تاریخ انتشار: 1395/09/16 18:00
پیش بازی بایرن مونیخ و ‏اتلتیکو مادرید؛
کد خبر: 244741

اعاده حیثیت آنجلوتی در یک بازی تشریفاتی

دیدار تشریفاتی بایرمونیخ و اتلتیکو مادردید امشب برگزار می شود ولی هر چقدر هم این بازی بدون تاثیر باشد، باز هم باز یدر این سطح دیدنی و جذاب خواهد بود.
اعاده حیثیت آنجلوتی در یک بازی تشریفاتی

به گزارش فرتاک ورزشی، امشب واز ساعت 23:15 دقیقه به وقت ایران،در یکی از حساس ترین دیدارهای آخرین هفته از رقابت های گروهی چمپیونزلیگ، دو تیم بایرن مونیخ ازآلمان و اتلتیکو مادرید ازاسپانیا درورزشگاه شیک و زیبای  آلیانتس آره نای شهر مونیخ واقع در منطقه باواریا درجنوب آلمان به دیدار همدیگر خواهند رفت.

گرچه این بازی برای دوتیم صعود کرده ی اتلتیکوی صدرنشین و بایرن رده دومی، بیشتر جنبه ی تشریفاتی دارد،اما همواره دیدارهای این دوتیم وتقابل دو نوع سبک فوتبال ازسوی سیمونه وآنجلوتی این حساسیت وهیجان را دوچندان می کند واین بازی به نوعی یادآور تقابل این دوتیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته خواهد بود که سیمیونه توانست درهمین ورزشگاه پپ و بایرن را ازرسیدن به دیدار نهایی محروم کند تا خود و تیمش در فینال قافیه را به زیدان ورئال مادید ببازند.

ازطرفی کارلتو برای پاک کردن اذهان هواداران تیم پرافتخار بایرن ،ازنتایج نه چندان رضایت بخش هفته های اخیر ،درصدد پیروزی دراین دیدار حیثیتی است تا به نوعی، آب رفته را به جوی برگرداند و دوباره بایرن را درصف مدعیان فتح لیگ قهرمانان قرار دهد.

آنها گرچه پس از گواردیولا ، فصل را خیلی خوب با کارلتو شروع کردند،اما رفته رفته، دیدار های آنها با فراز ونشیب همراه شد و نتایج سینوسی وار باواریایی ها کم کم ازراه رسید. باواریایی ها، پس ازشکست از اتلتیکو مادرید و روستوف در لیگ قهرمانان، دربازی های بوندس لیگا نیز همانند سالیان قبل مطمئن ظاهر نشدند و عملکرد مناسبی نداشته اند.

تساوی مقابل تیم های نه چندان مطرح، هوفنهایم و فرانکفورت وهمچنین  باخت خارج از خانه مقابل رقیب سنتی  دورتموند،باعث شد تا آنها پس از چندین فصل برای اولین بار،صدر جدول را به تیمی بنام لایپزیک که امسال ازدسته پایین تر به بوندسلیگا صعود کرده ،واگذار کنند. و آنجلوتی را با انتقادات زیادی مواجه شود.اما کارلتو بالاخره، توانسته با دو پیروزی اخیرش مقابل بایر لورکوزن و ماینتس، تا اندازه ای از زیر فشار انتقادات خارج شود و تا اندازه ای، به ثبات برسد، اما همه درانتظارند تا کیفیت بازی بایرن مونیخ را درمقابل اتلتیکو مادرید ببینند تا  روند رو به رشد وثبات تیمی اش رامشاهده کنند که آیا بایرن دراین فصل قادر به رقابت با تیمهای بزرگ اروپایی را دارد یا خیر؟وسپس دراین باره نظر نهایی را بدهند.

wYDeghiw5IPq

اگرچه در بازی های مرحله حذفی لیگ قهرمانان نمی توان نظر  صائبی از حالا داد.زیرا همیشه فصل بهار وآمادگی بازیکنان وعدم مصدومیت ها آنها در انتهای فصل ،در این گونه بازی ها تاثیر گذارند و در کسب قهرمانی درلیگ قهرمانان نقش تعیین کننده ای ،ایفا می کند.آنجلوتی دراین دیدارممکن است از لام و بواتنگ به دلیل داشتن کارت زرد وبرای حفظ آنها درمرحله حذفی ،درترکیب اولیه استفاده نکند وازآن طرف سیمونه هم احتمالا از فلیپ لویز و ساویچ به همین دلیل، استفاده نکند. زیرا این دیدار، یک بازی تشریفاتی است اما دیگو، سایر بازیکنان کلیدی خودرا درترکیب خواهد داشت.

