تاریخ انتشار: 1395/10/24 23:05
کد خبر: 236062

آشنایی با گلزن‌ترین تیم بین 5 لیگ برتر اروپا

در چند سال اخیر عادت کرده‌ایم رکورد گلزنی رئال مادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن، اختلافی فاحش با سایر تیم‌ها داشته باشد. عناصر هجومی حاضر در این تیم‌ها وضعیتی دارند که قابل مقایسه با دیگر رقبا نیستند.
آشنایی با گلزن‌ترین تیم بین 5 لیگ برتر اروپا

امسال اما بیشترین آمار گلزنی، متعلق به تیمی غیر از اینهاست. تیمی از لیگ فرانسه که با وجود حضور پاری‌سن‌ژرمن و نیس، آماری بسیار بهتر از آنها دارد. تیمی با بازی‌های هیجان‌انگیز در فصل جاری که لذت تماشاگران فوتبال را به بالاترین حد رسانده است. در ادامه نگاهی به برترین و هجومی‌ترین تیم اروپا خواهیم داشت.

بایرن مونیخ در فصلی که در حال گذران آن هستیم، با آن بازیکنان استثنتایی و قدرت بلامنازعش در بوندسلیگا، میانگین گلزنی 2.37گل در هر بازی را ثبت کرده است. این عدد بهترین آمار در بوندسلیگاست. باواریایی‌ها این فصل 38گل زده‌اند و زنبورهای توماس توخل با 35گل در تعقیب آنها هستند. آمار دفاعی بایرن در این فصل فوق‌العاده بوده و ترکیب قدرت هجومی و دفاعی این تیم، آنها را با اقتدار صدرنشین بوندسلیگا کرده است.

لیورپول یورگن کلوپ، قطعا هیجان‌انگیزترین تیم لیگ جزیره است. آقای اکسپرسیونیست، تیمی ساخته که هیجان‌گرایی بخشی جدا ناشدنی از آن است. میانگین 2.4گل در هر بازی، بهترین آمار هجومی لیگ جزیره است. 284موقعیت گل در 20بازی، فقط از آنها برمی‌آید. شاید اگر یک مهاجم طراز اول در ترکیب لک‌لک‌های آنفیلد بود، آنها هم اکنون با اختلاف صدرنشین جزیره بودند. لیورپول در 20بازی ابتدایی فصل، 48گل به ثمر رسانده است.

بارسلونا لوئیس انریکه در این فصل، آن بارسای دوست داشتنی سال‌های قبل نیست. تیمش نمی‌تواند همیشه بازی را در اختیار داشته باشد و نیمکت بسیار ضعیف، کار سرمربی تیم را بسیار سخت کرده است. البته همه اینها باعث نمی‌شود که بارسا در بین بهترین خط حمله‌های فصل نباشد. وقتی شما در خط حمله‌تان مسی، نیمار و سوارس را داشته باشید، رکورد گلزنی‌تان حداقل به 2.56گل در هر بازی می‌رسد. آبی‌اناری‌ها 41گل در 16بازی ابتدایی به‌ثمر رساندند و این امر نشان می‌دهد دلیل اختلاف زیادشان با رئال صدرنشین، بیشتر به خاطر مشکلات دفاعی این تیم است.

رئال مادرید با زیدان، بهترین تیم فصل بوده است. آنها هیچ شکستی در فصل جاری نداشته‌اند و با اختلاف در صدر جدول لالیگا قرار گرفته‌اند. ویژگی مهم رئال در این فصل بر خلاف فصول گذشته این است که به مثلث هجومی تیمش و به خصوص کریس رونالدو برای گل‌زنی متکی نبوده است. 19بازیکن رئال در این فصل در 15مسابقه 40گل به ثمر رسانده‌اند و آمار بی‌نظیر 2.67گل در هر مسابقه را ثبت کرده‌اند. رئال 223موقعیت گل در 15بازی ابتدایی خود ایجاد کرده و مهاجمان فرصت طلب این تیم 40موقعیت را به گل تبدیل کرده‌اند. تونی کروس این فصل 7پاس گل داده و آماری بی‌نظیر ثبت کرده است. رونالدو با یازده گل بهترین گلزن کهکشانی‌ها در لالیگاست.

بهترین تیم فصل اول اما، موناکوی فرانسه است. در 19بازی ابتدایی این تیم، 76گل به ثمر رسیده است. به نوعی 4گل در هر مسابقه که سهم موناکو در هر مسابقه 3گل بوده است. این تیم فرانسوی در 19 بازی 56 گل به ثمر رسانده و با میانگین باورنکردنی 2.94 گل در هر بازی بهترین خط حمله اروپا را تا به اینجای کار در اختیار دارد. نکته شگفت انگیز اما این است که آنها در این 19 بازی فقط 169 موقعیت گل ایجاد کرده اند یعنی کمتر از بقیه تیم های حاضر در این لیست.موناکویی‌ها علاوه بر اینکه گل‌زن‌ترین تیم اروپا هستند، فرصت‌طلب‌ترین تیم هم لقب گرفته‌اند. فالکائو، مهاجم کلمبیایی این تیم که این فصل احیا شده، یازده بار دروازه حریفان را باز کرده است. پس از او نیز کاریلو با زدن 7 گل، بیشترین گل را به ثمر رسانده است. امباپه 18 ساله هم توانسه با دادن 5 پاس گل لقب بهترین پاسور موناکو را از آن خود کند. این آمار فوق‌العاده باعث شده آنها با 2امتیاز کمتر از نیس و 3امتیاز بیشتر از پاری‌سن‌ژرمن فعلا در رده دوم جدول قرار بگیرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nd9ev

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آشنایی با حریفان احتمالی تیم‌ها در لیگ قهرمانان اروپا