تاریخ انتشار: 1395/12/04 23:55
کد خبر: 227323

دوئل دروازه‌بان‌های دوست‌داشتنی

امشب وقتی سوت فلیکس دریش آلمانی در ورزشگاه دراگائو (ورزشگاه اختصاصی پورتو) به صدا دربیاید، جدال دو تیم پرتغالی و ایتالیایی آغاز می‌شود. تیم‌هایی که دو دروازه‌بان محبوب و مشهور را در ترکیب خود دارند: ایکر کاسیاس میزبان و جیان لوییجی بوفون مهمان.
دوئل دروازه‌بان‌های دوست‌داشتنی

این دو نفر با دنیایی از احترام رودرروی هم قرار می‌گیرند. سال‌ها به عنوان کاپیتان‌های تیم ملی ایتالیا و اسپانیا و همین طور کاپیتان‌های یوونتوس و رئال مادرید، رودرروی هم بودند؛ اما با هر نتیجه‌ای که رقم خورد، یکدیگر را در آغوش گرفتند و پایانی زیبا و محترمانه به رقابت آن روز دادند. آنها از هر مصاحبه‌ای استفاده می‌کردند تا پیام دوستی و احترام خود را به هم برسانند. همین دو روز پیش بود که کاسیاس گفت فوتبال ایتالیا دیگر مثل بوفون را نخواهد دید. همه به یاد دارند که برای جدایی کاسیاس از رئال مادرید هم بوفون، حمایتی جانانه از کاسیاس کرد و گفت رئال مانند ایکر را به خود نخواهد دید. این دو نمونه واقعی دو رقیب بزرگ هستند؛ رقبایی که کاملا همدیگر را درک می‌کنند چون خودشان شخصیت‌های بزرگی هستند، عظمت روح حریف را درمی‌یابند و مناسب با شأن حریف حرف می‌زنند. کاسیاس و بوفون پیشرو تیم‌هایی هستند که نقشه‌های فراوانی برای صعود به مرحله بعد کشیده‌اند و در این میان، دست یوونتوس پر از پورتو است. ماسیمیلیانو آلگری در برابر نونو اسپیریتو سانتو هم بازیکنان باتجربه‌تر و خبره‌تری دارد و هم از نیمکت بهتری برخوردار است. به هر حال باید حق داد اگر یوونتوس در بازی امشب نشانی از مهمان نداشته باشد و بازی را دردست بگیرد.

آلگری: فقط برد می‌خواهیم

ماسیمیلیانو آلگری که در ایتالیا به او مکس آلگری می‌گویند، درباره بازی امشب در خانه پورتو گفت: پورتو حریفی قابل احترام است و ما با تمام وجود باید برای غلبه بر این حریف بزرگ بازی کنیم (پورتو با یک امتیاز کمتر از بنفیکا در رده دوم جدول پرتغال است). روحیه ما به دلیل نتایج خوب در داخل ایتالیا مناسب است؛ اما لزومی ندارد این نتایج ما را درگیر غرور کند. شاید روی کاغذ شانس ما بیشتر باشد؛ اما فوتبال ورزشی است که درون زمین بازی می‌شود نه روی کاغذ.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zrma6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاسیاس: ایتالیا دیگر مانند بوفون نخواهد داشت