تاریخ انتشار: 1395/10/21 10:12
کد خبر: 236898

بعد از این همه کش و قوس رفیعی در چه پستی بازی می کند؟ نیمکت نشین؟

بعد از این همه کش و قوس رفیعی در چه پستی بازی می کند؟ نیمکت نشین؟

در نهایت و پس از کش و قوس های فراوان، سروش رفیعی به تیم پرسپولیس پیوست. حالا سوالی که ایجاد می شود این است که این بازیکن در کدام پست برای تیم جدیدش به میدان خواهد رفت.

مهم ترین چهره نقل و انتقالات نیم فصل سروش رفیعی بود که امروز در نهایت به تیم پرسپولیس پیوست. با پیوستن رفیعی به پرسپولیس این سوال ایجاد می شود که این بازیکن در چه پستی از سوی برانکو به بازی گرفته خواهد شد.

 

با توجه به سیستم مورد استفاده برانکو ایوانکوویچ و البته توانایی های این هافبک خوش تکنیک و خلاق سعی کرده ایم، به این سوال پاسخ مناسبی دهیم.

 

چهار احتمال موجود در سیستم مورد استفاده برانکو؛ 

 

برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس علاقه زیادی به استفاده از سیستم 2-4-4 لوزی نشان داده است. با توجه به این سیستم، برانکو با در نظر گرفتن توانایی های سروش رفیعی می تواند از این بازیکن در چهار پست بهره ببرد. 

 

سروش سرعت وینگرها را ندارد

 

سروش رفیعی در گذشته نشان داده که می تواند در پست وینگر چپ و راست، هافبک وسط و همچنین در سیستم 2-4-4 به عنوان بازیکنی که مکمل مهاجم هدف (در تیم پرسپولیس، مهدی طارمی) می شود، مورد استفاده قرار گیرد. اما اینکه برای به حداکثر رسیدن پتانسیل رفیعی، برانکو باید از او در چه پستی استفاده کند از سوالات دیگر می باشد.

 سروش رفیعی به اندازه ای که بازیکنی فانتزی شناخته شده است، بازیکن سرعتی به شمار نمی رود و همین موضوع می تواند عملکرد این بازیکن در پست وینگر چپ و راست را تحت تاثیر قرار دهد. ضمن اینکه پرسپولیس در این پست وحید امیری و فرشاد احمدزاده را در اختیار دارد که توانایی های آن ها انطباق بیشتری با بازی در کناره های زمین دارد.

 

مسلمان و حضور بلامنازع در پست هافبک تهاجمی

 

گزینه دیگر برانکو استفاده از این بازیکن در پست تخصصی یعنی هافبک تهاجمی است؛ جایی که محسن مسلمان به بازیکنی بی جانشین در ترکیب 11 نفره برانکو بدل شده و جایگزینی او با سروش رفیعی باتوجه به نمایش های خوب مسلمان، چندان منطقی به نظر نمی رسد.

 

رفیعی به عنوان مکمل طارمی 

 

استفاده از سروش رفیعی به عنوان مکمل مهدی طارمی، انتخاب دیگری است که برانکو پیش روی خود دارد. رفیعی که از تکنیک و ذوق بالایی در ارسال پاس و قرار دادن بازیکنان در موقعیت های گل برخوردار است، با بازی در این پست و پا به توپ شدن در فضاهای تنگ، می تواند فراهم کننده فرصت های گل زنی برای مهاجمین و البته گلزنی خودش باشد.

 

تغییر سیستم؛ انتخابی برای حفظ مسلمان 

 

یکی دیگر از انتخاب های برانکو ایوانکوویچ تغییر سیستم است. سرمربی پرسپولیس برای اینکه بتواند علاوه بر محسن مسلمان، سروش رفیعی را نیز در اختیار داشته باشد می تواند با تغییر سیستم، از 2-4-4 به 1-4-1-4 به این مهم دست یابد تا هم از محسن مسلمان و هم از سروش رفیعی در کانال میانی و البته تهاجمی میدان استفاده کند. به گونه ای که از مسلمان و رفیعی در خط جلویی هافبک تدافعی تیم (کمال کامیابی نیا) بهره ببرد. 

 

انتخاب سیستم 1-3-2-4 نیز گزینه دیگری است که می تواند توسط برانکو ایوانکوویچ مورد استفاده قرار بگیرد. به این صورت که از یکی از این دو بازیکن به عنوان زوج کامیابی نیا در پست هافبک دفاعی استفاده شود؛ موضوعی که با توجه به خصوصیت تهاجمی این دو بازیکن می تواند در خط دفاعی تیم پرسپولیس را با چالش مواجه کند و البته در فاز تهاجمی به نقطه قوت سرخ پوشان تبدیل شود.

 

با تمام این تفاسیر اضافه شدن سروش رفیعی به تیم پرسپولیس، گزینه های برانکو در خط میانی را افزایش داده است و سرمربی تیم پرسپولیس می تواند از این بازیکن در پست های مختلفی بهره ببرد و به نحوی می توان گفت دست برانکو در میانه میدان باز شد. علیرغم جدایی نوراللهی و عالیشاه که طبق نظر برخی از کارشناسان موجب تضعیف شدن ساختار کلی پرسپولیس شده بود، حالا برانکو با به خدمت گرفتن سامان نریمان جهان و سروش رفیعی نفرات موثری را به تیم خود اضافه کرده و با خیال آسوده تری به جستجوی خود در بازار زمستانی ادامه خواهد داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2787gn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برنده نقل و انتقالات نیم فصل منصوریان بود یا برانکو؟شاید هم قلعه نویی!