تاریخ انتشار: 1401/09/16 11:32
کد خبر: 13151

آمار عجیب در مورد میزان دوندگی مسی

ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم در بیست و دومین دوره جام جهانی بوده است، در زمین دوندگی زیادی ندارد و به اعتقاد برخی «پیاده روی» می‌کند!
آمار عجیب در مورد میزان دوندگی مسی

 لیونل مسی ستاره آرژانتینی به یکی از بازیکنانی تبدیل شده است که در بیشتر بازی‌ها در میدان فقط قدم می زد، اما این ویژگی مانع از این نشد که او در بین همتایان خود، باهوش‌ترین بازیکن باشد و خط دفاع حریف را شکسته و آلبی سلسته را به یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ برساند.

بر اساس آمار فدراسیون بین المللی (فیفا)، نام مسی با چهار دیداری که در جام جهانی انجام داده است، در فهرست ۱۰ بازیکن برتر جهان قرار گرفت.

اعداد و ارقام برای بازیکنی که هفت بار توپ طلا را برده، مهم به نظر نمی رسد، چرا که او در چهار مسابقه جام جهانی دو بار جایزه بهترین بازیکن مسابقه را از آن خود کرد. بنابراین می توان گفت دوندگی کم تاثیری در تاثیرگذاری این ستاره ندارد. او تاکنون ۳ گل در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به ثمر رسانده و در همه بازی های آرژانتین نقش تعیین کننده ای داشت.

ریو فردیناند، مدافع سابق انگلیس - که به عنوان آنالیزور برای BT Sport کار می کند - معتقد است که عملکرد مسی در برابر استرالیا با اختلاف زیاد بهترین عملکردی است که تاکنون در جام جهانی دیده ایم.

بی‌بی‌سی گزارش داد که تا قبل از بازی آرژانتین مقابل استرالیا، مسی یکی از سه بازیکنی است که بیشترین پیاده‌روی را در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشتند می‌کنند و در سه بازی اول خود ۴.۹۹ کیلومتر، ۴.۷۳ و ۴.۶۲ کیلومتر راه رفته است.

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی تصریح کرد که راه رفتن ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن بیهوده نیست و در برنامه مستندی درباره این بازیکن آرژانتینی با عنوان «این فوتبال است» که توسط ایستگاه آمازون پخش شد، گفت:« مسی در حالی که راه می رود تماشا می کند. این چیزی است که من بیشتر دوست دارم. او سرش را حرکت می دهد: راست و چپ، سپس چپ و راست. او دقیقا می داند که قرار است چه اتفاقی بیفتد».

گواردیولا افزود: «او نمی دود، اما همیشه مراقب اتفاقات است. او بعد از ۵ یا ۱۰ دقیقه به دنبال نقاط ضعف در دفاع می گردد و نقشه را در چشمانش و در ذهن خود می کشد که چه فضاها و صحنه هایی برای نفوذ وجود دارند».

اما این بدان معنا نیست که وقتی ریتم مسابقه این چالش را به او تحمیل می کند، مسی در بازی دخالت نمی کند، همانطور که فردیناند - پس از پایان بازی با استرالیا - گفت: «تقریباً به همه نشان می دهد که او علاقه ای به بازی ندارد اما ناگهان وارد جریان بازی می شود» و تفاوت ها را رقم می زند.

این پدیده به سن بالای مسی - این بازیکن ۳۵ ساله - مربوط نمی‌شود، بلکه به ویژگی‌هایی مربوط می‌شود که تا سال‌ها گسترش می‌یابد، زیرا اعداد و ارقام نشان می‌دهند که او از زمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و قبل از آن برزیل ۲۰۱۴ در زمین راه می رفته است، اما تنبل نیست.

لوک بورن، یک تنظیم کننده داده در باشگاه بارسلونا، در یک کنفرانس مطبوعاتی برای مطالعه تحلیل ها پرسید: آیا می توانیم بگوییم که مسی با شرکت نکردن در بازی فضای زیادی به دست می آورد؟ بله، این دقیقاً همان چیزی است که مطالعات نشان می دهد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48gkw3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسی: از صعود بسیار خوشحال هستیم