تاریخ انتشار: 1395/09/30 00:31
پیش بازی اورتون و لیورپول
کد خبر: 241821

دربی بندر لیورپول به کام کومان یا کلوپ؟

دیدار تیم های اورتون و لیورپول از هفته هفدهم تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد تا کومام و کلوپ بخت خود را برای کسب سه امتیاز بازی بیازمایند.
 دربی بندر لیورپول به کام کومان یا کلوپ؟

امشب و از ساعت23:30به وقت تهران و در آخرین بازی هفته هفدهم لیگ برتر جزیره، جدال آبی ها و قرمزهای شهر لیورپول که ربشه درتاریخ فوتبال جزیره دارد، درورزشگاه خانگی تافی ها، یعنی گودیسون پارک، به دیدار همدیگر می روند.حکایت این دو تیم حکایتی خواندنی وقصه ای طولانی درتاریخ این شهر کارگری دارد و بیش از یک قرن است که دربی شهر لیورپول، همواره حرف اول وآخر مردم بندرنشین لیورپول است.

یک هفته قبل ار بازی، مردم این شهر ، حرف وحدیثی به جز صحبت درباره این دربی نقل محافل نیست. تنفر هواداران این دوتیم را به راحتی درچهره ی آنها می توان خواند، اما همواره جوانمردانه بازی کرده اند واین نقطه مثبت دربی شهر لیورپول است.

ازسویی ممکن بود که از چند هفته قبل، پیش بینی کرد که نتیجه دربی آبی ها و قرمزهای لیورپول خیلی سخت نباشد، زیرا اف سی لیورپول دربازی های خارج ازآنفیلد با دست خالی به خانه برنگشته است و از آن طرف شاگردان رونالد کومان هلندی نیز با ضعف مفرط دفاع تیمی وخط دفاعی، گل های زیادی را دریافت کرده بود وحال و روز چندان خوشی نداشت.

s0mVWNY80aaK

قرمزها از آن زمان تاکنون، برابر بورنموث و وستهم  نتایج دلخواهی را کسب نکرده و راحت امتیاز ازکف داده است، اما آبی ها در هفته گذشته موفق شدند آرسنال بالانشبن را مغلوب کنند و لیورپول آخرین دیدار خود برابر میدلزبرو را با سه گل برده است و  یک بار دیگر به روند خوب گذشته ی خود برگشته است. 

باختن دراین دیدار، شاگردان رونالد کومان را در رده نهم جدول وپایین تر از وست برومویچ آلبیون به دلیل تفاضل کمتر قرار می‌دهد و  پیروزی نیز آنها را بالاتر از ساوتهمپتون در رده هفتم جای می‌دهد.

برتری دراین بازی برای لیورپول نیز اهمیت فراوانی دارد. زیرا چلسی و کونته در لیگ یکه تازی می کنند و لیورپول با پیروزی مقابل رقیب سنتی، می‌تواند تا رده دوم جدول و بالاتر ازسیتی زن ها وتوپچی ها، ارتقا بدهد و در فاصله ۶ امتیازی بلوزها و کونته قرار خواهند گرفت.

دراین بازی هردومربی ازسیستم 4-3-3دربازی استفاده خواهند کرد. کلوپ با مینیوله، لاورن، ماتیپ،میلنر و کلاون درخط دفاعی و هندرسون درمرکز میانه زمین بازی خواهد کرد و وینالدوم و لالانا در کنار کاپیتان خود بازی می کنند و سایو مانه ،شاگرد اسبق کومان که رابطه خوبی نیز باهم نداشتند در سمت راست خط حمله تیم کلوپ بازی خواهد کرد، نقش او دربازی امشب بسیار تعیین کننده بنظر می رسد .فرمینو درسمت چپ خط هجومی قرمزها بازی می کند و نهایتا اوریگی کنیایی-بلژیکی درنوک هدف به بازی گرفته می شود.

بازی سرعتی وپرسینگ شدید و بازی ترکیبی و جابجایی های سریع وفضاسازی ها دریک سوم دفاعی حریف وتا حدودی زیادی دریک سوم میانی و رو به سمت زمین حریف و از طرفی دیگر تعویض همیشگی بازی وعرض دادن های سریع به بازی وحملات سریع ازتاکتیک های کم نظیر کلوپ در تمام دیدارهایی است که تیمش از آنها دربازی استفاده کرده و آنها را بشکل عالی در زمین بکار برده است.

درآن سوی زمین کومان از استکلنبرگ، کولمن، ویلیامز، باینس، موری درخط دفاعی استفاده می کند و از گای درمرکز خط میانی زمین بهره می گیرد و از بری و بارکلی در دوسمت کناری خط میانی استفاده می کند و از لوکاکو دیگر بلژیکی درنوک هدف و امید اول گلزنی تافی ها بازی خواهد کرد و لننون سرعتی درسمت چپ خط هجومی و از والنسیا درسمت راست خط حمله استفاده می شود.

دراین بازی اوریگی برای لیورپول و روملو لوکاکو برای اورتون درکار گلزنی امید اول دو مربی یعنی کلوپ وکومان خواهند بود.

آمار وارقام این دوتیم را مرور می کنیم.

در ۵دیدار گذشته ی دو تیم، اورتون موفق به کسب پیروزی برابر لک لک ها نشده و دو پیروزی برای لیورپول درکارنامه وجود دارد و سه دیدار نیز با مساوی به پایان رسیده است. دراین دیدار بسیچ، پنینگتون و بولاسی به دلیل مصدومیت و فیل جاگیلکا مدافع مستحکم تافی ها به علت محرومیت نمی توانند اورتون را همراهی کنند. و درآن سوی کوتینیو به علت مصدومیت قادر به همراهی لیورپول نیست.

امیدوارم از دربی معروف شهر لیورپول وتقابل آبی ها و قرمزهای بندر، لذت کافی را ببرید.

نویسنده: امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xwnrz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کلوپ: من از بچگی با اورتون دشمن نبوده ام