تاریخ انتشار: 1395/12/23 11:38
کد خبر: 223353

مورینیو - کونته؛ زمانی برای انتقام

مورینیو زخم خورده از دیدار رفت لیگ، برای انتقام به دیدار آنتونیو کونته و تیم مقتدرش در لندن خواهد رفت.
مورینیو - کونته؛ زمانی برای انتقام

 امشب و در استمفوردبریج، چهارمین ضلع مدعیان حاضر در نیمه نهایی جام حذفی جزیره، از بین منچستریونایتد و چلسی مشخص خواهد شد.

 

باز هم قرار است آقای خاص به استادیومی باز گردد که در آن موفق به کسب 7 جام معتبر با چلسی شده و با توجه به اتفاقاتی که در آخرین بازگشت مورینیو به استمفوردبریج رخ داد، همگان در انتظار سرنوشت این مسابقه خواهند بود.

 

زمانی که برای آخرین بار این دو تیم در ماه اوکتبر و در شهر لندن به مصاف هم رفتند، چلسی در حال خو گرفتن با تغییرات تاکتیکی سرمربی ایتالیایی و جدید خود و استفاده از سیستم 3-4-3 بود.

بعد از شکست برابر آرسنال و تغییر تاکتیک، آبی های لندن دو پیروزی پر گل برابر لستر و هال سیتی به دست آوردند اما بی شک یوناتد تحت هدایت مورینیو و میزان مقاومت آنها، بهترین امتحان برای بررسی حجم پیشرفت چلسی زیر نظر کونته بود.

 

اما حالا چلسی در صدر جدول لیگ جزیره قرار دارد و بعد از پیروزی مقتدرانه در دیدار رفت، به شدت مورد احترام هواداران این تیم قرار دارد. مورینیو نیز بعد از جنجال های پایان دیدار رفت و اعتراض به خوشحالی کونته در پایان دیدار، به "آقای خاص" سابق تبدیل شده است.

 

در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار امشب، کونته تاکید داشت که برنامه ای برای کنترل هیجان و شور و شوق خود در کنار زمین ندارد و دلیلی برای انجام این کار نمی بیند. بازیکنان و هواداران نیز بارها حمایت خود را از رفتار سرمربی ایتالیایی نشان داده و فریادهای "آنتونیو، آنتونیو"، همیشه طنین انداز استمفوردبریج بوده است.

مورینیو نیز قطعا از قدرت برگرفته از این حمایت ها به خوبی با خبر است زیرا روزگاری، نه تنها یک بار بلکه دو بار، این هواداران حامی وی بودند و استمفوردبریج قلمروی او.

 

اما صرف نظر از این واقعیت که FA CUP در بین اولویت های مربیان لیگ جزیره قرار ندارد و آنها این  مسابقات را به مثابه استراحت دادن به بازیکنان کلیدی و استفاده از بازیکنان جوان و سنجش توانایی های آنان می دانند، مورینیو و کونته نگرش متفاوتی به این دیدار دارند.

هیچ کدام از سرمربیان دو تیم خیال باختن در این مسابقه را در سر ندارند. آنتونیو قصد دارد تا همانند سرمربی سابق و هموطن خود کارلو آنچلوتی، در فصل اول حضور روی  نیمکت چلسی فاتح هر دو جام معتبر داخلی در جزیره شود و به همین دلیل احتمال دارد از ترکیب ثابت خود در دیدار برابر شیاطین سرخ استفاده کند.

 

احتمالا دیگو کاستا و ادن هازارد در کنار ویلیان در ترکیب ثابت خط هجومی آبی های لندن قرار خواهد گرفت. کونته طی هر سه دیدار قبلی جام حذفی از پدرو به جای مارکوس آلونسو در پست وینگر چپ استفاده کرده و ستاره سابق بارسلونا نیز در تمامی دیدارها موفق به گلزنی شده است. همچنین از یاد نبریم که پدرو در جریان پیروزی بزرگ 0-4 در ماه اوکتبر، زننده اولین گل شاگردان کونته در ثانیه های ابتدایی بازی نیز بوده است.

در خط میانی کونته باز هم از انگولو کانته، ستاره فرانسوی خود استفاده خواهد کرد. کانته تا به حال در معدود بازی های چلسی بازی را از روی نیمکت آغاز کرده و با توجه به نقش تاثیرگذار و مهم این هافبک قدرتی، می توان از کانته به عنوان محور اساسی در این دیدار نیز یاد کرد. گل چهارم در جریان پیروزی بزرگ دور رفت نیز با تیزهوشی همین بازیکن وارد دروازه دخیا شد.

 

غیبت زلاتان، ستاره سوئدی یونایتدها که در فصل جاری تا به حال 26 گل برای این تیم به ثمر رسانده، بی شک فقدانی بزرگ برای آقای خاص به شمار می آید. آنتونی مارسال، راشفورد و ماتا گزینه های قابل حسابی برای گلزنی به حساب نمی آیند و شاید هنریک میخیتاریان تنها مهره قابل اتکای مورینیو برای باز کردن دروازه چلسی باشد.

اما به هر حالا با توجه به قدرت هجومی مجموع این بازیکنان، بعید است کونته تصمیم به عدم استفاده از مثلث خط دفاعی خود شامل داوید لوییز، گری کیهیل و سزار آسپلیکوئتا داشته باشد.

 

اگرچه به نظر می رسد جان تری بسیار علاقمند به حضور در این مسابقه باشد، اما علیرغم توانایی های فنی، سرعت پایین جان تری در سن 36 سالگی باعث می شود تا استفاده از او برابر مهاجمان سرعتی حریف ریسک بزرگی به شمار آید.

 

با این تفاسیر، قطعا کونته و مورینیو دقت فراوانی در انتخاب ترکیب اصلی خود خواهند داشت زیرا شانس مجددی در مسابقات حذفی وجود ندارد. برای اولین بار در تاریخ جام حذفی، پیروزی تنها در یک شب مشخص خواهد شد و وقت اضافه، ضربات پنالتی و شانس استفاده از تعویض چهارم در صورت کشیده شدن بازی به 120 دقیقه، بدان معناست که فردا شب یک نفر به عنوان پیروز، استمفوردبریج را ترک خواهد کرد.

گرچه هواداران چلسی برای تماشای دوباره شکست یونایتد به استادیوم خواهند آمد، اما مورینیو نیز با تمام وجود برای عدم تکرار نتیجه تحقیرآمیز ماه اوکتبر تلاش خواهد کرد و پیروز مسابقه کسی خواهد بود که در نبردهای تاکتیکی بر حریف خود غلبه کند.

 

ممکن است سالهای حرفه ای کونته به عنوان یک بازیکن که نقش مهمی در ایجاد احترام برای او در نزد بازیکنان چلسی داشته است، در نهایت عاملی برای پیروزی در این دیدار کلاسیک FA CUP لقب  گیرد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a5d7l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



پرونده لوئیس سوارس به دادگاه رفت