تاریخ انتشار: 1395/09/16 20:33
کد خبر: 244712

بررسی کلی بازی های امشب لیگ قهرمانان اروپا

بازیهای آخر مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار می شود تا چهره تیم های گروه های اول تا چهارم مشخص شوند.
بررسی کلی بازی های امشب لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش فرتاک ورزشی، آخرین دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه برگزار می شود و چهره تیم های صعود کننده به مرحله یک هشتم مشخص خواهد شد. در گروه‌های A تا D، صعود 6 تیم قطعی شده است و تنها دو تیم دیگر به آن ها اضافه خواهند شد.

 

گروه A

بازل - آرسنال

آرسنال تیم دوم جدول صعودش به دور بعد قطعی شده است اما برای صدرنشینی تلاش خواهد کرد. در صورت شکست بازل و پیروز نشدن پاری سن ژرمن، به خواسته اش خواهد رسید. از طرفی بازل نیز به صعود به لیگ اروپا امیدوار است. اگر لودوگورتس مغلوب پاری سن ژرمن شود می تواند با کسب یک امتیاز برابر آرسنال در این رقابت ها حضور داشته باشد. تیم سوییسی با توجه به میزبانی می تواند چنین نتیجه ای را کسب کند. در دیدار رفت تیم انگلیسی دو بر صفر در ورزشگاه اتحاد به پیروزی رسید.

 

cqTAgrecm98T

پاری سن ژرمن - لودوگورتس

پاری سن ژرمن تیم حاضر در مرحله یک هشتم میزبان لودوگورتسی است که برای صعود به لیگ اروپا تلاش می کند. پاریسی‌ها اکنون صدر نشین هستند اما با توجه به هم امتیازی با آرسنال به دنبال پیروزی هستند تا به عنوان تیم نخست صعود کنند. در مقابل لودوگورتس می تواند اولین تیم بلغاری باشد که به لیگ اروپا صعود می کند. اگر بازل مغلوب آرسنال شود،  لودوگورتس در صورت شکست هم به این افتخار دست پیدا می کند. PSG در دیدار رفت سه بر یک حریف بلغاری اش را شکست داد.

 

گروه B

بنفیکا - ناپولی

حساس ترین دیدار امشب در لیسبون پرتغال برگزار می شود. دو تیم هشت امتیازی این گروه برای صعود به دور بعد به پیروزی نیاز دارند. بنفیکا از فوریه در خانه اش شکستی نخورده است و می تواند با توجه به این آمار و حمایت تماشاگران، برای نخستین بار در دو فصل پیاپی به مرحله حذفی صعود کند. دو تیم هشت امتیازی در صورت شکست بشیکتاش به دور بعد صعود خواهند کرد. در دیدار رفت ناپولی چهار بر یک پیروز شد.

oXLJ1x3PYuQg

دیناموکیف - بشیکتاش

دیناموکیف از لیگ قهرمانان حذف شده است و شانسی برای صعود به لیگ اروپا نیز ندارد. در مقابل، بشیکتاش تیم سوم جدول امیدوار به حضور در جمع 16 تیم برتر است. تیم ترکیه‌ای با یک پیروزی به هدفش خواهد رسید و حتی می تواند در صورت تساوی بنفیکا و ناپولی به عنوان تیم نخست صعود کند. دیدار رفت بشیکتاش و دینامو با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 

گروه C

بارسلونا - مونشن گلادباخ

بارسلونا پس از ال کلاسیکو در نوکمپ این بار از تیم آلمانی مونشن گلادباخ میزبانی خواهد کرد. شاگردان لوییس انریکه دو هفته پیش صدرنشینی و صعودشان به دور بعد مشخص شد و این دیدار برایشان جنبه تدارکاتی دارد. از طرفی تیم آلمانی که در دیدار رفت دو بر یک مغلوب آبی اناری ها شده بود، صعودش به لیگ اروپا هفته گذشته تثبیت شد. این دیدار برای لیونل مسی اهمیت دارد. مهاجم بارسلونا که در چهار دیدار مرحله گروهی حضور داشته است توانست دو بار هت تریک کند. برترین گلزن این فصل (9 گل) با رکورد 11 گل رونالدو تنها دو گل فاصله دارد و امشب فرصت دارد به رکورد مهاجم رئال مادرید برسد.

u5oDbjZl3LlY

 

منچسترسیتی - سلتیک

منچسترسیتیِ پپ گواردیولا با تساوی یک بر یک برابر مونشن گلادباخ در هفته پنجم علاوه بر مشخص شدن صعودش به مرحله بعد جایگاهش نیز تثبیت شد. از طرفی سلتیک با دو امتیاز، قعرنشین گروهش است و هیچ شانسی برای حضور در لیگ اروپا نیز ندارد. دیدار رفت با تساوی سه بر سه به پایان رسید.

 

گروه D

بایرن مونیخ - اتلتیکومادرید

بایرن مونیخ در آغاز هفته پس از چند بازی توانست در بوندسلیگا به پیروزی دست یابد اما هنوز هم در رتبه دوم جدول جای دارد. شرایط تیم آلمانی در لیگ قهرمانان نیز این چنین  است. شاگردان کارلو آنچلوتی به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود کردند و اتلتیکومادرید هم صدرنشین است. نتیجه دیدارهای این هفته، جایگاه هیچ یک از دو تیم را تغییر نخواهد داد. تنها باوارایی ها می توانند انتقام شکست فصل گذشته و دیدار رفت (یک بر صفر) را از تیم مادریدی بگیرند. از طرفی اتلتیکومادرید تنها تیم حاضر در این رقابت هاست که همه بازی هایش را با پیروزی پشت سر گذاشتته است. اگر این تیم موفق شود در این بازی پیروز شود، می تواند ششمین تیمی باشد که در تاریخ لیگ قهرمانان همه بازی های گروهی را با برد به پایان رسانده است. نخستین تیمی که به این رکورد دست یافت میلان نام دارد و آخرین بار (فصل 12-2011) رئال مادرید به این رکورد رسید.

 

kOZxQwYZAuFX

 

آیندهوون - روستوف

حساس‌ترین دیدار این گروه بین دو نماینده هلند و روسیه برگزار می شود. هر دو تیم را برای صعود به لیگ اروپا تلاش خواهند کرد. آیندهوون میزبان برای صعود به پیروزی نیاز دارد. این تیم در پنج بازی گذشته اش تنها یک امتیاز کسب کرد که آن هم برابر تیم روسی به دست آمد. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. روستوف با پیروزی ارزشمند برابر بایرن مونیخ در هفته پنجم توانست نخستین برد خود را در تاریخ لیگ قهرمانان جشن بگیرد. سردار آزمون، بازیکن ایرانی روستوف گل اول این تیم را به ثمر رساند و در نهایت بازی با نتیجه سه بر دو به نفع تیم روسی به پایان رسید. سعید عزت اللهی و آزمون امشب در صورتی که مغلوب حریف هلندی شان نشوند، حضور در لیگ اروپا را برای نخستین بار تجربه خواهند کرد.

 

pOM8mMDDsECv


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lake8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش سایت های خارجی به گل سردار آزمون؛ مقایسه با گل لیونل مسی +عکس