تاریخ انتشار: 1395/09/21 14:23
پیش بازی منچستریونایتد و ‏تاتنهام آسپرز؛
کد خبر: 243670

آقای خاص درتقابلی با پوچتینو،گریز ازتساوی های کسل کننده

دیدار منچستر یونایتد و تاتنهام امروز عصر یکی از بازیهای حساس لیگ جزیره خواهد بود.
آقای خاص درتقابلی با پوچتینو،گریز ازتساوی های کسل کننده

امروز عصر واز ساعت45: 17 به وقت ایران، و در مهم ترین و حساس‌ترین دیدار هفته ۱۵ دیدارهای لیگ برترفوتبال جزیره، شیاطین سرخ که با ۲۱امتیاز در رده ششم جدول جای گرفته اند، امرور در ورزشگاه اولدترافورد،زمین اختصاصی و خانگی خود،از تاتنهامی پذیرایی می کنند که با ۲۷امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد. ازطرفی هر دو تیم درآخرین بازی گروهی یورو لیگ ولیگ قهرمانان، با برد ازاین رقابت‌های برگشته‌اند واز نظر روحی و روانی در شرایط  خوبی بسر می برند. زیرا یونایتد با کسب سه امتیاز ازیک بازی خارج ازخانه ی اروپایی آن هم پس از سه سال و راهیابی به مرحله حذفی یورولیگ،که پیروزی ۲-۰ مقابل زوریا لوهانسک کشور سرد ویخی اوکراین، درشهر بندری اودسا بدست آمد از روحیه ی بالایی برخوردار است. زیرا این پیروزی روحیه بخش می تواند، مورینیو و شاگردانش را در بازی امروز، سرحال وشاداب وارد اولدترافورد کند تا پس ازچند تساوی ناامید کننده،اولین پیروزی خود را پس از۴تساوی از۸دیدار اخیرشان و دومین شکست فصل آسپرزها را رقم زند،تا هم به وضعیت خود در جدول رقابت ها، سروسامانی ببخشد و هم خود را به قافله بالانشینان جدول تاحدودی برساند و حداقل هواداران خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای سال آتی امیدوار،نگهدارد.

گرچه ژوزه مورینیو، منچستر یونایتد را تا مرحله نیمه نهایی،جام اتحادیه انگلیس رسانده است.اما، انتظار می‌رود شاگردان مورینیو در این دیدار  باید کاری را که تاکنون در لیگ برتر انجام نداده‌اند را انجام دهند و با شکست دادن پوچتینو وشاگردانش که یکی از تیم های حاضر دربین ۸ تیم بالای جدول است، نور امیدی، برای ماندن در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را برای شیاطین سرخ نگه دارد.آیا دربازی امروز،مورینیو دوباره ترکیب را تغییر خواهد داد؟به احتمال زیاد ،آری ،زیرا او بازیکنان همیشه ثابتی چون ابرا،هررا وپوگبا را همواره درترکیب دارد وسایر بازیکنان را بصورت چرخشی درترکیب قرار می دهد.مدل مورد علاقه ی ژوزه، 4-2-3-1است واحتمالا از دخیا،جونز، بایی،دارمیان(بلیند)،والنسیا درخط دفاعی واز هررا و کریک بعنوان دوهافبک دفاعی استفاده می کند و مارسیال و میختاریان بعنوان دو بال چپ وراست بازی می کنند و پل پوگبا را بعنوان طراح وبازیساز وهافبک تهاجمی میانی که از آزادی عمل بیشتری برخوردار است را پشت سر ابراهیموویچ که امید اول گلزنی مورینیو بشمار می رود  ،بکار می گیرد.

ZEJigHVRJCKW

 

ازآن طرف، تاتنهام آسپرزی ها، دیده می شوند که پس از ناکامی در صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا،اما درآخرین دیدار این رقابت ها با یک برد قاطع درمقابل زسکا مسکو روسیه، موفق شدند که سهمیه یورو لیگ را کسب کنند. از سویی تاتنهامی ها، هم اکنون، مهاجم اول و گلزن خود، هری کین، را در اوج آمادگی دارند، و با این امید که تیم هایی مانند، لیورپول و سیتی زن ها وبلوزهای لندن وتوپجی ها که رقیبان آنها در کورس قهرمانی،بشمار می روند ، متوقف شوند،تا آنها برای کسب هر سه امتیاز بازی پای به اولدترافورد بگذارند.ورزشگاهی که در سه فصل اخیر، تاتنهامی ها موفق به کسب  دوپیروزی ازآن شده اند،آرزویی که در دوران فرگوسن،تحقق پیدا نکرده بود.با این وجود، این بازی،بنوعی می‌تواند، تاتنهام را از کورس قهرمانی تاحدودی دور کند، و یا منچستر یونایتد را از نبرد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا جدا سازد.باید منتظر شد ودید که کدامیک ازاین دو تیم، پبروز و سربلند از زمین بازی بیرون خواهند آمد.

دراین بازی پوچتینو مربی خوشفکر وصاحب سبک که با دوندگی وپرس شدید تیمش درکلیه مناطق زمین ،خصوصا درنیمه اول امان تیمها را می برد، آیا براز نیمه دوم نیز طرح و برنامه ای دارند یا مانند بازی با چلسی درنیمه دوم، بازی را کاملا به حریف خود،خواهند داد؟ آنها  در اواسط  نیمه دوم اغلب تیم شان با افت نسبی روبرو می شود.

پوچتینو  دراین بازی حساس، از چه استراتژی درمقابله ی آقای خاص استفاده خواهد کرد ،زیرا یک مربی زیرکی مانند پوچتینو دوبار پشت سرهم اشتباه مهلکی را انجام نمی دهد. او از کلیه مناطق زمین حملاتش را طراحی می کند و از اریکسن و دله آلی در بازیسازی وطراحی همزمان استفاده می کند واولی از تاکتیک شوتزنی به نحو جالبی استفاده می کند و ضربات شروع مجددش عالی است و پوچتینو روی آن حساب ویژه ای باز کرده است. دوندگی وانیاما درمیانه زمین وبازی فیزیکی ودرگیرانه وقطع توپ های او کم نظیر است. او آینده درخشانی درفوتبال اروپا خواهد داشت.

پوچتینو دراین دیدار همانند ،همتای خود مورینیو نیز ازمدل 4-2-3-1استفاده می کند واز لوریس درون دروازه از ،واکر،دنی رز،آلدروایرلد،فرتونخن درخط دفاعی استفاده می کند و دوهافبک دفاعی آنها، وانیاما و دمبله خواهند بود و،اریکسن و هونگ مین دوبال راست وچپ تاتنهام خواهند بود و دله آلی بعنوان هافبک تهاجمی، پشت سر ،هری کین امید اول گلزنی آسپرزها،بکار گرفته می شود.

دراین بازی گویا، اریک لاملا و وینسنت یانسن به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تاتنهام نیستند.و درتیم منچستر یونایتد، کریس اسمالینگ ،لوک شاو ،خوان ماتا به علت مصدومیت این بازی را ازدست داده اند.

امید این که این دیدار نیز از جذابیت خاصی برخوردار باشد وچنانجه تیمی زودتر به گل دست یابد،مطمئنا ،بازی روند زیبایی را در ادامه طی خواهد کرد.گرچه ممکن است هردوتیم درابتدا ،با احتیاط وارد بازی شوند وبیشتر همدیگر را محک زنند.شاد وسربلند باشید.

نویسنده: امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yw9qe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیروزی شیرین منچستریونایتد در خانه زوریا