تاریخ انتشار: 1396/06/10 10:15
کد خبر: 185567

مثلث آتش تیم ملی سوریه را بشناسیم/ آخرین آزمون خط دفاع تیم ملی

با برد سوریه برابر قطر، تیم ملی این کشور برای رفتن به پلی آف و حتی صعود شانس دارد، انها برای برد و شگفتی آفرینی به ایران می آیند.
مثلث آتش تیم ملی سوریه را بشناسیم/ آخرین آزمون خط دفاع تیم ملی

 تنها یک بازی تا پایان رقابت های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا مانده است. در گروه اول این مسابقات تیم ملی ایران در خاک کره به تساوی رسید تا تمام پرونده های صعود به روز آخر برسد.

چین برابر ازبکستان در خانه به پیروزی رسید تا  یاران چپاروف، برای صعود به جام جهانی در خانه به فکر برد برابر کره باشند، اما سوریه در مالزی برابر قطر پیروز شده تا تمام معادلات را کمی دچار مشکل کند.

سوری ها در صورت پیروزی موفق خواهند شد که از این مرحله صعود کنند، البته ممیزان موفقیت آنها به نتیجه ازبکستان - کره جنوبی ربط دارد. تیم ملی سوریه تنها و تنها در بازی آخر برای برد به میدان می آید، این آخرین آزمون برای خط دفاع تیم ملی است اما آزمونی سخت و نفسگیر.

تیم ملی سوریه روز گذشته با دو گل عمر خریبین و تک گل محمود المواس و البته درخشش عمرالسوما موفق به پیروزی شد، این مثلث آتش را با هم مرور می کنیم:

 

عمر السوما:

این مهاجم 28 ساله و 193 سانتی متری در تیم الاهلی توپ می زند و به تازگی پس از 5 سال به تیم ملی دعوت شده است. او که در تیم الاهلی برابر ایرانی ها درخشیده و دروازه هر دو تیم ذوب آهن و پرسپولیس را در رقابت های این فصل باز کردهف حال باید به ایران بیاید، او که با تیم الاهلی و مشکلات دوکشور نتوانسته بود به ایران بیاید و بازی خارج از خانه تیمش را در مسقط برگزار کرده بود، حال در ورشگاه آزادی به دنبال پیروزی و گلزنی است. او در بازی اخیر تیمش نمایش درخشانی داشت و مورد تحسین رسانه های سوری و عربستانی قرار  گرفت.

او در 64 بازی برای تیم الاهلی 71 گل زده و از این حیث فوق العاده به نظر می رسد، او می خواهد در ششمین بازی ملی اش از سال 2012 تا کنون دروازه بیرانوند را باز کند.

 

عمر الخریبن:

خریبین در فصل قبل و در یک انتقال بسیار موفق از تیم الظفره امارات به الهلال عربستان آمد، او که در لیگ عربستان درخشیده بود، در لیگ آسیا نیز بسیار به تیمش کمک کرد تا علاوه بر صعود از گروه در مرحله بعد برابر استقلال خوزستان به پیروزی برسند و حریف العین امارات شوند، او در بازی با استقلال خوزستان موفق به گلزنی شد.

خریبین که حضور این فصلش در الهلال میلیون ها ریال عربستان روی دست باشگاه گذاشته بود، شب گذشته در برابر قطر با یک بازی عالی و دو گل ارزش های خود را نشان داد. او نیز هنوز به ایران سفر نکرده و باید برای حور در جام جهانی و دیده شدن در یک صحنه جهانی برابر ایران موفق باشد، کاری که در بازی رفت موفق به انجام آن نشد.

 

محمود المواس:

مواس از دو بازیکن دیگر برای ایرانی ها نا آشنا تر است، مواس فصل قبل و در میانه راه از المحرق جدا شد و به تیم ام صلال در لیگ ستارگان قطر پیوست. او در ام صلال بسیار موفق ظاهر شد و نشان داد که قابلیت ستاره شدن را دارد.

این وینگر سوری که با قد کوتاه و سرعت عالی خود را در بین سوریها نمایان تر می کند تا کنون برای تیم ملی کشورش بیش از 30 بازی کرده و 7 گل به ثمر رسانده است.

این خط آتش در بازی برابر ایران و بهترین خط دفاع آسیا کار سختی خواهند داشت، انها به دنبال درخشش و شکستن طلسم ایران هستن کاری که نه در بازی رفت توانستند انجام بدهند و نه ستاره های قطری، کره ای، ازبک و چینی موفق به انجامش نشدند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v9mzb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حواشی کامل بازی سوریه - ایران + فیلم