تاریخ انتشار: 1396/01/24 23:09
اختصاصی/ اعجوبه هایی که دنیا را به تسخیر خود در آورده اند؛
کد خبر: 217300

ویژگی ها وخصوصیات متفاوت کریستیانو رونالدو و لیونل مسی/ کدام یک بر دیگری برتری دارد؟

در دنیای فوتبال شاید نتوان در تمامی ادوار آن دو بازیکن را در بالاترین سطح اول فوتبال دنیا مشاهده کرد که همزمان بازی کرده و نتوان تشخیص داد که کدام یک برترین بازیکن دنیا می باشد.
ویژگی ها وخصوصیات متفاوت کریستیانو رونالدو و لیونل مسی/ کدام یک بر دیگری برتری دارد؟

هرکدام از دوبازیکن فوق الذکر دارای ویژگی ها وخصوصیاتی هستند که در دیگری نیست و به همین خاطر دقیقا نمیتوان به طور مطلق یکی را بر دیگری برتری داد.باید تمام سعی وتلاشمان را بکارگیریم تا به مشاهده ی دقیق بازی این دوفوق ستاره فوتبال جهان توجه کرد و از آن لذت برد و از نکات آموزشی و فنی آنها بسیار آموخت تا به بازیکنان نونهال ونوجوان وجوان یاد داد، زیرا درنزد بازیکنان رده سنی پایه، این دو بازیکن بسیار محبوب هستند و براحتی می توان خصوصیات فنی وحتی اخلاقی این اعجوبه های دنیای فوتبال را  به رده های سنی پایین منتقل کرد.

 

کریستین رونالدو:

این فوق ستاره فوتبال جهان ازخصوصیاتی مانند:سرعت دراستقامت (در استارت های 40،50،60متری هیچ بازیکنی مانند او ازقدرت بالای حمل توپ با آن همه صرف انرژی درچنین مسافت هایی را سراغ نداریم) شوت های سنگین با هردوپا آن هم درحال حرکت وچرخش های بی نظیر، قدرت بالای سرزنی او درهنگام پریدن (برای چند ثانیه در هوا وفضای بالا می ایستد و سپس با چشمانی باز ضربه می زند) که نمونه های بسیاری را می توان ذکر کرد که فقط یکی ازآنها را درمقابل من یونایتد آن هم در سانتیاگو برنابئو و روی سر پاتریس اورا زد. فقط درسابق اووه زیلر مهاجم هامبورگ وتیم ملی آلمان را چنین دیدم.

 

Oph94TI00Hm5

 

استایل بدنش یکی دیگر ویژگی های بارز این بازیکن پرتغالی است که بسیار عضلانی است.ضربات ایستگاهی منحصر به فردش یکی دیگر از خصوصیات عالی رونالدو است.او گاها خیلی خودخواه می شود وکمتر بازیکن هم دسته را درموقعیت گلزنی قرار می دهد .

 

کریستین ازنظرآمادگی ذهنی و روانی بی نظیر ومطلقا تحت تاثیر رسانه ها و منتقدین درهنگام افت اش قرار نمی گیرد و بلکه انگیزه او را بیشتر می کند که هم اکنون کمتر بازیکنی در بالاترین سطح فوتبال جهان را با چنین خصلتی سراغ داریم. حس جاه طلبی و مبارزه جویی او عملا ازاین بازیکن یک الگو ساخته است.او همه را به مبارزه می طلبد.

 

لیونل مسی:

لیونل این نابغه قرن بیست ویکم، بازیکنی بسیار باهوش، خلاق، سریع درتصمیم گیری، دارای نبوغ ذاتی  است.  استارت های انفجاری او هردفاعی را زمین گیر می کند. او طراحی بی نظیر است و دریک سوم دفاعی حریف، ویرانه کننده است.

 

مسی درحالت سرعت دریبل می زند و حرکات مارپیچ وزیگزاگی او هر بازیکنی را ازپیش و روی برمی دارد.گویی توپ به پایش دوخته شده است. چرخش های مسی، آموزشی است و یک کلاس درس جهانی می باشد.

لیونل تنها بازیکنی درجهان فوتبال است که مدافعین حریف قادرنیستند تصمیماتش را بخوانند وتشخیص دهند که چه موقع شوت می زند وچه زمان دریبل می زند وچه هنگام پاس می دهد.دقت ضربه زدنش به چارچوب دروازه نظیر ندارد. ضربات ایستگاهی مسی، ظرافت خاصی دارند و بصورت دقیق راه دروازه را طی می کنند .او برخلاف رونالدو، یارانش را درموقعیت گلزنی قرار می دهد و تعداد پاس های گل او فوق العاده است.اما برخلاف رونالدو در ضربات سر بسیار ضعیف  می باشد که این ضعف ناشی از کوتاهی قامت اوست. ضمنا پای راست او به قدرت پای چپ رونالدو نیست.

 

lf43dH1URAE5

 

هوش مسی از رونالدو بیشتر بوده و درک او از بازی نیز به همین طریق است.او فرمانده ایده آلی برای یارانش، نیست،اما رونالدو لیدر و فرمانده ای عالی برای همبازیانش است.فرماندهی او بعنوان کاپیتان، در قهرمانی تیم ملی پرتغال در یورو 2016نقش چشمگیری داشت، حال آن که مسی تاکنون نتوانسته با تیم ملی آرژانتین ،جام و عنوان معتبر را بدست آورد.

 

قدرت جسمانی کریس از لئو به مراتب بالاتراست و انعطاف بدنی مسی بیشتر است. مسی از نظر مسائل روحی و روانی،شکننده است وخداحافظی او پس از ناکامی تیم ملی آرژانتین درفتح کوپا امریکا،مبین همین مساله است.گرچه بعدا دوباره درتصمیمش تجدیدنظر کرد .

 

روی هم رفته نگارنده بر این عقدیه می باشد که نمی توان یکی را بردیگری ترجیح  داد. فقط می توان از بازی هر دوبازیکن فوق لذت برد،ز یرا بازی هرکدام ازآنها شادابی و طراوت خاصی به بازی فوتبال می بخشد.اما هستند کسانی که به علت تعلق خاطر نسبت به یکی ازدوتیم رئال مادرید و یا بارسلونا، ازنظر عاطفی متمایل به یکی ازاین دو اعجوبه ی توپ گرد هستند.اما از هر منظری که به این مساله بنگریم،باید ازتماشای بازی مسی و رونالدو لذت برد و به شور و وجد آمد.

نویسنده: امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45k6jd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پنج فوتبالیست پردرآمد جهان+عکس