تاریخ انتشار: 1402/03/11 02:41
کد خبر: 5216

سویا با شکست رم قهرمان لیگ اروپا شد/ هفتمین تاجگذاری پرافتخارترین تیم جام

پرافتخارترین تیم لیگ اروپا با غلبه بر شاگردان ژوزه مورینیو، برای هفتمین بار فاتح این تورنمنت شد و جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.
سویا با شکست رم قهرمان لیگ اروپا شد/ هفتمین تاجگذاری پرافتخارترین تیم جام

پرونده رقابت‌های لیگ اروپا در فصل 23-2022، پنجاه‌‌و‌دومین فصل از تورنمنت درجه دوم اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با ثبت هفتمین قهرمانی سویا بسته شد.

در فینال این رقابت‌ها که چهارشنبه شب از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه پوشکاش آره‌نا شهر بوداپست مجارستان به قضاوت آنتونی تیلور انگلیسی آغاز شد، نماینده اسپانیا پس از تساوی یک - یک در وقت‌های عادی و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر یک (در مجموع 5 بر 2) از سد رم ایتالیا گذشت و جام قهرمانی را بالای سر برد.

رم با گلزنی پائولو دیبالا در دقیقه 34 از پرافتخارترین تیم رقابت‌ها پیش افتاد و با همین گل نیمه اول را به سود خود به پایان رساند. در نیمه دوم اما سویا با شروعی بهتر و حملات بیشتر نسبت به حریف خود، در دقیقه 55 توانست گل تساوی را به ثمر برساند. این گل حاصل ارسالی از سمت راست محوطه جریمه رمی‌ها بود و جانلوکا مانچینی همان کسی که پاس گل اول را به دیبالا داده بود، دروازه تیم خودی را باز کرد.

پس از این اتفاق رم از لاک دفاعی‌اش خارج شد و دوباره آرایش هجومی گرفت و یکی دو بار هم به طور جدی دروازه حریف را تهدید کرد. در این میان بازیکنان هر دو تیم در محوطه‌های جریمه‌شان حرکاتی انجام دادند که مشکوک به خطای پنالتی بود که در مورد خطای رمی‌ها، تیلور پس از بازبینی صحنه با VAR رأی اول خود را رد کرد و در صحنه دوم، برخورد توپ با دست بازیکن سویا، داور انگلیسی قاطعانه و بدون مشورت با VAR تشخیص داد که خطایی صورت نگرفته است.

در ادامه مسابقه و تا پایان 6 دقیقه وقت تلف شده نیمه دوم، توپی از خطر دروازه‌ها عبور نکرد تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه با اضافه شدن چاشنی خستگی، احتیاط و تنش به عملکرد هر دو تیم، از ضرباهنگ بازی کاسته شد به خصوص در نیمه دوم وقت‌های اضافه که رمی‌ها عملاً میلی به حمله نشان ندادند و ترجیح‌شان بر مدیریت بازی و کشاندن کار به ضربات پنالتی بود که همین اتفاق هم رخ داد. در ضربات پنالتی این سویا بود که عملکرد بهتری داشت در حالی که در سمت مقابل مانچینی و ایبانیز با هدر دادن ضربات‌شان باعث شکست نماینده ایتالیا شدند.

1402031101040499327698094

به این ترتیب شاگردان تیمی که در این فصل از رقابت‌های داخلی اسپانیا ناامید کننده نتیجه گرفته بود، یک بار دیگر تخصص خود در فتح لیگ اروپا را به اثبات رساند و ژوزه مورینیو و تیمش را که فصل گذشته فاتح لیگ کنفرانس اروپا شده بودند، از کسب دومین جام اروپایی متوالی باز داشت.

سویا ضمن حفظ رکورد صددرصد پیروزی خود در هفتمین حضورش در فینال‌های لیگ اروپا و سابق بر آن جام یوفا، فصل آینده به عنوان سرگروه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شرکت خواهد کرد. با توجه به اینکه سویا در فصل جاری از طریق لالیگا نتوانسته بود سهمیه لیگ قهرمانان بگیرد، این تیم پنجمین نماینده اسپانیا در لیگ قهرمانان فصل آینده خواهد بود. تیم منطقه آندلس اسپانیا آخرین قهرمانی خود در لیگ اروپا را 3 سال پیش با غلبه بر یکی دیگر از باشگاه‌های ایتالیایی (اینتر) کسب کرده بود و این سناریو را امسال تکرار کرد. سویا در سال‌های 2006، 2007، 2014، 2015، 2016 و 2020 موفق به فتح لیگ اروپا شده بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pp5d4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سویا میزبانش را شکست داد/ترابزون به وداع از لیگ نزدیک شد!

 شکست لاتزیو و سویا در شب پیروزی چلسی
هفته دوم از مرحله گروهی لیگ اروپا