تاریخ انتشار: 1396/03/31 14:00
کد خبر: 201998

تابستان سرنوشت‌ساز کلوپ در آنفیلد

دو هفته‌یِ پیش بود که خبر توافق ابتدایی رم و لیورپول برای انتقال محمد صلاح به آنفیلد منتشر شد، اما هنوز این داستان به سرانجام نرسیده و گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های ضد و نقیض در شبکه‌های اجتماعی تا حدی بالا گرفته که حتی مدیر برنامه‌های خودِ صلاح هم از این وضعیت کلافه شده است.
تابستان سرنوشت‌ساز کلوپ در آنفیلد

دو هفته‌یِ پیش بود که خبر توافق ابتدایی رم و لیورپول برای انتقال محمد صلاح به آنفیلد منتشر شد، اما هنوز این داستان به سرانجام نرسیده و گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های ضد و نقیض در شبکه‌های اجتماعی تا حدی بالا گرفته که حتی مدیر برنامه‌های خودِ صلاح هم از این وضعیت کلافه شده است.

پیشنهاد اولیه‌یِ لیورپول به رم گویا خیلی کمتر از حد انتظار باشگاه ایتالیایی بوده و آن‌ها تصمیم دارند زیر بار مبلغی کمتر از 35 میلیون نروند. از سوی دیگر با توجه به وضعیت رم در نیاز به هماهنگ کردن خودش با قانون بازی جوانمردانه‌یِ مالی که مجبورشان می‌کند تا پایان این ماه دست به فروشی نسبتا بزرگ بزنند، لیورپول این امکان را دارد که از این شرایط استفاده کند و با نزدیک شدن به پایان جون قیمتی کمتر از خواسته‌یِ رم برای وینگر مصری‌شان بپردازد.

با این وجود اما نگرانی و اضطراب هواداران قرمزهای آنفیلد از عملکرد تیمشان در تابستان ترنسفرها همچنان بر پاست. خیلی از این هواداران که دیگر به حرکت کند و خاموش تیمشان در این بازار عادت کرده‌اند وسوسه می‌شوند تا کلا اخبار را کنار بگذارند و در شروع فصل چک کنند چی بازیکن جدیدی راهی آنفیلد شده است.

شرایط مالی لیورپول در بازار نقل و انتقالات شرایطی ویژه است. لیورپول معمولا در سال‌های اخیر همیشه بینِ 10 تیم ثروتمند دنیا جا داشته، اما مسئله اینجاست که چهارتا از تیم‌های بالای سر آن‌ها انگلیسی هستند و هر چهارتا از نظر قدرت مالی فاصله‌یِ زیادی با رقیب مرسی سایدیِ خودشان دارند. لیورپول با اینکه یورگن کلوپ، یکی از بهترین مربیان اروپا در به خدمت گرفتن بازیکنان نه چندان شناخته شده و بردن بالاترین استفاده ازشان را دارد، اما به نظر می‌رسد تمام قضاوت‌هایِ باشگاه در چند سال اخیر در زمان‌بندی ترنسفرها اشتباه بوده. لیورپول می‌توانست، و باید، خیلی زودتر از این‌ها سادیو مانه را می‌خرید و دنبال خرید صلاح و ویرجیل ون دایک می‌رفت. «پول کمتر و هوش کمتر» هرگز فرمولی برای موفقیت نبوده و نخواهد بود.

گزینه‌های دیگر لیورپول برای این تابستان کیلین امباپه و پیر-امریک اوبامیانگ هستند، گزینه‌هایی که اصلا واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسند. اگر قرار باشد لیورپول یکی از ستاره‌های فصل پیش موناکو را بخرد، قطعا توما لومار گزینه‌ای محتمل‌تر است تا امباپه. گزینه‌یِ دیگر هم الکس اوکسلید-چیبمرلین است، بازیکنی که در تمام این سال‌ها در آرسنال هرگز موفق نشد خودش را از جایگاه یک پدیده به ستاره‌ای درجه یک برساند. پس چرا لیورپول باید پولی گزاف بابت او توپچی‌ها پرداخت کند؟

اکثر هواداران لیورپول البته به کلوپ اطمینان دارند و حاضرند این انتقال را، هر چقدر هم که از نظر مالی به نظرشان غیر منطقی بیاید، قبول کنند، به شرطی که مطمئن باشند مربیِ محبوب آلمانی‌شان از پتانسیل چیمبرلین مطمئن است. لیورپولی‌ها این اطمینان را نسبت به دومینیک سولانکی، ستاره‌یِ تیم زیر 20 ساله‌های انگلیس که قهرمان جهان شد و استمفورد بریج را به مقصد آنفیلد ترک کرد دارند.

مسئله‌یِ دیگر درباره‌یِ چیمبرلین این است که او از آن دست بازیکنانی است که دوست دارد فقط در پست تخصصی‌اش، پستی که به نظر خودش برایش مناسب‌ترین است، بازی کند. اینکه جیمز میلنر با نظری مشابه از سیتی راهی لیورپول شد تا در مرکز خط میانی بازی کند، اما کلوپ بدلش کرد به یک مدافع چپ اصلا نمی‌تواند نشانه‌یِ خوبی برای چیمبرلین باشد.

با وجود نمایش‌های قابل قبول، و حتی فرای انتظار میلنر به عنوان فولبکِ چپ، کلوپ در این تابستان باید فکری آینده‌نگرانه برای این پست بکند. در ضمن او غیر از نیروهای هجومیِ سرعتی، نیاز به تقویت مرکز زمین و خط میانی‌اش هم دارد. ضربه‌ای که با رفتن سادیو مانه به جام ملت‌های آفریقا در فصل پیش به لیورپول خورد اما همچنان تمرکز اصلیِ کلوپ را روی خرید وینگرهایِ سرعتی می‌برد.

لیورپول فصل پیش نتایج نسبتا قابل قبولی گرفت، البته با امتیاز حاضر نبودن در بازی‌های اروپایی. این فصل اگر آن‌ها بازی پلی آف خودشان را ببرند و به دور گروهی چمپیونز لیگ صعود کنند قطعا نیاز به اسکوادی با عمق بیشتر دارند و همین واقعیت است که نگرانی زیادی برای تماشاگرانشان ایجاد کرده. این اضطراب با توجه به اینکه هنوز به پایان ماه جون هم نرسیده‌ایم می‌تواند از سوی باشگاه با درخواست به صبر و شکیبایی اندکی فروکش کند، اما اگر شرایط تا پایان جولای به همین شکل پیش برود، دیگر جایی برای آرامش باقی نخواهد ماند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27vvbv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محمد صلاح به لیورپول پیوست