تاریخ انتشار: 1402/02/07 10:31
کد خبر: 7208

مهاجم PSG تمام رقبای خود در فرانسه را کنار می‌زند

کیلیان امباپه، مهاجم پاری سن ژرمن، با درخشش خود در فرانسه، به ستاره اول فوتبال این کشور تبدیل شده است.
مهاجم PSG تمام رقبای خود در فرانسه را کنار می‌زند

امباپه 24 ساله در تابستان 2017 و با رقم 180 میلیون یورو به پاری سن ژرمن پیوست و به مدیران این باشگاه ثابت کرد که در جذب او اشتباه نکرده‌اند.

کیلیان که در تمام سطوح فنی، فیزیکی و ذهنی به بلوغ رسیده بود، خود را به همه ستاره‌های دیگر پاری سر ژرمن و تیم ملی فرانسه تحمیل کرد و نفوذش را بالاتر برد تا پس از خداحافظی چند بازیکن در پایان جام جهانی قطر، کاپیتان تیم ملی فرانسه شود.

نکته جالب اینکه با وجود شوک از دست دادن قهرمانی جام جهانی 2022 در دیدار نهایی مقابل آرژانتین، کیلیان امباپه میل گلزنی خود را از دست نداد.

در تابستان سال گذشته، امباپه در آستانه انتقال به رئال مادرید بود اما در آخرین لحظه تصمیم به ادامه حضور در پاری سن ژرمن گرفت. یکی از انگیزه‌های او برای این تصمیم، کسب عنوان بهترین گلزن تاریخ پاری سن ژرمن بود که در نهایت با به ثمر رساندن 205 گل، ادینسون کاوانی که 200 گل به ثمر رسانده بود را پشت سر گذاشت و به این عنوان رسید.

البته این تنها رکورد کیلیان امباپه نبود و او با به ثمر رساندن 141 گل در 170 بازی، بهترین گلزن تاریخ پاری سن ژرمن در لیگ هم شد.

کیلیان امباپه همچنین هفته گذشته در دیدار مقابل لانس گلزنی کرد تا به این ترتیب برابر تمام رقبای پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه گلزنی کرده باشد.

این ستاره پاری سن ژرمن بیشترین گل‌های خود در لیگ فرانسه را بربر تیم‌های مون پلیه و آنژه (10 گل) به ثمر رسانده و پس از آن نانت، مارسی و موناکو (9 گل) و لیل و المپیک لیون (8 گل) قرار دارند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3evvp2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این رکورد به تو تعلق داشت، کیلیان امباپه!
اتفاق خاصی نیفتاد، همانی شد که باید می‌شد