تاریخ انتشار: 1402/01/08 21:23
کد خبر: 8559

سود رئال و بارسا از توافق الخلیفی با فیفا

ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن، می‌گوید رئال، بارسا و یوونتوس با اینکه از اتحادیه باشگاه‌های اروپایی جدا شده‌اند ولی از موافقت‌نامه اخیر این اتحادیه با فیفا سود خواهند برد.
سود رئال و بارسا از توافق الخلیفی با فیفا

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن که همزمان ریاست اتحادیه باشگاه‌های اروپایی (ECA) را به عهده دارد به عنوان رئیس این اتحادیه موافقت‌نامه‌ای را با فیفا امضا کرد که در حوزه‌هایی مثل نقل و انتقال بازیکنان خارجی و کمک‌های مالی به باشگاه‌ها به سود باشگاه‌های فوتبال اروپا خواهد بود.

الخلیفی بعد از امضا شدن این توافق‌نامه مدعی است چند باشگاه بزرگ اروپا مثل رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس، با اینکه از ECA جدا شده‌اند از این توافق‌نامه سود خواهند برد.

سه باشگاه مورد اشاره الخلیفی به عنوان طراحان ایده سوپرلیگ اروپا تصمیم گرفتند به صورت داوطلبانه ECA را ترک کنند. رئیس پی‌اس‌جی در صحبت‌های خود گفت: "توافق‌نامه ما توافقی بین ECA و فیفا است ولی باشگاه‌هایی که در جام باشگاه‌های جهان حضور داشته باشند هم شامل مفاد این توافق خواهند شد فارغ از اینکه عضو ECA باشند یا نه. پس سه باشگاهی که ما را ترک کرده‌اند هم از این توافق‌نامه سود می‌برند."

posfx3oq

الخلیفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اشاره کرد که اتحادیه باشگاه‌های اروپایی بعد از چندین ماه مذاکره و چانه‌زنی فشرده با مقامات فیفا به این توافق دست پیدا کرده است. او گفت: "روندی که طی کردیم اصلا ساده نبود. فیفا می‌خواست از منافع خود محافظت کند. تا همین چند ماه پیش بعید به نظر می‌رسید که بتوانیم به توافق برسیم. حالا باشگاه‌هایی که در جام باشگاه‌های جهان شرکت می‌کنند و حتی برخی از باشگاه‌هایی که در این رقابت‌ها حضور ندارند به حق‌شان خواهند رسید. من به کاری که انجام دادیم و نتیجه‌ای که گرفتیم افتخار می‌کنم."

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kbzv3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس همچنان در فکر سوپرلیگ