتی در سخنرانی‌ها، جلسات، کنفرانس‌ها و سمینارها با رصد رفتار بانوان و آقایان در ورزشگاه‌ها، عوامل نابهنجاری‌ها، نقاط ضعف، برخوردهای ناشایست احتمالی و رفتارهای غیرقابل پیش بینی و دلایل آن را، از نقطه نظر جامعه شناسی، رفتارشناسی و روانشناسی، شناسایی و نسبت به یافتن ساز و کارهای مؤثر و راه-حل‌ها، اقدامات فرهنگی و علمی را انجام و با تبلیغات و فرهنگ‌سازی، ایجاد ارتباطات سالم، انسانی و صحیح را اشاعه دهند و مراجع انتظامی، امنیتی و قضایی نیز با احتیاط و رعایت تمامی موارد قانونی نسبت به شناسایی عوامل بیمار و هتاک، اقدام و آنان را به مراجع قضایی معرفی کنند.

اخیراً ورود بانوان به ورزشگاه برای بازی استقلالمس کرمان آزاد شد. این امر، طلیعه‌ی مناسبی برای تداوم یک موضوع مهم و پاسخ به یک مطالبه‌ی مردمی است که بایستی با فرهنگ سازی؛ تداوم یابد.

نویسنده: حشمت اله سلطانی

عکس: محمد میرزایی

بانوان در ورزشگاه- استقلال- بانوان استقلالی

بانوان استقلالی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wo8or

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بالاخره مشخص می‌شود بنزما بهتر است یا لواندوفسکی
رابین لونورماند: