تاریخ انتشار: 1396/01/19 11:49
کد خبر: 218574

جادوی نوری در برمن نیمه کاره ماند

در آغاز هفته بیست و هشتم بوندسیلگا تیم وردربرمن فاصله چندانی با شکستن طلسم ناکامی هایش در فرانکفورت نداشت اما غفلت چند دقیقه ای در نیمه دوم جادوی مربی ایرانی را بی اثر کرد.
جادوی نوری در برمن نیمه کاره ماند

وردربرمن در اولین بازی هفته بیست وهشتم در شهر فرانکفورت به مصاف آینتراخت رفت به این امید که طلسم ناکامی های 6 سال گذشته خود را برابر این تیم بشکند. برمنی ها که در 7 هفته گذشته صاحب 6 برد و یک تساوی با هدایت آلکساندر نوری شده بودند تمام توجهات را به خود معطوف کردند چون موفق شدند با جادوی مربی ایرانی از سقوط رهایی یافته و برای رسیدن به سهمیه اروپا بجنگند. 

برمن در بازی شب گذشته توفانی ظاهر شد و در همان نیمه نخست با دو گل از میزبان پیش افتاد اما این برتری در نیمه دوم به یکباره از دست رفت تا بازی با تساوی 2 ـ 2 به پایان رسیده و جادوی نوری برای شکستن طلسم ناکامی ها در فرانکفورت بی اثر شود. گرچه نمایش شاگردان او بازتاب زیادی  در رسانه های آلمانی داشت و بیشتر آنها به تمجید از این تیم پرداختند چون با این نتیجه روند شکست ناپذیری آنها به 8 هفته رسید تا با 20 امتیازی که کسب کردند کاملا از ورطه سقوط نجات پیدا کنند.

شاگردان آلکساندر نوری در تمام 8 بازی گذشته خود موفق به گلزنی آن هم نه یک گل بلکه بیشتر از یک گل شدند تا روحیه و جنگندگی آنها به سوژه جالب رسانه ها تبدیل شود. نکته مهم در خصوص وردربرمن به نیمکت خالی آلکساندر نوری برمی گردد تا جایی که این مربی ایرانی شب گذشته بالاجبار از بازیکن 38 ساله و سرشناس پرویی خود در نیمه دوم بهره برد و کلودیو پیزارو را وارد ترکیب کرد. بلکه بتواند به طلسم ناکامی هایش در فرانکفورت پایان دهد. 

بعد از این بازی رسانه های آلمانی در تمجید از مربی وردربرمن نوشتند که او جاه طلبی فراوانی روی نیمکت تیمش دارد و برای رسیدن به سهمیه اروپا نقشه های زیادی کشیده است. حتی در این راه توماس شاف مربی سرشناس آلمانی که بیش از 14 سال هدایت وردربرمن را در دست داشت و در سال 2004 این تیم را به قهرمانی بوندسلیگا رساند به تمجید از مربی ایرانی پرداخت.

توماس شاف در همین ارتباط گفت:« آلکساندر نوری  سعی و تلاش زیادی  برای موفقیت تیمش می کند و این مشخص است . او به خوبی از زبان بدنش در کنار زمین استفاده می کند اما به نوری هشدار می دهم که خوشی بیش از حد بپرهیزد . تیم اعتماد به نفس پیدا کرده و از شرایط گذشته کاملا فاصله گرفته و این مشخص است».مربی محبوب طرفداران برمن در ادامه با اشاره به شانس این تیم برای رسیدن به اروپا افزود:« برای صعود به لیگ اروپا باید آرام بود و با دقت بیشتر فقط کار کرد . از موفقیت های امروز خوشحال بود اما به تداوم اش بیشتر فکر کرد. این یک بازی بزرگ است که هرلحظه ممکن است شکست هایش از راه برسند . تمرکز کلید ادامه موفقیت های وردربرمن خواهد بود».

مربی 37 ساله ایرانی حالا به یکی از چهره های کاریزماتیک فوتبال آلمان و بوندس لیگا تبدیل شده است. مردی که تیم در حال سقوط وردربرمن را متحول کرد و با اتکا به شش شعار همیشگی خود به تیمی تبدیل کرد که به کابوس رقبایش تبدیل شده این شانس را دارد تا در بازی های باقی مانده تا انتهای فصل بوندس لیگا جادوی خود را ادامه داده و سبزپوشان را به رقابت های اروپایی برساند.

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27mjwg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 گلزنی علیپور در بهترین زمان ممکن
خروج از فشار اخراجِ رامین!