تاریخ انتشار: 1401/09/16 03:09
جام جهانی قطر
کد خبر: 13159

صعود پرتغال با درخشش جانشین رونالدو

تیم ملی پرتغال در پرگل‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به عنوان آخرین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
 صعود پرتغال با درخشش جانشین رونالدو

 در آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 22:30 سه شنبه به وقت تهران، در ورزشگاه لوسیل تیم‌های ملی پرتغال و سوئیس به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری 6 بر یک پرتغالی‌ها به پایان رسید تا این تیم در میان 8 تیم راه یافته به دومین مرحله حذفی، قاطعانه‌ترین صعود را به مرحله یک چهارم نهایی داشته باشد.

در این بازی گونسالو راموس ستاره بی‌چون‌و‌چرای پرتغالی‌ها بود چرا که به اولین بازیکن در جام بیست‌و‌دوم تبدیل شد که هت‌تریک می‌کند. او که به عنوان جانشین رونالدو در ترکیب اصلی پرتغال به میدان رفت در دقایق 17، 51 و 67 گل‌های خود را به ثمر رساند. پپه در دقیقه 33، رافائل گریرو در دقیقه 55 و رافائل لیائو در دقیقه دوم وقت‌‌های نیمه دوم دیگر گل‌‌های پرتغالی‌ها را به نام خود ثبت کردند. تنها گل سوئیس را هم مانوئل آکانجی در دقیقه 58 زد.

تیم تحت هدایت فرناندو سانتوس در حالی سوئیسی‌ها را تحقیر کرد که برخلاف بازی‌های قبلی‌ کریستیانو رونالدو رونالدو را در ترکیب نداشت هر چند راموس 21 ساله اجازه نداد که جای خالی ستاره سابق منچستریونایتد احساس شود. گونسالو راموس در جام جهانی 2022 پیش از این دو بازی دیگر برای پرتغالی‌ها انجام داده بود اما این اولین بازی او در قطر بود که با گلزنی همراه می‌شد. با تثبیت شدن پیروزی پرتغال، سانتوس، رونالدو را در دقیقه 73 به جای ژوائو فلیکس به میدان فرستاد و او در دقیقه 84 یک گل زد که به دلیل قرار داشتن در موقعیت آفساید مردود اعلام شد.

پرتغال نه تنها در تعداد گل بلکه از نظر آماری نیز بهتر از شاگردان مورات یاکین بود چرا که موقعیت‌های گلزنی‌اش بیش از دو برابر حریف بود و دو سوم شوت‌‌هایش داخل چارچوب.

این سومین بار در تاریخ است که پرتغال به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه پیدا می‌کند. این تیم قبلاً در سال‌های 1966 و 2006 موفق به انجام این کار شده بود. به این ترتیب رونالدو و یارانش پس از 16 سال دوباره در جمع هشت تیم برتر جام جهانی قرار گرفتند، جایی که باید به مصاف مراکش بروند. پرتغال پنجمین تیم اروپایی مرحله یک چهارم نهایی است. برزیل و آرژانتین از آمریکای جنوبی و مراکش از قاره آفریقا سه تیم دیگر این مرحله هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kpzx2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گلر سوم برزیل و یک تاریخ‌سازی برای سلسائو
تیته و استفاده از تمامی افراد حاضر در قطر