تاریخ انتشار: 1395/10/17 16:32
کد خبر: 237728

ژاوی: لیگ چین روزی بر اروپا غلبه خواهد کرد

هافبک پیشین بارسلونا معتقد است که روزی لیگ چین بالاتر از اروپا قرار خواهد گرفت.
ژاوی: لیگ چین روزی بر اروپا غلبه خواهد کرد

به گزارش فرتاک ورزشی، ژاوی هرناندس که اکنون فوتبال را به صورت غیر حرفه‌ای و در لیگ ستارگان قطر ادامه می‌دهد، وضعیت کنونی فوتبال در نقل و انتقالات را بررسی کرد و درباره لیگ چین که بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی را جذب می‌کند نیز به صحبت پرداخت.

او در این زمینه گفت: چین در آینده بهترین بازیکنان حاضر در اروپا را جذب خواهد کرد. باید این موضوع را جدی گرفت. سال‌های زیادی اروپا مقصد بهترین بازیکنان جهان بود اما اکنون چینی ها با پیشنهادهای گران‌قیمت آنها را به لیگ خود جذب می‌کند.

هافبک پیشین بارسلونا درباره تفاوت لیگ MLS و سوپرلیگ چین نیز اظهار کرد: سوپرلیگ چین اکنون بازیکنان بزرگی در اختیار دارد. این لیگ قابل مقایسه با MLS نیست چون اغلب بازیکنانی که در پایان دوران ورزشی‌شان هستند به آمریکا می‌روند. کاری که چین انجام می‌دهد، متفاوت است چون بهترین بازیکنان را در نقطه اوج فوتبالشان جذب می‌کند.

ژاوی در پایان گفت: دستمزدهای پیشنهادی چینی‌ها خیلی بالاست. کاری که چین انجام می‌دهد، شاید مقصد واقعی بهترین‌های جهان باشد. اگر چین لیگی با بازیکنان و مربیان برتر تشکیل بدهد، می تواند مقصد دیگری برای بهترین‌های جهان باشد و اروپا تنها این ویژگی را نداشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39a7ao

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


15 مربی گران‌قیمت باشگاهی فوتبال جهان