تاریخ انتشار: 1402/01/23 09:52
کد خبر: 7946

رئال‌مادرید – چلسی؛ مبارزه جام‌داران!

رئال‌مادرید و چلسی قهرمانان ۲ فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت.
رئال‌مادرید – چلسی؛ مبارزه جام‌داران!

چهارشنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید، رئال در دیداری از دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی خواهد رفت. این دیدار، نبرد قهرمانان ۲ فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

رئال‌مادرید؛ لالیگا را رها کن!

اوضاع و احوال تیم کارلو آنچلوتی تعریفی ندارد. قهرمان فصل قبل لالیگا این لیگ را که از دست داده و از بارسلونا خیلی عقب است. با این حال در لیگ قهرمانان اروپا شاید امیدی برای جام گرفتن باشد. رئال با باخت مقابل ویارئال به استقبال چلسی می‌رود و امیدوار است لالیگا را همینجا رها کند. در هر صورت وضعیت حریف رئال‌مادرید هم چنگی به دل نمی‌زند و کارلتو برای حذف تیم سابقش شانس خوبی خواهد داشت. در کل ماه‌های اخیر بزرگ‌ترین دلخوشی رئال شکست ۴-۰ بارسلونا در ال‌کلاسیکوی جام‌حذفی و فینالیست شدن در این تورنمنت بوده است.

چلسی؛ فرانکی نجات می‌دهد؟

فرانک لمپارد می‌گوید یک شبه نمی‌توان چلسی را تغییر داد و انتظار دارد باشگاه به او فرصت بدهد سرمربی دائم شود. اسطوره چلسی برگشته، اما برای این که کمی از روزهای بد با گراهام پاتر فاصله بگیرند. با این حال در نخستین بازی با فرانکی هم به ولورهمپتون باختند. چلسی در مرحله قبل لیگ قهرمانان اروپا یکی از معدود نمایش‌های خوبش در این فصل را مقابل دورتموند به هواداران نشان داد و این تنها دلخوشی‌شان بوده است. آیا لمپارد می‌تواند چلسی را از باتلاقی که در آن گرفتار شده نجات دهد؟ اگر چلسی موفق به حذف رئال شود می‌توان گفت شگفتی رخ داده است.

آخرین بازی

آوریل ۲۰۲۲ در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، چلسی در سانتیاگو برنابئو با نتیجه ۳-۲ از سد رئال‌مادرید گذشت، اما با توجه به برد ۳-۱ بازی رفت کهکشانی‌ها صعود کردند. رودریگو و بنزما برای رئال و مانت، رودریگر و ورنر برای چلسی در آن دیدار گل زدند.

آمار بازی

۷) رئال‌مادرید و چلسی در ۷ دیدار به مصاف هم رفته‌اند که رئال فقط یک برد داشته، چلسی ۴ بازی را برده و ۲ بازی هم مساوی شده است.

۱) یکی از دیدارهای این دو تیم در سوپرجام اروپای سال ۱۹۹۸ برگزار شد که چلسی با شکست ۱-۰ رئال‌مادرید به جام رسید.

۱۰) در ۱۲ دوره گذشته لیگ قهرمانان اروپا، رئال‌مادرید ۱۰ دوره در مرحله نیمه‌نهایی حضور داشته است.

۱۴) رئال‌مادرید همیشه تیم لیگ قهرمانان اروپا بوده و ۱۴ قهرمانی گویای این ادعاست. کهکشانی‌ها پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان هستند و در کمتر از یک دهه اخیر ۵ جام به افتخارات‌شان اضافه کرده‌اند.

۲) چلسی ۲ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده که هردو در ۱۰ اخیر گذشته به‌دست آمده است.

۵۱) رئال‌مادرید در ۵۱ دیدار با تیم‌های انگلیسی در پرونده‌اش ۲۲ برد، ۱۳ تساوی و ۱۶ شکست ثبت شده است.

۵۲) چلسی در ۵۲ دیدار مقابل تیم‌های اسپانیایی موفق شده ۲۱ مرتبه پیروز شود، ۱۶ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۳ بازی را هم باخته است.

۴) رئال‌مادرید موفق شده هر ۴ بازی خانگی‌اش در این فصل لیگ قهرمانان اروپا را با برد به پایان برساند.

۴) چلسی در حالی به استقبال مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رود که ۴ بازی آخرش در لیگ برتر را نبرده است.

۵) رئال‌مادرید فصل قبل از مرحله یک‌چهارم نهایی تا فینال با ۳ تیم انگلیسی بازی کرد که حاصل کارش ۳ برد و ۲ شکست و در نهایت قهرمانی بود.

مصدومان و محرومان

فرلان مندی تنها مصدوم رئال‌مادرید است که به این نبرد مهم نخواهد رسید. تیاگو سیلوا، آرماندو بوریا و سزار آسپیلیکوئتا هم مصدومان چلسی هستند. از طرفی نام بنوا بادیاشیله، پیرامریک اوبامیانگ، نونی مادوئکه و دیوید داترو فوفانا برای لیگ قهرمانان اروپا در لیست چلسی قرار نگرفته است.

ترکیب احتمالی دو تیم

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، رودیگر، آلابا، مودریچ، کاماوینگا، کروس، والورده، وینیسیوس و بنزما

چلسی: کپا، جیمز، فوفانا، کولیبالی، چیلول، کواچیچ، فرناندس، کانته، استرلینگ، فیلکس و هاورتس

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yd5j4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نقش عجیب یک کمدین در انتخاب سرمربی!