تاریخ انتشار: 1395/05/02 08:42
کد خبر: 272444

سردار آزمون با رأی فیفا عضو باشگاه روستوف شد

وکیل مهاجم ملی‌پوش کشورمان پس از صدور رای به نفع او در درگیری‌اش با روبین کازان گفت: دادگاه بین الملل ورزش رایی را صادر کرد که فدراسیون روسیه باید پیش از این انجام می‌داد.
سردار آزمون با رأی فیفا عضو باشگاه روستوف شد

به گزارش فرتاک ورزشی، پس از درگیری و کشمش‌های فراوان میان سردار آزمون مهاجم ملی‌پوش کشورمان با باشگاه سابقش، روبین کازان در نهایت او موفق شد این اتهام روبین کازان را رد کند و خود را با رای فیفا عضو باشگاه روستوف کند. با این رای فیفا نام آزمون در لیست یوفا برای شرکت در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا مقابل اندرلخت آمده است.

 

مایکل پروکوپتس وکیل مشهور حامی قربان بردیف سرمربی روستوف و وکیل سردار آزمون مهاجم ملی‌پوش کشورمان پس از جلسه‌ای که میان او  و باشگاه روبین کازان در دادگاه بین‌الملل ورزش(CAS) برگزار شد،مصاحبه‌ای با سایت ورزش روسیه داشت که به شرح زیر است:

* نام سردار آزمون در لیست ابتدایی یوفا برای بازی در لیگ قهرمانان اروپا نبود اما شب گذشته رای تغییر کرد و فیفا به نفع او  رای داد آیا این امکان دارد؟

بله در ابتدا رای بر علیه او بود و نام او در لیست یوفا نبود اما در قوانین لیگ قهرمانان اروپا در مرحله‌پلی آف یک باشگاه می‌تواند یک روز مانده به بازی یک بازیکن را به لیست بازیکنانش اضافه کند. در نتیجه برای آزمون نیز یک جای خالی بود که اضافه شد.

* شما چطور توانستید رای را تغییر دهید و  اجازه حضور آزمون را در لیگ قهرمانان بگیرید؟

این اتفاقات در دنیای فوتبال امری طبیعی است. دادگاه بین‌الملل ورزش(CAS) همیشه سعی می‌کند در صورت وجود هر گونه اختلاف میان بازیکن با باشگاه سابقش هیچ تاثیری منفی بر روند حضور فوتبالیست در زمین بازی نداشته باشد. شما مشکل ارمنکو را به یاد بیاورید او هنوز هم با باشگاه شاختار مشکل دارد. در نتیجه قانون این است که بازیکن نباید از حضور در مسابقات محروم شود و آن هم تنها به خاطر مشکلی که با باشگاه سابقش دارد. فوتبال این را می‌داند چه بر حق باشی یا ناحق نباید بازیکن در این میان از مسابقات محروم شود. این قوانین فوتبال رای را به نفع ما تغییر داد و روبین کازان به جایی نرسید. البته من از اقدام فدراسیون فوتبال روسیه تعجب می‌کنم که رایش را به نفع روبین کازان داد تا کار به دادگاه لوزان کشیده شود.

* پس با این تفاسیر هنوز مشکل آزمون با روبین کازان حل نشده است؟

بله این درست است. دادگاه لوزان رایی را صادر کرد که فدراسیون روسیه می‌توانست آن را پیش از این صادر کند تا کار به اینجا کشیده نشود.

 

* فیفا چه زمانی می‌تواند این مشکل را حل کند؟

اکنون میان ما تعاملی ایجاد شده است. اما باید بگویم که این اقدامات مدت زیادی طول خواهد کشید به نظرم یک سال طول خواهد کشید.

 

* در شرایط کنونی آزمون می‌تواند در لیگ برتر روسیه با روستوف بازی کند؟

بله. این وظیفه سازمان لیگ روسیه است تا آن را اجرا کند. پیش از این به یاد دارم که فدراسیون فوتبال روسیه از ثبت نام آزمون در لیست روستوف خودداری کرد و این اقدام فدراسیون بر خلاف اسناد و مدارک موجود است.

با این تفاسیر سردار آزمون مهاجم ملی‌پوش کشورمان در این فصل می‌تواند در کنار سعید عزت اللهی دیگر بازیکن ایرانی ما بازی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wqrev

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پایان اردوی روستوف در اتریش/ یاران آزمون به روسیه بر می گردند