تاریخ انتشار: 1396/03/23 11:44
کد خبر: 204044

الکساندر نوری: از پرسپولیس و استقلال زیاد شنیده‌ام

سرمربی ایرانی الاصل تیم فوتبال وردربرمن آلمان میهمان شب گذشته برنامه نود بود و درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی و مسائل دیگر صحبت کرد.
الکساندر نوری: از پرسپولیس و استقلال زیاد شنیده‌ام

 

الکساندر نوری در ابتدا گفت: عملکرد تیم آقای کی روش را تحسین می کنم و شاهد هستیم تمام بازیکنان در زمین به وظایفشان پایبند هستند و این کار گروهی که در تیم ملی می بینیم منحصر به فرد هست و دلیل موفقیت تیم ملی ایران زحمتی است که شما آقای کی روش برای تیم کشیده اید. خیلی افتخار می کنم راجع به صحبت هایی که امشب درباره من کردید. کار شما را دنبال می کنم و کار فوق العاده ای انجام دادید و به شما تبریک می گویم.

 

نوری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ۱۲ سال قبل سال ۲۰۰۵ برای اولین بار به ایران آمدم، افتخار می کنم که یک ایرانی هستم. در این مدت خیلی تغییرات مثبتی در ایران دیدم. با آغوش باز و علاقه از من استقبال کردند و از این خوشحالم که مردم متوجه می شوند که ما در آلمان چه کار ورزشی انجام می دهیم و اخبارش به ایران هم می رسد.

 

وی درباره مسابقه ایران و ازبکستان گفت: ایران بازی را کاملا کنترل کرد و خطر خاصی از طرف ازبکستان روی دروازه ایران ایجاد نشد. ساختار خوبی داشتیم و کلید برد ما این بود که همه در دفاع کمک کردند و خیلی زحمت کشیدیم که جابجا شویم و بازی بدون توپ ما خیلی خوب بود و یکی از ویژگی های بارز تیم ملی که خیلی تاثیرگذار بود این بود که موقعیت های کمی در اختیار حریف می گذاشت و هشتمین بازی پیاپی بود که گلی دریافت نکردیم و نشان می دهد که همه برای این مسئله زحمت کشیدند. ما با بازیکنانی مثل طارمی و آزمون در نوک حمله کیفیت خاصی داریم و این را امروز دیدم که باعث خوشحالی من شد.

 

نوری درباره اینکه چه حسی دارد شب صعود ایران به جام جهانی به ایران آمد گفت: این چیز خیلی خاصی برای من است. من با پدرم اینجا هستم و کشور اجدادم و ریشه ام اینجاست و این یک احساس خیلی خاص به من می دهد وقتی آدم ها را می بینم که این قدر عشق می ورزند و به تیم در زمین روحیه می دهند چیز خارق العاده ای است.

 

وی درباره اینکه با فرهنگ ایرانی هم خیلی آشنا است و به غذاهای آن علاقه مند است گفت: غذای ایرانی بهترین غذاست. همه چیز دوست دارم از قرمه سبزی، فسنجان تا چلوکباب و اگر به آلمان برگردم حتما دچار اضافه وزن می شوم!

 

نوری درباره پدرش گفت: پدرم یک الگوی خیلی بزرگ همیشه برای من بوده است. هر آنچه که به آن رسیدم به خاطر پدر و مادرم بوده، این عشقی که به ورزش پیدا کردم از طریق پدرم بوده است.

 

وی درباره اینکه آیا بازیکنی از ایران به تیمش وردربرمن می برد گفت: استعدادهای خیلی خاصی در ایران داریم. امروز برای من خیلی مهم بود که ببینم وضعیت بازیکنان به چه صورت است و خدا را چه دیدی باید ببینیم در آینده چه می شود و همیشه علاقه داریم یک سری بازیکنان را به بوندسلیگا بیاوریم.

 

در ادامه صحبت ها نوری درباره اینکه تیم ایران شانسی برای صعود از گروه در جام جهانی دارد یا نه گفت: حتما، شرایط برای صعود وجود دارد، روحیه تیمی وجود دارد و این اتفاق برای تیم ایران می تواند بیفتد.

 

سرمربی تیم فوتبال برمن آلمان در پاسخ به اینکه آیا واقعا کسی از بازیکنان ایرانی برای به خدمت گرفتن در نظر دارد گفت: بازی را خیلی دقیق دنبال کردم و یک سری تصور هم دارم و باید ببینیم آینده چه می شود.

 

نوری درباره اینکه احتمال دارد تلاش کند این بازیکنان به آلمان بروند گفت: بین چیزی که من تصور دارم و چیزی که قابل اجراست فاصله است اما می توانم تصور کنم یک سری بازیکنا به برمن بیایند و در بوندسلیگا بازی کنند.

 

نوری درباره نتایج تیمش در آلمان گفت: من در وضعیتی به برمن پیوستم که خیلی ساده نبود و خیلی گل خورده بودیم و امتیازات کمی داشتیم و بازیکنانی در تیم داشتیم که ناراضی بودند. در مورد آمادگی جسمانی بازیکنان خیلی کار کردیم و جای رشد زیادی داشت. ایده های خودم را وارد تیم کردم و این پروسه خیلی طولانی بود. من ارزش های خاصی برای تیم قائل هستم و اینکه چطور با بچه ها رفتار کنم و تیم باید چطور باشد. الگوهای رفتاری که در زمین فوتبال وجود دارند بخواهیم به بلوغ برسانیم نیاز به زمان دارد که در تیم انجام شود.

 

وی درباره شور و حرارتی که کنار زمین دارد و صمیمیت با بازیکنان تیمش گفت: احساسات جزئی از فوتبال است و مسلماً می خواهم رابطه خیلی خوبی با بازیکنانم داشته باشم و می خواهم این احساس را به بازیکنان منتقل کنم که صادقانه هوایشان را دارم و نه تنها به عنوان بازیکن بلکه به عنوان یک انسان به آنها علاقه دارم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w9ylv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درخواست غیرمنتظره کی روش!