آنجلوتی در این دیدار احتمالا از مدل4-2-3-1استفاده می کند که درحین بازی با اضافه شدن مولر به لوا،بصورت 4-4-2نیز تبدیل می شود.کارلتو ،از نویر درون دروازه واز هوملز،مارتینز،آلابا و کیمیش(لام)درخط دفاعی استفاده می کند واز ویدال و آلکانتارا بعنوان دوهافبک دفاعی استفاده خواهد کرد که آلکانتارا کمی جلوتر بازی می کند و از روبن و کوستا بعنوان دوبال راست وچپ بهره می گیرد وتوماس مولر را پشت سر ،لواندوفسکی به بازی می گیرد.تقابل مولر ولوا با مدافعین مستحکم اتلتیکو مادرید،می تواند بسیار تماشایی ودیدنی باشد.

JdKsHlt6zxe6

از آن طرف سیمونه وشاگردانش که نتواستند این فصل را همانند فصل های گذشته شروعی خوب کنند و با نتایج ناامیدکننده ،تاکنون قادر به رقابت با دو غول اسپانیایی رئال وبارسا نبوده اند، زیرا روخی بلانکوس ها ،با قبول۳شکست از ۱۴ بازی و کسب فقط۲۵ امتیاز،پس ازتیم  سویا و هموطنش سامپائولی، در رده چهارم  لالیگا قراردارد.

اتلتیکو در هفته جاری برابر تیم نه چندان مطرح اسپانیول بدون گل در ویسنته کالدرون متوقف شد و همچنین آنها دو هفته قبل، سنگین ترین شکست، چند سال اخیر خود با ۳گل درخانه،برابر رئال مادرید را  پذیرفته بودند. ازسویی شکست های هفته یازدهم برابر اوساسونا و هفته نهم برابر  سویا، از نتایج ضعیف روخی بلانکوس در این فصل بشمار می رود.اما آنها در لیگ قهرمانان، عملکردی بی نظیر داشتند و نتایجیشان تاکنون ۱۰۰  درصدی بوده ،یعنی کلیه بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذشته اند ودر طول ۵بازی در مرحله گروهی فقط یک گل از سردار آزمون ما،و دربرابر روستوف در ویسنته کالدرون دریافت کرده اند و صعودشان را ازاین مرحله خیلی زود قطعی کرده بودند.

SEVA0yPCCsKn

دو تیم اتلتیکو و بایرن دردیداری که در ویسنته کالدرون برابر هم قرار گرفته بودند،تیم سیمونه توانست با گل کاراسکوی بلژیکی به پیروزی دست.وحتی اتلتیکو می توانست در نیمه دوم توسط گریزمان فرانسوی و از نقطه پنالتی به گل دوم نیز برسد که نویر درواربان بایرن توانست بایرن را از دریافت گل دوم نحات دهد.

اکنون دو تیم در شرایطی به مصاف هم می روند که تکلیف تیم های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شده و اتلتیکو مادرید با توجه به کسب ۱۵ امتیاز از ۵ بازی، صدرنشینی خود را تثبیت کرده است. نتیجه این بازی تاثیری در جدول نخواهد داشت و بازی تماما تشریفاتی خواهد بود.اما فوتبال اروپا درچنین سطحی هرگز دیدارهایی سرد و کسل کننده نخواهند داشت وخصوصا بایرن برای تلافی شکست بازی رفت،بدنبال پیروزی دراین دیدار است.

