تاریخ انتشار: 1401/07/25 12:37
کد خبر: 15174

رکورد بد ژاوی در مقایسه با سایر مربیان بارسلونا/ این آمار بدون مسی است!

ژاوی سرمربی اسپانیایی بارسلونا، حتی یک بار هم شانس مربیگری لیونل مسی را نداشت و نسبت به پیشینیان خود بدترین رکورد را ثبت کرد.
رکورد بد ژاوی در مقایسه با سایر مربیان بارسلونا/ این آمار بدون مسی است!

در شایستگی و مهارت ژاوی شکی نیست، اما رکوردهایش او را در موقعیت دشواری قرار داده‌اند. او بدترین رکورد را در بین مربیانی دارد که هدایت بارسلونا را در ۵۰ بازی بر عهده داشتند. عامل تعیین‌کننده‌ای که به توضیح این وضعیت دشوار کمک می‌کند این است که او تنها کسی است که در هیچ‌یک از بازی‌های خود لیونل مسی را در اختیار نداشت.

ژاوی در بازی مقابل رئال مادرید، پنجاهمین بازی خود (۳۷ بازی در فصل گذشته و ۱۳ بازی در این فصل) را بر روی نیمکت بارسلونا به عنوان مربی تجربه کرد. اما شکست مقابل تیم کارلو آنچلوتی که اولین شکست کاتالان‌ها در فصل جاری لالیگا بود، نشان داد که او بدترین رکورد را در بین چند مربی اخیری دارد که به این تعداد بازی با این باشگاه رسیدند.

این هافبک سابق ۲۸ برد، ۱۱ تساوی و ۱۱ شکست در کارنامه دارد. رکورد فرانک ریکارد بسیار مشابه اما کمی بهتر بود: مربی هلندی دوران خود در بارسا را با همین تعداد پیروزی آغاز کرد اما یک تساوی بیشتر و یک شکست کمتر به دست آورد. از سوی دیگر، لوئیس انریکه بهترین شروع را داشت: ۴۲ برد، ۳ تساوی و ۵ کلین شیت.

در این بین پپ گواردیولا، تاتا مارتینو، تیتو ویلانووا، ارنستو والورده و رونالد کومان قرار دارند. سرمربی سیتی و سرمربی آرژانتینی در ۵۰ بازی اول خود ۳۷ برد، ۸ تساوی و ۵ شکست به دست آوردند. ویلانووا با ۳۶ برد، ۸ تساوی و ۶ شکست دوران خود را آغاز کرد. مربی فعلی باشگاه اتلتیک در این میان به همین تعداد برد، اما ۱۱ مساوی و سه باخت رسید. کومان در ۳۳ بازی از ۵۰ بازی اول خود پیروز شد، از هفت بازی یک امتیاز گرفت و ۱۰ بازی را باخت.

یکی از شرایطی که به درک رکورد ژاوی کمک می‌کند این است که او تنها شخص از بین این مربیان است که در هیچکدام از بازی‌هایش نتوانست روی لئو مسی حساب کند. خوان لاپورتا تیمش را تقویت کرده و در تابستان امسال ۱۵۸ میلیون یورو برای خریدهای جدیدش خرج کرده، اما نتوانست گل‌ها یا کیفیت کلی ستاره آرژانتینی که اکنون برای پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند، را جایگزین کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27qdkg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جشنواره گل بارسلونا در شب هت‌تریک مسی