تاریخ انتشار: 1396/06/25 18:52
کد خبر: 182769

تعریف و تمجید گواردیولا از امپابه به سود مسی تمام شد!

کسی نمی تواند به جایگاه مسی برسد. شاید ام باپه ؛ او بازیکن درجه بالایی است و من کاملا مطمئن هستم که او به یک بازیکن فوق العاده تبدیل خواهد شد.
تعریف و تمجید گواردیولا از امپابه به سود مسی تمام شد!

پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی، با وجود متصور بودن آینده ای درخشان و سرشار از موفقیت برای کیلیان ام باپه ، معتقد است که این بازیکن نخواهد توانست پا جای پای ابر ستاره بلوگرانا، لیونل مسی بگذارد.

به گزارش FFT، گواردیولا در مقایسه این دو بازیکن که یکی سال ها در سطح نخست فوتبال دنیا درخشیده و دیگری فصل گذشته با ۲۶ بار گلزنی طی ۴۴ بازی خود را بر سر زبان ها انداخت، این گونه توضیح داده است:

کسی نمی تواند به جایگاه مسی برسد. شاید ام باپه؛ او بازیکن درجه بالایی است و من کاملا مطمئن هستم که او به یک بازیکن فوق العاده تبدیل خواهد شد. ولی برای برابری با چیزی که مسی طی ۱۰-۱۲ سال گذشته انجام داده یا کریستیانو رونالدو، باید منتظر بمانیم. ام باپه مایل است تا من فشار بیشتری با حرف های خود روی شانه های او قرار ندهم. به نظرم مسی هر فصل ۶۰-۷۰ بازی بزرگ انجام می دهد و این که همیشه در این بازی ها گلزنی می کند و یا پاس گل می دهد، هرگز مصدوم نمی شود و همواره هر سه روز یکبار بازی می کند و بار دیگر می گویم، مصدوم نمی شود، به خاطر این است که او کنترل بدنش را در دست دارد. به همین دلیل معتقدم که فرایض ما همچون این که بگوییم نفر جدید تو خواهی بود، کمکی به ام باپه نمی کند. پس بگذارید ام باپه دوران فوق العاده ای که در پیش دارد را پشت سر بگذارد و سپس در آینده خواهیم دید که چه می شود.

او گذری هم به مهاجمان تیم خود یعنی سرخیو آگوئرو و گابریل ژسوس زد.

هنگامی که هدایت بارسلونا را به دست گرفتم، در نخستین نشست خبری خود تلاش کردم که بگویم بازیکن خاصی همچون مسی دارم. بعدها فهمیدم او بهترین بازیکنی بوده است که من در اختیار داشته ام ولی من نمی خواهم که فشاری به روی او وارد کنم. ما باید بازی را بسازیم و سپس او تفاوت ها را رقم خواهد زد. نمی خواهم فشاری روی سرخیو (آگوئرو) یا گابریل (ژسوس) که به عنوان مهاجمان عادی برای ما گلزنی می کنند، وارد کنم. تیم خوب، تیمی است که بتواند گلزنی کند ولی شاخصه های دیگری نیز برای تیم خوب وجود دارند.

او در تکمیل حرف خود گفت:

تیم ما فصل گذشته فاقد این شاخصه ها بود و ما از همین جا ضربه خوردیم. به همین خاطر است که امسال تلاش مان بر این که بیشتر از رَز (رحیم استرلینگ) و لروی (سانه) در خط میانی استفاده کنیم. این ها بازیکنانی هستند که از ذهنیت گلزنی برخوردارند و تلاش می کنند تا گل های بیشتری به ثمر برسانند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xblxp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوق ستاره بارسلونا و پیشنهاد نجومی منچسترسیتی

فوتبال مالکانه های گورادیولا و منصوریان
گواردیولا: شکست‌های بورنموث ملاک قضاوت ما نیست

گواردیولا:  به ثبات رسیده‌ایم اما باید بهتر شویم
بابت خریدهای جدید از باشگاه متشکرم