تاریخ انتشار: 1396/04/28 20:10
کد خبر: 194813

ژاوی: بارسلونا به طور کامل در خواب به سر می برد

اسطوره بارسلونا، ژاوی هرناندز اعلام کرد بارسلونا در زمینه پرورش جوانان آکادمی خود از رقبا عقب افتاده است اما حضور والورده می تواند به آکادمی بارسا جان تازه ای ببخشد.
ژاوی: بارسلونا به طور کامل در خواب به سر می برد

 ژاوی هرناندز که بازی ساز نخست ترکیب بارسلونا در سال های نه چندان دور بوده است و موفق شد به همراه بارسلونا به افتخارات متعددی دست یافت. او تحت نظر گواردیولا در تیمی که پویول کاپیتان آن بود با حضور اینیستا، بوسکتس و والدزی که همگی از آکادمی لاماسیا به تیم نخست بارسا رسیده بودند افتخارات متعددی کسب کرد. پس از گواردیولا هر چند که انریکه بار دیگر افتخارات را به بارسلونا باز گرداند اما این مربی همیشه تحت انتقادات فراوانی بود که از سیستم و فلسفه بارسا و گواردیولا استفاده نمی کند و کمتر به بازیکنان جوان بارسلونا فرصت بازی می دهد. بارسا در این فصل دلوفئویی که از پرورش یافتگان لاماسیا است را به تیم خود باز گردانده است و فصل گذشته نیز دنیس سوارز را به ترکیب باز گرداند و حالا ژاوی اعتقاد دارد بارسا باید به فلسفه و ایده های خود باز گردد. او در این خصوص در مصاحبه با Tactical room گفت:

    بارسلونا به طور کامل در خواب به سر می برد. آن ها باید بار دیگر فلسفه و روش بازی خود را بازیابند و از جواهر های خود در معدن لاماسیا استفاده کند. بازیکنان باید این فلسفه را با بازی کردن آموزش ببینند و وقتی به تیم نخست راه میابند با مفهوم فلسفه بارسا آشنایی دارند. مربیان باید به بازیکنان جوان آموزش بدهند و از زمان جوانی آن ها را آماده بازی کنند. اگر برنده می شوید اتفاق خوبی است اما این تنها هدف بارسا نیست.

ژاوی همچنین با ابراز خوشحالی از اینکه یکی از اعضای تیم موسوم به تیم رویایی بارسلونا بار دیگر به بارسا باز گشته است و هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت افزود:

    می توانم روی والورده شرط بندی کنم. او به خوبی آماده مربیگری در بارسا است. او تجربه خوبی دارد و باشگاه را به خوبی می شناسد. او با فلسفه بارسا زندگی کرده است و به خوبی از آن اطلاع دارد. بازگشت او شبیه به بازگشت به شیوه ارتدوکس است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4meq55

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش پویول به مصاحبه جنجالی ژاوی