سیمونه بارهم از سیستم4-4-2استفاده می کند، که در زمان ازدست دادن توپ ،وکار دفاعی گریرمان به عقب برمی گردد واتلتیکو بشکل 4-4-1-1درمی آید اوبلاک لهستانی درون دروازه قرار میگیرد و از گودین ،خیمنز،خوانفران و لوکاس هرناندز(فلیپه لویز)درخط دفاعی استفاده می کند و از گابی و کوکه درمرکز میانه زمین استفاده خواهد برد که این دوبازیکن دونده وجنگنده وانرژیک نقش مهمی درتاکتیک تیمی سیمونه ایفا می کنند که البته کوکه بعنوان طراح کمی جلوتر و نزدیک به زمین حریف بازی می کند.

سائول نیگوئز و کاراسکو بعنوان دوهافبک کناری راست وچپ نقش کلیدی را در فاز تهاجمی ودفاعی اتلتیکو مادرید بازی می کنند و همواره در زمان حمله به عمق خط دفاعی حریف می زنند ودرنقش گلزن ظاهر می شوند،آن هم در فصلی که گریزمان هنوز نتوانسته مانند سالهای گذشته درگلزنی موفق ظاهر شود.

گامیرو، بعنوان نوک هدف به بازی گرفته میشود وگریزمان درنقش مهاجم سایه که گاها درنقش ،رابط خط میانی وحمله ،ایفای نقش می کند ،از آزادی عمل وشعاع حرکتی بسیاری در زمین حریف برخوردار است. دراین بازی کومان و یولیان گرین، به علت مصدومیت قادربه همراهی بایرن مونیخ نیستند .و درآن سوی میدان، آلسیو چرچی در کنار آگوستو فرناندز، غایبین اتلتیکو مادرید خواهند بود.اما حضور فرناندو تورس در بازی امشب نامعلوم است.

آمار وارقام مربوط به دوتیم می تواند جالب باشد.

اتلتیکو مادرید در ۳ دیدار اخیرش در لیگ قهرمانان، پس از کسب تساوی در پایان نیمه اول، در پایان بازی را برنده بازی شده است. آنها همچنین ۵ دیدار اخیرشان در لیگ قهرمانان را پیروز زمین بوده اند.

بایرن مونیخ در ۵ دیدار از ۶بازی اخیرشان در لیگ قهرمانان، حداقل ۲گل به ثمر رسانده اند.

اتلتیکو مادرید که در فاصله ای ۶ امتیازی،بایرن مونیخ قهرمان ۵ دوره چمپیونزلیگ قراردارد و صدرنشینی خود رادر گروه چهارم رقابت ها را نیز تثبیت کرده است، اما سیمیونه این سر  مربی آرژانتینی و خوش فکر قطعا، انتظار عملکردی عالی ودرخور نام اتلتیکو از شاگردانش را دراین دیدار خواهد داشت.درآن سوی زمین ، بایرن که طی هفته های اخیر تیمی متزلزل نشان داده است، برای این که شرایط را تغییر دهد، و روحیه تیمی را بالا ببرد،درصدد پیروزی در این دیدار است.

اما خط دفاعی منسجم ومستحکم ویکپارچه  اتلتیکو مادرید همیشه موفق بوده است.آنها توانسته اند در هشتاد درصد بازی های این فصل خود در لیگ قهرمانان، کلین شیت داشته باشند سیمیونه دراین دیدار بازهم ازتاکتیک دفاع فشرده وضدحمله استفاده خواهد کرد.

کارلو آنجلوتی سرمربی ایتالیایی بایرن مونیخ،اعتقاد دارد که، اتلتیکو مادرید یکی از بهترین تیم‌های اروپاست؛ سلطه اسپانیا بر فوتبال اروپا قابل تغییر است وسیمونه در مورد این بازی گفته است که: بایرن چندان به انتقادات اهمیت نمی دهد ونباید اهمیت بدهد. یک تیم درطول فصل شرایط متفاوتی را تجربه خواهد کرد.علاوه براین ،آنجلوتی تازه روی کار آمده است وهمه اورا می شناسیم  ومن هیچ شکی ندارم که بایرن با او برای بهترین ها خواهد جنگید.امیدوارم شاهد دیداری جذاب وحساس وهیجان انگیز ودیدنی باشیم.

 

نویسنده: امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qjr8n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آنچلوتی: از اشتباهاتمان درس گرفته ایم
در مصاحبه با خبرنگاران

گواردیولا از نظر شخصیتی، انسان خوبی نیست
دانته در مصاحبه با اسپورت بیلد