تاریخ انتشار: 1401/07/21 14:50
کد خبر: 15336

رقم باور نکردنی برای جنجالی‌ترین توپ تاریخ فوتبال!

توپ بازی انگلیس و آرژانتین در جام جهانی 1986، ماه آینده با رقمی در حدود 2.5 تا 3 میلیون پوند به حراج گذاشته می شود.
رقم باور نکردنی برای جنجالی‌ترین توپ تاریخ فوتبال!

36 سال از دیدار تاریخی انگلیس و آرژانتین  که با دو گل ماندگار مارادونا همراه بود، سپری شده است. علی بن ناصر، داور تونسی مسابقه که قضاوت بازی را بر عهده داشته و البته نتوانست هند مارادونا را تشخیص دهد، حالا مالک توپ آن مسابقه است و این توپ در 16 نوامبر در حراج "گراهام بود" فروخته خواهد شد. این داور مدعی شد که احساس می کند حالا زمان مناسبی است که این توپ را با جهانیان به اشتراک بگذارد و او همچنین ابراز امیدواری کرد که خریدار آن را در معرض دید عموم قرار دهد.

علی بن ناصر در مورد گل هند مارادونا گفت: "من نمی‌توانستم صحنه را به وضوح ببینم. دو بازیکن و پیتر شیلتون و مارادونا به پشت، روبه روی من بودند. طبق دستورات فیفا که قبل از مسابقات صادر شده بود، من به کمک داور خود نگاه کردم تا صحت گل را تایید کند. او نیز به سمت نیمه زمین برگشت و نشان داد که این گل درست بوده است. در پایان بازی، بابی رابسون، سرمربی تیم ملی انگلیس به من گفت که تو عملکرد خوبی داشتی و کمک داور مسئولیت خود را درست انجام نداده است."

رقم باور نکردنی برای جنجالی‌ترین توپ تاریخ فوتبال!

مارادونا که در نوامبر 2020 درگذشت، بعدها مدعی شد این گل کمی با سر خودش و اندکی با کمک دست خدا به ثمر رسیده است. گراهام بود، حراج‌دار این برنامه گفت: "با توجه به تاریخچه این موضوع، ما انتظار داریم که این توپ در این حراج خیلی مورد توجه قرار گیرد."

آرژانتین در نهایت آن سال با پیروزی مقابل آلمان غربی در فینال تورنمنت، جام جهانی را بالای سر برد. پیراهن مارادونا که در مرحله یک چهارم نهایی پوشیده شد در ماه می به قیمت 7.1 میلیون پوند فروخته شد که یک رکورد جهانی جدید برای کالاهای ورزشی است. همچنین پیراهن داوری بن ناصر در بازی انگلیس و آرژانتین، علاوه بر پیراهن امضا شده ای که سال ها بعد از مارادونا دریافت کرده، در حراج ماه آینده موجود خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5wx7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شوخی با ستاره انگلیسی؛ نترس، کیه‌لینی رفت!