تاریخ انتشار: 1401/06/29 10:56
کد خبر: 16140

لواندوفسکی: در بارسلونا به توپ طلا نزدیک‌ترید تا مونیخ/ می‌خواستم به بایرن گل بزنم اما بی‌توجهی به احساسات محال است

ستاره لهستانی تیم فوتبال بارسلونا اشاره‌ای طعنه‌آمیز به یکی از دلایل اصلی پیوستنش به این تیم داشت.
لواندوفسکی: در بارسلونا به توپ طلا نزدیک‌ترید تا مونیخ/ می‌خواستم به بایرن گل بزنم اما بی‌توجهی به احساسات محال است

روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی تیم فوتبال بارسلونا روز گذشته (دوشنبه) در کمپ تیم ملی این کشور که برای مصاف با هلند و ولز در لیگ ملت‌های اروپا آماده می‌شود، در یک نشست خبری حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. یکی از مهمترین سؤالاتی که از این بازیکن 34 ساله پرسیده شد، درباره دلیل پیوستن او به بارسلونا از بایرن مونیخ بود. لواندوفسکی که در بارسلونا شروعی درخشان داشته و تا الان در 11 گل به ثمر رسانده است، راجع به وضعیتش در بارسلونا اظهار داشت: من در بارسلونا احساس بسیار خوبی دارم، راحتم اما نه فقط به خاطر باشگاه، بلکه به خاطر جو تیم. هم‌تیمی‌هایم، تیم و همه و همه اینجا با من رفتار خوبی دارند. در بارسلونا هر چیزی باعث می‌شود احساس کنم که از امتیازاتی خاص بهره‌مند هستم. مثل بچه‌ای که اسباب‌بازی‌هایی جدید در دست دارد و دارد با آنها بازی می‌کند. از اولین روزهای حضورم در بارسلونا حس می‌کردم که تیم درستی را در زمانی مناسب انتخاب کرده‌ام. راستش فکر نمی‌کردم که هواداران بارسلونا به این زودی شروع به سر دادن اسم من در نوکمپ کنند. به همین خاطر احساس می‌کنم که مدت‌هاست در بارسلونا بوده‌ام.

لواندوفسکی افزود: قرارداد بستن با بارسلونا به من روحیه داد. باعث شد اعتماد به نفسم بالا برود. می‌دانستم که حضورم در این تیم باید منجر به تغییر نتایج مسابقات شود و هیچ ترسی از قبول این مسئولیت نداشتم. به همین دلیل هم به خودم افتخار می‌کنم. اینجا رابطه من با بازیکنان جوانتر تیم، مانند پدری، گاوی، آنسو، فران و ... خوب است. تعداد بازیکنان بااستعداد بارسلونا حیرت‌آور است. آنها واقعاً مستعد هستند و همیشه مشتاق سؤال پرسیدن. هیچ وقت از اینکه از من سؤال بپرسند خجالت نمی‌کشد و من هم تجربیاتم را در اختیارشان می‌گذارم. من پتانسیل آنها را به وضوح می‌بینم. حضور چنین بازیکنانی و انگیزه آنها برای پیشرفت، سبب می‌شود که من هم مدام تلاش کنم تا همیشه بهترین بازی‌ام را ارائه کنم.

ستاره لهستانی بارسلونا سپس اشاره‌ای طعنه‌آمیز به یکی از دلایل و شاید هم اصلی‌ترین دلیلش برای پیوستن به بارسلونا داشت و گفت: می‌دانم که بارسلونا تیمی است که بیشترین تعداد بازیکن برنده توپ طلا را داشته است. من فکر می‌کنم که مسیر رسیدن به توپ طلا از بارسلونا نزدیک‌تر است تا از بایرن مونیخ.

سوژه جنجالی دیگری که لواندوفسکی درباره‌اش صحبت کرد، عملکرد نه چندانش جالبش برابر بایرن مونیخ در هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود که در آن یک فرصت عالی گلزنی را از دست داد. او در این خصوص عنوان کرد: البته که می‌خواستم تیم‌مان بایرن مونیخ را شکست دهد و خودم هم می‌خواستم گل بزنم اما خب وقتی پای احساسات به میان می‌آید، محال است حس‌تان نسبت به یک تیم را کاملاً نادیده بگیرید به خصوص که از زمان جدایی من از بایرن مونیخ هم زمان زیادی نمی‌‌گذرد. این بازی برای من چالش بزرگی بود. غیرممکن بود که به تمام احساساتم نسبت به بایرن مونیخ پشت کنم. این بازی برای من چیزی فراتر از ورزش بود، یک بازی احساسی بود. احساسی‌ترین لحظه‌اش؟ به محض اینکه وارد استادیوم (آلیانتس آره‌نا) شدم هر چند رفتن به رختکن تیم میهمان و گرم کردن در طرف دیگر زمین بازی حس عجیبی داشت. بازی برابر بایرن مونیخ برای ما یک درس بود. قبل از اینکه بازی شروع شود، ما انتظار نداشتیم که بتوانیم شیوه بازی‌مان را به حریف تحمیل کنیم و کلی موقعیت گلزنی به وجود آوریم. الان اما می‌دانیم که می‌توانیم. این بازی نشان داد که ما می‌توانیم در بازی‌های بزرگ هم موقعیت بسازیم. درست است که اشتباهاتی داشتیم اما راستش را بخواهید حق ما بود که برنده شویم یا حداقل یک امتیاز بگیریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p56ra

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اولین خرید رسمی بارسلونا؛ «کسیه» فرمانده میانه میدان تیم ژاوی