تاریخ انتشار: 1401/07/29 12:19
کد خبر: 15001

پایان کار مربی جوان و پرانگیزه

استیون جرارد پس از شکست مقابل فولام، با یک بیانیه قاطعانه ۴۱ کلمه‌ای از استون ویلا اخراج شد.
پایان کار مربی جوان و پرانگیزه

استیون جرارد پس از شکست تحقیرآمیز ۳-۰ تیمش مقابل فولام، با یک بیانیه خشک و قاطعانه ۴۱ کلمه‌ای از استون ویلا اخراج شد.

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس تنها ۱۱ ماه پس از جانشینی دین اسمیت در ویلاپارک برکنار شد و ویلا مائوریسیو پوچتینو، سرمربی سابق تاتنهام را برای جانشینی او هدف قرار داده است و گفته می‌شود صحبت‌هایی بین نمایندگان دو طرف انجام شده است.

بازی بعدی ویلا یکشنبه در خانه برنتفورد برگزار می‌شود و هنوز مشخص نیست که چه کسی هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت، اگرچه ویلا ممکن است به بازیکن سابق خود، گری مک آلیستر، که بخشی از کادر مربیگری جرارد بود، روی آورد.

هواداران مدت‌ها بود که علیه جرارد شده بودند و او را در هنگام تحقیر در زمین فولام، جلو اعضای هیئت رئیسه ویلا که در جایگاه ویژه مدیران بودند، هو کردند و مورد انتقاد قرار دادند. پیامی که در سایت باشگاه آمده بود کوتاه بود. در این بیانیه آمده است: «باشگاه فوتبال استون ویلا تایید می‌کند که استیون جرارد، سرمربی تیم فوتبال استیون ویلا باشگاه را ترک کرده است. مایلیم از استیون به خاطر تلاش و تعهدش تشکر کنیم و برای او در آینده آرزوی موفقیت کنیم.»

جرارد قراردادی سه و نیم ساله به ارزش حدود ۵٫۵ میلیون پوند در هر فصل امضا کرد، اما با وجود پیروزی در ۴ بازی از ۶ بازی اول خود، سال ۲۰۲۲ برای او سال وحشتناکی بود که در آن ویلا از ۳۱ بازی تنها ۳۲ امتیاز کسب کرد.

آنها در تابستان ۵۲ میلیون پوند خرج خالص نقل و انتقالاتی داشتند، اما حالا تنها به لطف تفاضل گل، بالاتر از منطقه سقوط هستند، چیزی که ناسف ساویریس و وس ادنز مالکان میلیاردر باشگاه سه سال پیش زمانی که ساویریس گفت «آسمان محدوده ما است» اصلاً به آن فکر نمی‌کردند.

ویلا حالا که به دنبال جانشین جرارد است، دوباره در فکر بلندپروازی خود خواهد بود. آنها آماده پرداخت یکی از بالاترین دستمزدها در اروپا برای جذب یک مربی بزرگ هستند و در این شرایط، توماس توخل مربی سابق چلسی نیز مد نظر آنها است. اینکه پوچتینو یا توخل آماده انتقال به باشگاهی باشند که در حال حاضر در معرض خطر سقوط قرار دارد، موضوع متفاوتی است، اما استون ویلا مصمم است به اوج برسد و با بودجه قابل توجهی از سرمربی جدید حمایت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد جرارد می‌دانست که بازی با فولام، پایان کار اوست. او گفت: «سخت است. من یک مرد هستم، آن را می‌پذیرم، ناامیدی هواداران را احساس می‌کنم، خودم هم ناراحت هستم. شخصاً برای من شب سختی بود. باید ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد. من یک مبارز هستم، هرگز و هرگز چیزی را رها نخواهم کرد، چه در فوتبال و چه در زندگی.»

زمانی که دوران حضور جرارد در استون ویلا تحلیل شود، نقش فیلیپه کوتینیو هافبک برزیلی در این ماجرا نیز باید به دقت مورد برررسی قرار گیرد.

جرارد در ژانویه گذشته تلاش کرد تا هم تیمی سابقش در لیورپول به صورت قرضی به خدمت گرفته شود، و حتی با وجود اینکه نمایش های او پرنوسان بود، این برزیلی تابستان گذشته با ویلا قراردادی دائمی ۱۷ میلیون پوندی امضا کرد. اما او هنوز در این فصل گل نزده یا پاس گل نداده است.

این انتقال، جرارد را تحت فشار قرار داد و به نظر می رسید که با هر نمایش ضعیف کوتینیو، اعتماد هواداران به جرارد بیشتر کاهش می یابد.

او همچنین تحت تاثیر از دست دادن مربی تیم مایکل بیل قرار گرفت که تابستان گذشته سرمربی کوئینز پارک رنجرز شد. بیل آنقدر در تمرین تاثیرگذار بود که امیلیانو مارتینس، دروازه بان ویلا می‌گفت که او مانند یک مربی دیگر در تیم است. جانشین او نیل کریچلی نتوانسته تاثیر مشابهی روی تیم داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36ebee

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مهاجم فولام به لیورپول پیوست