تاریخ انتشار: 1395/11/07 22:46
کد خبر: 233283

زیدان در مسیر نابودی

رئال مادرید با هدایت زیدان یکی از بدترین بازیهای خود را به نمایش گذاشت. سرمربی فرانسوی رئال در این دیدار تصمیماتی گرفت که سهم بسزایی در ناکامی تیمش داشت.

شب گذشته رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی در کمال ناباوری هوادارانش با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب سلتاویگو شد تا از راه‌یابی به مرحله نیمه نهایی بازماند. این روزها کهکشانی‌ها روزهای خوبی را با زیدان سپری نمی‌کنند و نتایج چند هفته اخیر باعث شده فشارهای زیادی به زیزو و شاگردانش وارد شود. شفقنا در گزارشی به عملکرد ضعیف زیدان و رئال مادرید به ویژه در بازی شب گذشته اشاره کرده که با هم آن را می‌خوانیم:

، تیمی که بهتر بازی کرد ، تیمی که فوتبال ساده بازی کرد و اشتباهات کمتری داشت، تیمی که تلاش بیشتری از خود نشان داد و بیشتر جنگید و در نهایت تیمی که از موقعیت های خود به خوبی استفاده کرد، به دور بعد راه پیدا کرد و آن تیم سلتاویگو بود که توانست رئال پرستاره را در کوپا دل ری حذف کند.

زیدان در دیدار برابر سلتاویگو اشتباهات زیادی انجام داد و می توان او را دلیل اصلی شکست و حذف شدن رئال مادرید دانست. چند بازیکن رئال هم ناامید کننده ظاهر شدند تا جایکه به نظر می رسد آنها به همراه سرمربی تیم دوست ندارند به دور بعد راه پیدا کنند.

خوداری زیدان از فوتبال ساده و پیچیده کردن کار برای خودش

پیش از این بارها گفتیم که رئال مادرید همه ابزارها و فاکتورهای موفقیت را دارد تا جایکه تنها به مربی نیاز دارد که آرامش را به تیم برگرداند و بتواند فلسفه ای ساده را در تیم حکمفرما کند. این جمله را کارلو آنچلوتی زمانی که هدایت رئال را بر عهده گرفت بر زبان آورد. او در فصل نخست حضورش توانست با برقرار کردن آرامش بهترین نتایج را با رئال به دست آورد و انتظار چند ساله این تیم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را پایان دهد.

زیدان به خوبی این تفکر آنچلوتی را حفظ کرد و توانست با برقراری آرامشدر رئال بهترین نتایج را به دست آورد اما به نظر می رسد که این مربی فرانسوی قدم در وادیهای دیگری می گذارد. او با تصمیمات عجیبی که می گیرد و با تغییر در سیستم تیم کار را برای خود سخت کرده است. زیدان با سیستم چرخشی که در تیم به وجود آورده آرامش رئال را بر هم زده و آشفتگی تاکتیکی در تیم او موج می زند.

ترکیب عجیبی که کارایی لازم را ندارد

زیدان در دیدار برابر سلتاویگو از کاسیمیرو نزدیک به راموس و ناچو استفاده کرد. او دانیلو را در سمت راست و آسنسیو را در سمت چپ به بازی گرفت. سیستم رئال در خط دفاعی 2-4-4 و به هنگام حمله به 2-5-3 تبدیل می شد.

در این سیستم چند سوال وجود داشت؛ نخست اینکه چرا دانیلو با وجود این بازیهای ضعیف بازهم در ترکیب قرار می گیرد؟ این بازیکن برزیلی تمرکز لازم را ندارد و اعتماد به نفس خود را از دست داده و همین باعث شده تا اشتباهات زیادی داشته باشد. سوال دوم اینکه چرا زیدان به جای استفاده از کاسیمرو در خط میانی او را به خط دفاعی برده بود؟ کاسیمیرو به عنوان هافبک دفاعی بهترین عملکرد را در رئال داشته اما زیدان در تصمیمی عجیب او را به خط دفاعی برد.

تعویض های عجیب و دیر هنگام

با وجود آنکه رئال مادرید بسیار بد بازی می کرد اما زیدان دیر دست به تعویض زد و واسکز و آلوارو موراتا را دیر به میدان فرستاد. بازیکنانی مانند آسنسیو، ایسکو،دانیلو و بنزما در نیمه نخست ناامید کننده ظاهر شدند با این حال زیدان آن را دیر تعویض کرد.

زیدان نتوانست به خوبی بازی را اداره کند حتی تعویض های این مربی هم درست نبودند. او در دقایق پایانی با 5 مهاجم بازی می کرد. رونالدو، بنزما، ماریانو، واسکز و موراتا 5 مهاجم رئال مادرید بودند بدون آنکه بازیکنی باشد که آنها را در موقعیت گل قرار دهد.

با وجود آنکه رئال مادرید در دقایق پایانی به حمله کردن نیاز داشت اما نمی توانست دروازه حریف را تهدید کند و سرمربی سلتاویگو با تدابیر خوب خود اجازه نفوذ را به بازیکنان رئال نداد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kjr6q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مارکا: زیدان روی خامس حساب می‌کند

زیدان خوشحال از بازگشت رونالدو
کنفرانس مطبوعاتی رئال مادرید